کد خبر: 979185
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۵
در حالی که دولت سوریه خود را برای آزاد‌سازی ادلب آماده می‌کند، وزارت دفاع روسیه هشدار داده که تروریست‌ها در منطقه امن در ادلب با همکاری گروه کلاه سفید‌ها در حال تدارک اقدام تروریستی هستند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: بشار اسد یک ماه قبل در گفتگو با تلویزیون دولتی سوریه گفته بود که توافق اخیر بین ترکیه و سوریه که قرار است به ایجاد یک منطقه حائل موسوم به «کمربند امنیتی» بینجامد، گامی ا‌ست که می‌تواند به دمشق برای بازگشت به شمال‌شرق کشور یاری برساند. اسد گفته که هدف نهایی دولت او این است که کنترل خود را در مناطق عمدتاً تحت کنترل کرد‌ها در شمال شرق کشور دوباره احیا کند. در همین راستا ارتش سوریه که از مدتی قبل آزاد‌سازی ادلب را در دستور کار خود قرار داده، شهری که در مارس ۲۰۱۵ به طور کامل از تسلط ارتش بشار اسد خارج شد، روز سه شنبه در ادامه پیشروی‌های خود در حومه جنوبی «ادلب»، بر شهرک استراتژیک «الصیر» مسلط شد تا راه برای آزاد‌سازی کامل ادلب هموار شود. یگان‌های ارتش سوریه همچنین با اعضای گروه تروریستی «جبهه النصره» وارد درگیری و موفق شدند روستا‌های «ضهره الزرزور»، «الصیر» و «ام الخلاخیل» و مزارع «المشیرفه» را از چنگ تروریست‌ها آزاد کنند و بر آن‌ها سیطره یابند. با نزدیک شدن ساعت صفر آزاد‌سازی ادلب، ظاهراً گروه‌های تروریستی در حال طراحی یک سناریوی شیمیایی دیگر هستند. وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه در بیانیه‌ای گفت که تروریست‌های گروه هیئت تحریرالشام (جبهه النصره سابق) با همکاری گروه کلاه‌سفید‌ها می‌خواهند یک حمله هوایی با بمباران شیمیایی را صحنه‌سازی کنند. آنگونه که منابع روس گفته‌اند، برای این منظور در اوایل ماه نوامبر شماری افراد ناشناس با سه کامیون با همراهی تروریست‌ها و در حالی که مواد شیمیایی همراه داشتند وارد منطقه امن ادلب شدند. این اطلاعات را ساکنان روستای سرمد واقع در شمال شرق دمشق به نظامیان روس داده‌اند. بر اساس اطلاعات دریافتی وزارت دفاع روسیه، در یکی از خودروها، دوربین و وسایل فیلمبرداری و قطعاتی از بمب‌ها و مهمات هوایی و گلوله‌های توپ با نوشته‌های روسی قرار داشت. در گزارش وزارت دفاع روسیه آمده است که تروریست‌ها در زمان حاضر در حال انتخاب ساکنان محلی برای شرکت در فیلمبرداری صحنه‌های بمباران هوایی و استفاده از مواد شیمیایی سمی هستند و قصد دارند صحنه‌هایی را که فیلمبرداری می‌کنند در شبکه‌های اجتماعی پخش و به عنوان مدارک و شواهد جنایت‌های ارتش سوریه و نیروی هوافضای روسیه علیه ساکنان محلی به افکار عمومی جهان قالب کنند. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هم دیروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای ایسلندی خود گفت، مسکو دریافته که کلاه‌سفید‌ها در حال آماده‌سازی برای اقدامات تحریک‌آمیز در ادلب بوده و گزارش‌هایی دال بر این امر هستند.

تاریخ پایان حضور امریکا مشخص نیست
ژنرال کنت مک‌کنزی، رئیس واحد موسوم به «فرماندهی مرکزی» در ارتش امریکا در خصوص مسئله خروج نیرو‌های امریکایی از سوریه گفت: «من تاریخ دقیق پایان این حضور نظامی را نمی‌دانم.» به گزارش ایسنا، مک‌کنزی در مصاحبه‌ای با فارین‌پالیسی خاطرنشان کرد، در جریان حمله اخیر ترکیه به شمال شرق سوریه و آشوب‌های بعد از آن در منطقه، او اطمینان داشته که ائتلاف مبارزه با داعش تحت رهبری امریکا می‌تواند به صورت مؤثر و از موضع محدودتر خود در سوریه و همچنین از مواضعش در کشور همسایه یعنی عراق به تعقیب باقی مانده‌های گروه تروریستی داعش بپردازد. وی هرچند تأکید کرده که هدف امریکا در بلند مدت کاستن از حضور نظامی خود در سوریه است، ولی با اشاره به وقفه خروج امریکایی‌ها از سوریه با وجود دستور ترامپ گفته است: «همانطور که شما در زمان یک شروع مجدد تاکتیکی همچون در جریان تحرکات اخیر ما و شبه‌نظامیان نیرو‌های دموکراتیک سوریه انتظارش را دارید، در عملیات‌ها یک وقفه جزئی وجود داشته است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار