کد خبر: 976898
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
معاون سیاسی،امنیتی استانداری اصفهان:
معاون سیاسی استانداری اصفهان گفت:در انتخابات گذشته میزان مشارکت مردم در کشورحدود ۶۰ درصد بوده است که البته میانگین مشارکت مردم استان اصفهان در انتخابات در بیشتر مواقع ۲ درصد کمتر از میانگین کشوری است.

به گزارش محمد جواد عرفان منش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،حیدر قاسمی در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهارداشت: امروز نظام سلطه تمام توان خود را برای فشار  به انقلاب اسلامی به کار گرفته است و مسئولان هم در همین شرایط سخت کار می‌کنند وامیدواریم شرایط انتخابات آرامی را پیش رو داشته باشیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان بیان نمود: نتیجه این انتخابات هر چه باشد در جهت اقتدار کشور خواهد بود. تمام اقدامات لازم برای برگزاری یک انتخابات پرشور در استان اصفهان انجام شده است و از ۱۰ آذرماه با آمادگی کامل فرایند انتخابات را کلید خواهیم زد و هیئت‌های اجرایی در همین روز تشکیل خواهند شد. واین انتخابات نخستین انتخاباتی است که در گام دوم انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

وی در ادامه در رابطه با الکترونیک شدن انتخابات گفت: دستگاه‌های احراز هویت در تمام شعب رأی‌گیری مستقر خواهند شد.تاکنون برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک در استان اصفهان قطعیت ندارد و تنها ممکن است در تعدادی از شهرها انتخابات به شکل تمام الکترونیک همچون دوره گذشته برگزار شود.

قاسمی در ادامه افزود: در انتخابات گذشته میزان مشارکت مردم در  کشورحدود ۶۰ درصد بوده است که  البته میانگین مشارکت مردم استان اصفهان در انتخابات در بیشتر مواقع ۲ درصد کمتر از میانگین کشوری است.

    قاسمی تصریح کرد: در اصلاحیه قانون ۱۳۹۵ دستگاه نظارتی بر منابع مالی  کاندیداها نظارت خواهند کرد تا چگونگی هزینه کرد کاندیداها شفاف‌سازی شود.

وی درباره آمار صندوق های اخذ رای در دوره های پیشین انتخابات گفت: در انتخابات گذشته مجلس در استان اصفهان ۲۸۰۰ صندوق رأی داشتیم که برای انتخابات این دوره با توجه به افزایش جمعیت چیزی حدود ۳ هزار صندوق اخذ رأی در استان خواهیم داشت.

معاون سیاسی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: احزاب باید خودشان جلسه بگذارند و از استانداری برای حضور در این جلسات دعوت کنند و نباید از استانداری سؤال شود بلکه احزاب و گروه‌های سیاسی باید در این خصوص پاسخگو باشند که چه تدابیری را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات اندیشیده‌اند..

وی درباره تعیین تکلیف فرمانداری ها در شرق اصفهان گفت: در فرمانداری‌هایی که با سرپرستی اداره می‌شوند هیچ مشکلی وجود ندارد و مسئولیت سرپرست نیز کمتر ازفرماندار نیست.

درادامه این نشست، مدیرکل پدافند غیرعامل استان اصفهان گفت: از ۸ تا ۱۴ آبان ماه هفته گرامیداشت پدافند غیرعامل را داشتیم. حوزه پدافند غیرعامل پیشگیری‌های امنیتی در زیرساخت‌ها است و بسیاری از فعالیت‌های این اداره جنبه محرمانه دارد.

عبدالرسول صفری افزود: امنیت نسبی که امروز در کشور وجود دارد حاصل تلاش پدافندی است. با توجه به تهدیدات دشمن که رویکرد خصمانه‌ای دارد در حوزه‌های زیستی، شیمیایی، سایبری و هسته‌ای فعالیت می‌کنیم. زیرساخت‌های هسته‌ای در اصفهان در بهترین شرایط است و زیرساخت‌های شیمایی در استان نیز روزانه رصد می‌شود تا کوچک‌ترین مخاطره‌ای سلامت شهروندان را تهدید نکند.

وی اذعان داشت: در حوزه زیستی در منابع آب و تصفیه‌خانه‌ها اقدامات لازم برای جلوگیری از خرابکاری احتمالی انجام شده است و در بحث سلامت و امنیت غذایی اقدامات خوبی برای جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی انجام شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان اصفهان درپایان خاطرنشان کرد: در حوزه تهدیدات سایبری در زیرساخت‌های سایبری ادارات سخت‌افزارها و نرم افزارهای لازم به کار گرفته شده است. همچنین در موضوع برق، رزمایش‌های قطع برق داشتیم و از آمادگی خوبی برای مقابله با تهدیدات دشمن برخورداریم.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار