سرویس اقتصادی جوان آنلاین: این شرکت ادعا دارد با حذف واسطهها توانسته است قیمت تمام شده کالاها را ۱۸ درصد کمتر از قیمت درج شده روی اجناس عرضه کند و از این رو بر سبد خانوار را در شرایط کنونی ۵ درصد تقویت کردهاست.
صبوری قائم مقام شرکت فروشگاههای افق کوروش در ششمین سالگرد تأسیس این شرکت در پاسخ به سؤال جوان با بیان این مطلب افزود: سهم خوراکیها و کالاهای اساسی در سبد خانوار ۲۷ درصد ست که با حذف واسطهها وکاهش ۱۸ درصدی قیمتها سبد خانوار ۵ درصد تقویت میشود.
وی ادامه داد: مطابق محاسبات انجام شده این مجموعه در شش سال گذشته بیش از ۲ هزار میلیارد تومان به مشتریان خود تخفیف دادهاست و این تخفیفها صرفاً با حذف سود واسطههایی مانند شرکت پخش بنکدار و خردهفروشی است.
وی در پاسخ به سؤال دیگر «جوان» که در شرایط کنونی چگونه فروشگاههای زنجیرهای میتوانند نقشآفرینی مثبت بیشتری داشته باشند، گفت: ما در ایران زندگی میکنیم و ثبات اقتصادی آن برای ما مهم است، بنابراین در حالی که به هیچ جایی وابسته نیستیم در بزنگاههای مهم مانند گران شدن بنزین به ثبات اقتصادی و مردم کمک میکنیم. همان طور که در زمان تحریمها به دلیل وجود سیستم قابل کنترل و قابل رصد به میدان آمدیم و کمک کردیم که کالاها مستقیم به دست مصرفکننده برسد در صورتی که تا قبل از این، توزیع توسط خردهفروشیها و با روش سنتی هیچ اطمینانی وجود نداشت که تمام کالا به دست مصرفکننده اصلی برسد.
صبوری گفت: با ایجاد تجارت ترجیحی بین ایران و اتحادیه اوراسیا و همچنین گسترش همکاریهای ایران و سوریه این مجموعه مطالعات خود را برای حضور در دیگر کشورها آغاز کردهاست، اما فعلاً تا پایان سال جاری برنامه عملی برای افتتاح شعب خارجی نداریم.