کد خبر: 978464
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸
سرويس اقتصادی جوان آنلاين: به دنبال انتشار مطلبی در جوان آنلاین مورخ ۷ /۸ /۹۸ تحت عنوان «قاچاق خامه و کره به روسیه» که در بخشی از گزارش توضیحاتی درباره قاچاق خامه و کره داخلی به روسیه توسط برخی از فرصت‌طلبان داده شده است، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صمت برای شفاف‌سازی و آگاهی مخاطبان عزیز نکاتی را به شرح زیر ارائه داد:
در حال حاضر هیچگونه منع قانونی و محدودیتی برای صادرات خامه در کشور وجود ندارد. براساس اطلاعات موجود در سال گذشته و سال‌جاری حجم قابل‌توجهی از خامه تولیدی کشور به صورت کاملاً قانونی صادر شده است. با توجه به شفافیت آماری و همچنین به دلیل شرایط خاص نگهداری و حمل این کالا و قوانین و مقررات سختگیرانه برای واردات مواد غذایی و کشاورزی از سوی کشور روسیه موضوع قاچاق در شرایط معمول فاقد توجیه اقتصادی است.
گفتنی است کره وارداتی نیز توسط واحد‌ها با نظارت سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها با قیمت‌های مصوب در سطح کشور توزیع می‌شود و ثبات قیمت کره مصرفی خانوار در بازار گواه این موضوع است.
در پایان ذکر این نکته ضروریست هرچند ممکن است در شرایط خاص و به ندرت چنین اتفاقی رخ داده باشد که در صورت ارائه اسناد و مدارک لازم، موضوع قابل پیگیری و رسیدگی از سوی مراجع ذیصلاح خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار