کد خبر: 976935
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
روحانی در جمع مردم رفسنجان خبر داد:
رئیس جمهور با بیان اینکه در کشور حدود ۲۵ میلیون خانوار داریم، گفت: ۱۸ میلیون خانوار نیاز به مساعدت و کمک دارند. امیدواریم بتوانیم به هر خانوار یک حمایتی را ماهیانه بدهیم، این طرح مهم دولت در سال ۹۸ است که در روز‌های آینده و هفته‌های آینده مشخصات آن برای مردم اعلام خواهد شد.
سرویس سیاسی جوان‌ آنلاین:‌ حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز در جمع مردم رفسنجان با بیان اینکه بسیار خوشحالم که در این ایام میلاد باسعادت پیامبر اسلام و میلاد امام صادق (ع) توانستم در جمع شما مردم عزیز و قهرمان رفسنجان حضور یابم، اظهار داشت: مردم رفسنجان همیشه مردمی فعال، پرتلاش، سختکوش، متدین و انقلابی بوده‌اند.

وی اولین خاطره‌ام خو‌د از مردم رفسنجان را مربوط به سال ۱۳۴۰ عنوان کرد و افزود: بعد از فوت مرحوم آیت‌الله عظمی بروجردی در فروردین سال ۱۳۴۰ دسته‌جات مختلفی از سراسر ایران به قم آمدند، اما آن جمعیتی که شعارشان، سخنانشان و نظم‌شان در قم زبانزد شد اجتماع مردم رفسنجان بود و من از آن تاریخ با مردم متدین و پرتلاش این دیار آشنا شدم و تا سال ۵۳ و پیروزی انقلاب که همواره سالی یک یا دو بار من به رفسنجان برای سخنرانی‌های متعدد به این دیار سفر می‌کردم همواره جوانان پرشور، مردم بسیار عاشق به راه نهضت اسلامی و امام رضوان را در این شهرستان مشاهده می‌کردیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه کرمان افتخارات بسیار فراوانی دارد، تصریح کرد: عالمان، بزرگان، شهدا و اندیشمندان این دیاز زبانزد است، اما دو چهره شاخص این استان شهید دکتر باهنر و مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی که یکی در علم و فرهنگ ایران زمین و یکی در مدیریت سیاسی کشور چهره‌های سرآمد و فوق‌العاده بودند.

روحانی با بیان اینکه قبل از انقلاب با آیت‌الله هاشمی آشنایی داشتم، ادامه داد: بعد از انقلاب هم به طور پیوسته با وی همکاری داشتم و از مجلس شورای اسلامی تا دوران دفاع مقدس، مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی امنیت ملی با ایثار، فداکاری، خوش‌فکری، مجاهدت و سیاست‌مداری این مرد و واقع‌بینی وی را مشاهد می‌کر‌دم و برای همه مردم ایران، مردم منطقه و سراسر جهان آیت‌الله هاشمی به عنوان یک چهره سیاسی انقلابی شناخته شده است.

وی با بیان اینکه همه مردم منطقه و ایران این چهره خدوم را به خوبی می‌شناسند، اضافه کرد: اگرچه رفسنجان افتخارات فراوانی دارد، اما این مرد بزرگ به عنوان یک چهره سرشناس از این سرزمین برای همه مردم ایران و مسلمانان یک افتخار است.

رئیس جمهور از مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یک روشنفکر دینی نام برد و ادامه داد: عالمان، فرهنگیان و بزرگان برای دین، ایمان و اخلاق مردم و تعالی جامعه همواره تلاش می‌کردند، اما عالم روشنفکر یک گام پیشتر شرایط جامعه را می‌بینید مانند آیت‌الله شهید بهشتی و آیت‌الله شهید مطهری که عالمان روشنفکر بودند که شرایط پیش‌رو را می‌دیدند، در انقلاب اسلامی پیشتازانی داشتیم و همه مردم در انقلاب سهیم و شریک بودند، اما عده‌ای پیشتاز بودند و مرحوم هاشمی از پیشتازان انقلاب اسلامی بود.

وی با یادآوری تشکیل مجلس شورای اسلامی گفت: در آن جلسه اکثر قاطع نمایندگان مجلس نظرشان این بود که مقام معظم رهبری رئیس مجلس باشند، اما خود آقا فر‌مودند آقای هاشمی مناسب ریاست مجلس است و بعد از صحبت ایشان به اتفاق آرا همه رأی دادند که ها‌شمی ر‌یاست مجلس شورای اسلامی را بر‌عهده بگیرد و چقدر سخت در آن سال‌های اول و دوم و سوم به مدت ۹ سال به خوبی مجلس شورای اسلامی را ریاست کرد و در تمام جلسات سیاسی در خارج و داخل در دوران‌های مختلف می‌بینید که ها‌شمی یک چهره بزرگ، عالم بزرگ و مجاهد بزرگ و مدیر سیاسی محسوب می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یک درس مهمی را در مسیر سیاسی کشور به همه یاد داد و آن درس میانه‌روی و اعتدال بود، افزود: در جامعه ما افکار و سلیقه‌های مختلف وجود دارد. اینکه چه راهی را باید انتخاب کنیم و کدام راه بهتر است همیشه مورد بحث و اختلاف است که معمولا تندرو‌ها ما را با مشکلی مواجه می‌کنند، اما آن راه میانه‌ای که قرآن به ما درس می‌دهد مسئله بسیار مهمی است.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به امضای توافقنامه برجام تصریح کرد: ما با ۶ کشور و قدرت بزرگ یک توافقی را امضاء کردیم، اما این وسط یکی از کشور‌های از این توافق خارج شد که ما چند کار می‌توانستیم انجام بدهیم و شیوه‌های مختلف داشتیم، یک عده می‌گفتند شما بلافاصله خارج شوید و یک عده می‌گفتند که در هر شرایطی در این توافق بمانید و یک هم عده می‌گفتند که یک راه بینابین انتخاب کنید و این راه بینابین به نفع ما‌ست.

رئیس جمهور با بیان اینکه با ادامه برجام سال آینده ما به یک هدف بسیار بزرگ سیاسی، امنیتی و دفاعی دست پیدا می‌کنیم، خاطرنشان کرد: سال‌هاست خرید سلاح از طرف ایران طبق توافقنامه سازمان ملل ممنوع است و خرید سلاح کشور دیگر از ایران ممنوع است یعنی نمی‌توانیم سلاح بفروشیم. طبق این توافق و قطعنامه ۲۲۳۱ و سال آینده اگر این برجام را نگه داریم، تحریم تسلیحاتی ایران برداشته می‌شود و ما به راحتی می‌توانیم سلاح بخریم و بفروشیم و به دنیا صادر کنیم و یکی از آثار مهم این توافق است.

وی با بیان اینکه اگر از برجام خارج شویم قطعنانه‌های شورای امنیت علیه ایران برمی‌گردد، تاکید کرد: باید فکر کنیم منافع کشور کجاست؟ حالا منافع ما در ماندن است آیا دیگران دست روی دست بگذارند و به این توافق عمل نکنند و ما یکجانبه عمل کنید این درست نیست و ما یک راه بینابین را انتخاب کردیم و تلاش داشتیم برجام را حفظ کنیم، اما در عین حال هم آنچه را در توافق قرار گذاشته بودیم انجام بدهیم را پله‌پله در حال کاهش هستیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز توان هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران از هر زمان دیگری در شرایط بهتر قرار دارد، گفت: در این مدت تلاش کردیم صنعت هسته‌ای توسعه پیدا کند و تحقیقات ادامه یافت و چندی پیش رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که تعداد سانتریفیوژ‌های ایران افزایش یافت، ضمن حفظ توافق برجام، حقوق مردم ایران را پاس داشتیم، اما در برابر دشمنان خود تسلیم نمی‌شویم.

‌وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به آمریکایی‌ها گفت: بدخواهان ایران بدانند شما با تحریم و فشار، نمی‌توانید این ملت بزرگ، غیور و دلاور را به زانو در بیاورید، ما با همه توان در برابر دشمنانمان می‌ایستیم. ما کار خلافی نکردیم و طبق قانون عمل کردیم. به ما اعتراض می‌کنید چرا فردو را راه‌اندازی کردید و اعتراض می‌کنید چرا غنی‌سازی می‌کنید و چرا آب سنگین اراک را راه‌اندازی می‌کنید، اگر روزی شما به همه تعهدات عمل کردید ما هم بر‌می‌گردیم به همه تعهدات عمل می‌کنیم تعهدات یکجانبه نیست.

رئیس جمهور با بیان اینکه در برجام سر هیچ‌کس کلاه نرفته است، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: مگر در مذاکرات برجام وزیرخارجه، مذاکره‌کننده و حقوقدان نداشتید، اگر سرتان کلاه رفته به فکر سر خودتان باشید، تقصیر ما چیست ما نشستیم با شما دو سال حرف زدیم و چانه زدیم و گفتگو کردیم در واقع رسیدیم به یک توافق و امضاء کردیم. همچین چیزی مقبول نیست و در این توطئه آمریکا خوشبختانه جز یکی دو کشور هیچ‌کس از آمریکا حمایت نکرد و همه و حتی اروپایی‌ها آن‌ها را محکوم کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح‌ها و پروژه‌های افتتاح شده در استان یزد تصریح کرد: امروز در استان کرمان پروژه‌های فراوانی افتتاح می‌شود و این خبر خوش را به مردم رفسنجان اعلام کنم که کارخانه اسید از فردا شروع به کار می‌کند و افتتاح رسمی می‌شود و آلودگی مس سرچشمه از بین می‌رود.

رئیس جمهور با بیان اینکه هفته پیش تصمیمات بسیار خوبی برای استان‌های کرمان و یزد گرفته شد، گفت: اینجا اعلام می‌کنم که آب آشامیدن مردم یزد و کرمان برای ۳۰ سال آینده با تصمیمات اتخاذ شده تأمین می‌شود و به حول قوه الهی و این از برکت تلاش، کار و کوشش از سوی ملت، دولت و همه در کنار هم برای آب آشامیدنی سالم مورد نیازشان نه برای امسال بلکه برای افق ۳۰ ساله تصمیم گرفته شد.

وی از تصمیم دولت برای انتقال آب از خلیج‌فارس و دریای عمان خبر داد و گفت: سهمیه آب استان‌های کرمان و یزد را مشخص کردیم و با سرمایه‌گذاری که در این زمینه انجام خواهد شد، شاهد یک تحول بزرگ در این استان‌ها خواهیم بود و سال آینده اولین قسمت از آب خلیج‌فارس به استان کرمان و استان یزد وارد خواهد شد که البته این آب برای تأمین بخش صنعت است. حتی این آبی که منتقل می‌شود برای طرح گلخانه‌ای مفید است.

رئیس جمهور با بیان اینکه برای بهبود وضعیت اشتغال حرکت‌های خوبی انجام شده است، گفت: دانشجویان فارغ‌التحصیل احتیاج به اشتغال دارند، دیروز در کارخانه عظیم توربین در یزد دیدیم که تحصیلکرده‌های سطح بالای کشورمان جمع شدند و با چه قدرت علمی این توربین با عظمت را با دست خودشان ساخته‌اند از استان‌های مختلف ساخته و مونتاژ می‌شود و ما را از نظر توربین بی‌نیاز کردند، این کار‌های عظیم و بزرگی است که نسل جوان و تحصیلکرده ما انجام می‌دهند. همه شرکت‌های دانش‌بنیان در یزد تحولی در زندگی مردم ایجاد کردند.

وی افتتاح کارخانه بزرگ نوآوری در تهران را یکی از کار‌های پرافتخار دولت یازدهم و دوازدهم دانست و گفت: شبیه این مرکز در یزد طی سال آینده افتتاح خواهد شد. در رفسنجان نیز به یک پارک بزرگ علم و فناوری احتیاج داریم که در این سفر تصمیم گرفتیم به عنوان هدیه به غیر از مسئله آب، عملیات اجرایی یک پارک عظیم علم و فناوری در رفسنجان ان‌شاءالله سال آینده شروع شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری و صندوق نوآوری در این زمینه کمک خواهد کرد، افزود: از بخش خصوصی هم برای این موضوع کمک گرفته شد و زمین مناسب برای این پارک آماده است و کار ساختمانی را طراحی و شروع کرده‌ایم و ان‌شاالله شاهد یک تحول بزرگ در شهرستان عظیم رفسنجان خواهیم بود چرا که مردم رفسنجان پیشتاز انقلاب بودند و در آن روز‌هایی که ندایی از انقلاب و امام بود، اینجا فریاد امام و انقلاب بود و مساجد، محافل، علمای بزرگ و حتی مقام معظم رهبری از مشهد به رفسنجان سفر کردند و سخنرانی کردند که این نشان می‌دهد مردم این دیار در مسئله انقلاب و نهضت اسلامی پیشتاز بودند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در این سفر در زمینه آب و برق یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح می‌شود، گفت: در زمینه طرح‌های آبرسانی و فاضلاب ۱۸۰۰ میلیارد تومان امروز در این استان افتتاح انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما می‌دانیم که مردم از لحاظ زندگی در سال گذشته و امسال در فشار قرار داشتند و دارند، گفت: ما این را می‌دانیم درآمد، مخارج و زندگی مردم و مخصوصا آن‌هایی که حقوق‌بگیر ثابت هستند، کفاف نمی‌دهد، اما در روز‌های آینده طرحی را برای خانواده‌هایی که در فشار اقتصادی هستند اعلام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در کشور حدود ۲۵ میلیون خانوار داریم، گفت: در کشور عزیزمان یک عده‌ای وضع زندگی‌شان وضع مناسبی است و می‌توانند روی پای خودشان بایستند و یک اکثریتی در فشار هستند و باید از راه‌هایی کمک شود. ۱۸ میلیون خانوار نیاز به مساعدت و کمک دارند. امیدواریم بتوانیم به هر خانوار یک حمایتی را ماهیانه بدهیم، این طرح مهم دولت در سال ۹۸ است که در روز‌های آینده و هفته‌های آینده مشخصات آن برای مردم اعلام خواهد شد.

وی از این طرح دولت به عنوان یک گام برای حمایت از مردم نام برد و گفت: ان‌شاءالله بتوانیم با کمک مردم از این تحریم و مشکلات عبور کنیم و بتوانیم راه بزرگان و را ادامه دهیم.
منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
0
1
یارانه ها را داری قطع میکنی و حالا کمک به 18 میلیون نفر؟ عجبببب
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
0
0
اگه با انگشت افتاب را نشان بدی ونور افتاب هم کورمان کنه باز چون تو گفتی باورش نمیکنیم!!!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار