کد خبر: 976904
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
“پيامک جعلي”
کلاهبرداران اينترنتي با ارسال پيام جعلي به بهانه فعال سازي رمز دوم يک بار مصرف و هدايت کاربران به درگاه هاي جعلي پرداخت از شهروندان کلاهبرداری می کنند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،شهروندان عزيز رمز دوم پويا (OTP) را از بانک ها و شعب مربوط به حساب بانکي خود مطالبه کنند و از ورود به سايت ها‌ و لينک هاي معرفي شده در شبکه هاي اجتماعي يا دانلود اپليکيشن‌هاي مختلف با هدف فعال سازي رمز دوم يک بار مصرف جداٌ خودداري کنند.

اخيراً مجرمان سايبري با ايجاد صفحات جعلي يا ارسال پيام کاربران را ترغيب به فعال سازي رمز دوم يک بار مصرف و درج شماره کارت، رمز دوم، تاريخ انقضاء و cvv2 کرده و با دريافت مبالغ اندک آنها را به درگاه هاي جعلي پرداخت موسوم به فيشينگ هدايت و اقدام به برداشت از حساب مي کنند.

متاسفانه برخي از شهروندان با جستجو از طريق موتورهاي جستجو و يا رفتن به لينک‌هايي که در ديگر سايت‌ها ارائه شده بدون توجه به نشاني سايت در دام سودجويان سايبري گرفتار مي‌شوند.

در صورت مراجعه به لينک جعلي ارسالي و درج اطلاعات کارت بانکي هرچه سريعتر به بانک مراجعه و نسبت به تغيير رمز دوم حساب اقدام کنيد، همچنين بهترين و مطمئن‌ترين راه براي جلوگيري از گرفتار شدن در دام اين نوع کلاهبرداران، مراجعه به بانک و فعال کردن رمز پويا براي حساب‌هاي بانکي است.

شهروندان هر گونه اخبار مربوطه را از طريق منابع موثق مانند رسانه ملي، خبرگزاري ها و سايت هاي رسمي سازمان‌ها دريافت کنند، همچنين در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي مراتب را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمي گزارش دهند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار