کد خبر: 978295
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۰
همزمان با ادامه جلسه علنی شهادت شهود مربوط به پرونده استیضاح رئیس‌جمهور امریکا، گزارشی درباره استعفای وزیر امور خارجه امریکا که در این پروسه تحت فشار قرار گرفته است، مطرح شد که البته سخنگوی وزارت خارجه این کشور این خبر را تکذیب کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: اما خود خبر صرف‌نظر از صحت و سقم آن نشان‌دهنده افزایش تنش در حلقه اطرافیان دونالد ترامپ است.

مجله تایم بامداد چهار شنبه گزارش داد، پمپئو در هفته‌های اخیر به سه نماینده برجسته جمهوریخواه گفته است که قصد دارد از پست خود در دولت ترامپ استعفا کند تا بتواند در انتخابات سال آینده از ایالت کانزاس نامزد مجلس سنای امریکا شود. اما جانان اسوان، در صفحه کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «از مقام‌های وزارت امور خارجه امریکا خواستم درباره گزارش تایم درباره استعفای پمپئو اظهارنظر کند. مورگان ارتاگوس، سخنگوی وزارت امور خارجه این موضوع را تکذیب کرد و گفت این موضوع کاملاً نادرست است.» تارنمای امریکایی بیزنس اینسایدر نیز نوشت: وزارت امور خارجه امریکا سه شنبه شب صحت گزارش تایم را رد کرد. این رسانه با اشاره به توئیت اسوان به نقل از این خبرنگار نوشت: وزارت امور خارجه امریکا اساساً این موضوع را تکذیب کرده است. مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا در هفته‌های گذشته به سه نفر از اعضای ارشد حزب جمهوریخواه گفته قصد دارد از سمتش استعفا کرده و در انتخابات مجلس سنا در سال آینده نامزد شود.

مجله تایم ضمن خبر استعفا نوشته بود مشکلی که پمپئو در حال حاضر با آن روبه‌رو است این است که انجام دادن این کار بدون وارد آوردن لطمه سیاسی به خودش است. سه عضو حزب جمهوریخواه به تایم گفته‌اند برنامه پمپئو قبلاً این بود که تا اوایل بهار سال آینده میلادی در سمتش باقی بماند، اما اتفاقات اخیر، به خصوص آغاز تحقیقات استیضاح از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا به او ضربات سیاسی وارد کرده و روابطش را با ترامپ مخدوش کرده، بنابراین او در حال بازنگری در برنامه قبلی خودش است. از میان سه سیاستمدار جمهوریخواه که منبع تایم در این خبر بوده‌اند یکی قبلاً در دولت ترامپ سمت داشته، دیگری در حال حاضر عضو این دولت است و نفر سوم از افراد فعال در تصمیم‌های سیاسی حزب است. آن‌ها گفته‌اند زمان‌بندی خروج پمپئو از دولت به این بستگی خواهد داشت که کی بتواند به راحت‌ترین شکل ممکن این کار را انجام بدهد.

هنوز نشانه‌ای مبنی بر اینکه پمپئو درباره برنامه‌هایش با ترامپ صحبت کرده باشد در دست نیست. او قبلاً گزارش‌های منتشرشده در ماه‌های گذشته مبنی بر نامزد شدن جهت انتخابات سنا را رد کرده است.

خطر جانی شهادت علیه ترامپ
ارتش امریکا اعلام کرده در پی حمله کاخ سفید به مقام ارشد حوزه اوکراین در شورای امنیت ملی این کشور به دلیل شهادت‌های علنی او در روند تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ، آماده منتقل کردن او به مکان امنی در یک پایگاه نظامی در صورت تهدید شدن جانش است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، سرهنگ آلکساندر ویندمن، متخصص امور اوکراین در شورای امنیت ملی امریکا، در جریان شهادت‌های روز سه شنبه خود در کنگره خطاب به کمیته مسئول تحقیقات برای استیضاح دونالد ترامپ، اظهارنظر‌هایی جنجالی را درباره گفت‌وگوی تلفنی مناقشه‌برانگیز این رئیس‌جمهور امریکا با همتای اوکراینی‌اش در ماه ژوئیه مطرح کرد که با واکنش تند کاخ سفید مواجه شد. روزنامه وال‌استریت‌ژورنال امریکا به نقل از مقام‌های امریکایی گزارش کرد، آلکساندر ویندمن ظاهراً خواستار ارزیابی و تحلیل وضعیت امنیت فیزیکی و اینترنتی خود و خانواده‌اش شده و این ارزیابی در هفته‌های اخیر به اتمام رسیده است. این نشریه امریکایی در ادامه گزارش خود نوشت: مقام‌های حراست ارتش امریکا، ویندمن و خانواده‌اش را ۲۴ ساعته به منظور دفع هرگونه تهدیدی علیه جان آن‌ها زیر نظر داشته‌اند. یک مقام امریکایی به وال‌استریت‌ژورنال گفت: ارتش امریکا امنیت وی را تأمین خواهد کرد و فعالانه تمامی نیاز‌های امنیتی لازم را برای او فراهم خواهد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار