کد خبر: 977713
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۸
خانه‌ای در محله درختی واقع در سعادت‌آباد با ۵۲۳ متر مربع متراژ و ارزشی بالغ بر ۳۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، لقب گران‌ترین خانه را در معاملات مهرماه ۱۳۹۸، به خود اختصاص داده‌است. از سوی دیگر خانه‌ای ۳۴۷ متری در محله امامزاده قاسم با قیمت متری ۷۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رکورد گران‌ترین خانه را از نظر قیمت هر متر مربع کسب کرد.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: مهرماه امسال محله بلوار دریا در منطقه ۲ بیشترین ارزش معاملات، محله جنت‌آباد جنوبی در منطقه ۵ بیشترین تعداد قرارداد‌های خرید و فروش و محله سرتخت در منطقه ۲۰ بالاترین میزان رشد سالانه قیمت مسکن شهر تهران را به خود اختصاص دادند.

اما از نظر قیمت کل، خانه‌ای در محله درختی واقع در سعادت‌آباد با ۵۲۳ متر مربع متراژ و ارزشی بالغ بر ۳۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، لقب گران‌ترین خانه را به خود اختصاص داده‌است. از سوی دیگر خانه‌ای ۳۴۷ متری در محله امامزاده قاسم با قیمت متری ۷۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رکورد گرانترین خانه را از نظر قیمت هر متر مربع کسب کرد.

منطقه ۲ کانون ارزش معاملات در بازار مسکن

آمار به دست آمده از سامانه آماری کلید نشان می‌دهد پنج محله‌ای که بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داده‌اند، به ترتیب بلوار دریا با ۱۵۰ میلیارد و ۳۵۷ میلیون تومان طی ۳۶ معامله، سعادت‌آباد با ۱۳۱ میلیارد و ۳۶۱ میلیون تومان طی ۳۱ خرید و فروش، کاشانک با ۷۹ میلیارد و۶۸۰ میلیون تومان در۱۷ معامله و امامزاده قاسم و امانیه به ترتیب با ۷۶ میلیارد و ۴۱۷ میلیون و ۷۲ میلیارد و ۴۳۵ میلیون تومان با ۱۰ و ۱۷ مورد خرید و فروش ملکی، بالاترین میزان ارزش قیمت را از آن خود کردند.

اما اگر بخواهیم میزان تورم به وجود آمده در بازار مسکن را به درستی درک کنیم، کافی است ارزش و تعداد معاملات رخ داده را با همین بازه زمانی در سال گذشته مقایسه کنیم. گزارش بانک مرکزی، خبر از نصف شدن تعداد معاملات می‌دهد، اما این کاهش‌کمی، ارزش معاملات را کاهش نداده؛ حتی در برخی مناطق افزایش هم داشته‌است.

سال گذشته بلوار دریا ۶۸ مورد معاملاتی را با ارزش ۱۵۱ میلیارد و ۵۰۷ میلیون تومان ثبت کرد و محله سعادت‌آباد نیز طی ۷۳ مورد خرید و فروش ۲۴۹ میلیارد و ۹۲۱ میلیون تومان در ارزش معاملات را رقم زده بود.

کاشانک نیز به همین نسبت ۵۰ درصد کاهش را تجربه کرده و با ۳۶ مورد خرید و فروش به ارزش ۱۲۹ میلیارد و ۶۰۳ میلیون تومان، مهرماه سال گذشته را پشت سرگذاشت.

درهمین راستا محله امامزاده قاسم ۱۰۷ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان طی ۲۷ مورد معاملاتی و امانیه با ۱۳۲ میلیارد و ۶۱۴ میلیون تومان در ۵۴ مورد خرید وفروش که تفاوت قیمتی بیش از سه برابر نسبت به مهرماه امسال داشته، هفتمین ماه سال پیش را پشت سر گذاشتند.

این آمار به صراحت افزایش قیمت مسکن و کاهش تعداد معاملات را نشان می‌دهد و باید دید پشت معاملات ده‌ها میلیارد تومانی در مناطق بالا شهر چه کسانی هستند، زیرا مراکز آماری بر پایه همین معاملات اشخاص ثروتمند که شاید به بانک‌ها نیز متصل باشند اقدام به استخراج آمار‌های تغییرات قیمت مسکن و تسری این تغییرات به کل بازار مسکن می‌کنند بر همین اساس است که می‌بینیم در رکود معاملات قیمت مسکن پیوسته رشد می‌یابد و گویا نظارتی هم بر معاملات خاص که منجر به رشد قیمت‌ها می‌شود هم نیست.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار