کد خبر: 977719
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۶
کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز جمعه همزمان با ادامه تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و نقض آتش‌بس، با وجود مخالفت هیئت‌های امریکا، کانادا و رژیم صهیونیستی با تصویب قاطع هشت قطعنامه علیه تل‌آویو موافقت کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: در این قطعنامه‌ها، علاوه بر شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی از جمله قدس شرقی و جولان اشغالی، اقدامات صهیونیست‌ها مبنی بر نقض سیستماتیک حقوق بشر مردم فلسطین، محاصره زمینی، هوایی و دریایی غزه و کاربرد زور علیه شهروندان فلسطینی به ویژه ساکنان نوار غزه، تخریب منازل و بازداشت‌های خودسرانه و زندانی کردن فلسطینیان محکوم و بر بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه و کاشانه خود، تأکید شده است.

در یکی از قطعنامه‌ها با اشاره به وضعیت نابسامان آوارگان فلسطینی و نیز وضعیت بحرانی آژانس امداد و اشتغال سازمان ملل متحد (آنروا)، از تمامی کشورها، آژانس‌های تخصصی و سازمان‌های غیردولتی خواسته شده است از اقدامات آنروا در کمک‌رسانی به آوارگان فلسطینی حمایت کنند. دراین رابطه، قطعنامه مربوط به ادامه فعالیت‌های این نهاد امدادرسانی با رأی مثبت اکثریت اعضا به تصویب رسید. در قطعنامه مربوط به جولان سوریه، از صهیونیست‌ها خواسته شد با عمل به قطعنامه‌های مصوب سازمان ملل درباره جولان، به اشغال این منطقه پایان دهد. همچنین رژیم صهیونیستی از اعطای حق شهروندی «اسرائیل» به ساکنان جولان سوریه منع شده است. در این نشست محمدرضا صحرایی، نماینده جمهوری اسلامی ایران در کمیته چهارم در پاسخ به اتهامات نماینده رژیم صهیونیستی گفت: «تصویب قطعنامه‌های متعدد در محکومیت رژیم اشغالگر، ارائه طرح‌ها و ابتکارات مختلف صلح و نیز ایجاد مأموریت‌های حقیقت‌یابی در این راستا بوده است. برخلاف این واقعیت، عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به حقوق و مقررات بین‌المللی که از سوی برخی قدرت‌ها حمایت می‌شود، مانع دستیابی جامعه بین‌المللی به یک راه‌حل عادلانه برای این بحران شده است.» با وجود صدور این قطعنامه‌ها، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی صبح روز شنبه با هشت موشک پایگاه‌های مقاومت یعنی پایگاه «عسقلان» در غرب «بیت‌لاهیا» در شمال نوار غزه، پایگاه «حطین» در بیت‌لاهیا به علاوه پایگاه‌های دریایی در «سودانیه» واقع در غرب غزه و نیز پایگاه‌های پلیس در نوار غزه (وابسته به حماس) را هدف قرار داد. حملات یاد شده، خسارت جانی نداشت، اما خسارت‌های مادی بر جای گذاشت. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد، این حملات در پاسخ به شلیک دو راکت از نوار غزه به سمت فلسطین اشغالی صورت گرفته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار