کد خبر: 976764
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
روحانی در جمع مردم یزد خبر داد:
‌رئیس جمهور با بیان اینکه در طول سال ۹۷ و ۹۸ فشار اقتصادی بر کشور‌مان فراوان بود، ادامه داد: مردم روز‌های مشکلی را از لحاظ اقتصادی داشتند، اما در عین حال ایستادگی و وحدت مردم و تلاش پیگیری امروز ما را به نقطه‌ای رسانده که به اعتقاد من آمریکا مأیوس شده است.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: حجت‌الاسلام حسن روحانی در جمع مردم یزد در میدان امیرچخماق با ابراز خوشحالی از حضور در این استان اظهار داشت: در این هفته مبارک خداوند به من توفیق داد تا مردم غیور، عزیز، مومن و عالم و فداکار یزد را زیارت کنم؛ هر وقت به این شهر و دیار آمدم همواره توشه خوبی از محبت و لطف مردم گرفتم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نخستین حرکت بزرگ انقلاب در سال ۵۷ از سوی مردم یزد آغاز شد، افزود: حرکت انقلاب اسلامی و اوجش در دی ماه سال ۵۶ از قم و سپس از تبریز اغاز شد، اما در فروردین سال ۵۷ حرکت و نهضت اصلی را مردم غیور این استان آغاز کردند و دهم فروردین سال ۵۷ بود که قدم به قدم ما را به ۲۲ بهمن نزدیک کرد و انقلاب پیروز شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در تمام مراحل بعد از انقلاب مردم عزیز یزد در صف مقدم بوده‌اند، تصریح کرد: از دفاع مقدس گرفته تا سازندگی این کشور مردم یزد در صحنه بوده‌اند و فداکاری لشکر غدیر در دوران دفاع مقد‌س و در میدان‌های نبرد و به ویژه عملیات خیبر که جوانان غیور این سرزمین با سختی‌ها و مشکلات فراوان ایستادند و با دشمن بعثی جنگیدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز همدردی با مردم زلزله‌زده در اذربایجان شرقی ادامه داد: از همه دست‌اندرکاران تشکر و سپاس‌گزاری می‌کنم که در روز‌های سخت در کنار هم و در خط همکاری و تعاون و یاری یکدیگر قرار دارند.

روحانی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران اسلامی همیشه در خط انقلاب بوده و هستند، اضافه کرد: اختلاف و فاصله بین مردم و مسئولان خواست آمریکاست، نگذاریم خواست آمریکا از حنجره عده‌ای معدود بلند شود، امروز در یک شرایط تاریخی بسیار مهمی قرار داریم و در شرایطی هستیم که در برابر فشار بیگانگان، ملت ایران یکپارچه ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه علی‌رغم همه تلاش‌هایی که آمریکا و دشمنان علیه ملت ایران انجام دادند امروز مردم از هر زمان دیگر برای فداکاری نسبت به کشور و دیارشان آماده‌تر‌ند، تصریح کرد‌: ما در طول یکسال گذشته در برابر فشار بیگانگان ایستادگی کردیم و روز‌های سختی بر مردم ما گذشت.

روحانی با بیان اینکه در طول سال ۹۷ و ۹۸ فشار اقتصادی بر کشور‌مان فراوان بود، ادامه داد: مردم روز‌های مشکلی را از لحاظ اقتصادی داشتند، اما در عین حال ایستادگی و وحدت مردم و تلاش پیگیری امروز ما را به نقطه‌ای رسانده که به اعتقاد من آمریکا مأیوس شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکا به خوبی می‌داند که ملت بزرگ ایران در برابر فشار آن‌ها ایستادگی و مقاومت کردند، گفت: ما تمام این ایام به نقطه‌ای رسیدیم که دشمن را مأیوس کنیم. آمار و ارقام اقتصادی به ما می‌گوید که از ماه اردیبهشت امسال در هر ماه شرایط بهتر و بهتر شده است و این روند در ماه‌های گذشته همچنان پیش روی ما بوده است.

وی با اشاره به تداوم فشار دشمن علیه ملت بزرگ ایران خاطرنشان کرد: در ماه‌های اردیبهشت تا مهر هر ماه فشار تورم را کنترل کردیم، آمار بانک مرکزی می‌گوید تورم ماه اردیبهشت سه درصد، تورم ماه خرداد ۲.۳ درصد، تورم تیر ۲.۲ درصد، مرداد ۰.۸ درصد و شهریور ۰.۸ درصد رسید و این به آن معناست که کارآفرینان، کشاورزان، کارگران و مهندسان در سراسر کشور تلاششان را افزوده کرده‌اند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه اینکه صادرات غیر‌نفتی ایران رونق دارد، گفت: همه مردم در این مسیر حرکت کرده‌اند و ما امروز اگر در کنار هم برای آبادانی کشور تلاش‌مان را اضافه کنیم، اگر در این شرایط بتوانیم در برابر دنیا در زمینه علم و دانش و همچنین فعال کردن شرکت‌های دانش‌بنیان شاهد یک تحول بزرگ باشیم، به خوبی می‌توانیم دشمنانمان را منکوب کنیم.

وی با اشاره به تلاش و فعالیت همه مسئولان در مبارزه با فساد است، افزود: دولت در سه لایحه مهم راه‌های اساسی مبارزه با فساد را روشن کرده و دو لایحه آن را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده است.

رئیس جمهور مهم‌ترین مسئله برای مبارزه با فساد را شفافیت عنو‌ان کرد و ادامه داد: همه مردم، مسئولین، شرکت‌های دولتی و همه دستگاه‌ها باید با شفافیت اقداماتشان را برای مردم تشریح کنند، درآمد شرکت‌ها، فعالیت شرکت‌ها، کار نهاد‌ها باید کاملا روشن باشد، از بودجه بیت‌المال چه میزان مصرف کرده‌اند، برای آبادانی کشور چه کاری را انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه لایحه شفافیت لایحه بسیار مهمی است که دولت تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده است، گفت: امیدوارم نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آینده نزدیک بتوانند این لایحه را به تصویب برسانند، لایحه دوم دولت لایحه مبارزه با فساد است، لایحه سوم لایحه تعارض منافع است که آن هم در دولت در حال بررسی است و در آینده تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه باید با شفافیت و عزمی راسخ با فساد در این جامعه مبارزه کنیم، گفت: هر کس در این کشور دستش آلوده به فساد باشد باید با او برخورد شود، در مبارزه با فساد نه جناح را باید بشناسیم نه حزب را، همه مردم و جناح‌ها خواستار مبارزه با فساد به صورت شفاف هستند. من در اینجا اعلام می‌کنم و از قوه قضائیه می‌خواهم حالا که با فساد‌های میلیونی و میلیارد تومانی برخورد می‌کند مبارزه با فساد میلیارد دلاری را هم برای مردم توضیح دهد.

‌روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام خبری خوش به مردم ایران، از اکتشاف یک میدان بزرگ جدید نفتی خبر داد و افزود: کارگران شرکت اکتشاف نفت به یک میدان بزرگ نفتی دست پیدا کردند و به مردم خبر می‌دهیم که یک میدان نفتی به اندازه ۵۳ میلیارد بشکه نفت کشف کردیم.

وی تصریح کرد: این یک میدان نفتی بزرگ است که از بستان آغاز می‌شود و تا نزدیک امیدیه ادامه داد و ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع وسعت این میدان نفتی است و ۸۰ متر عمق دارد و نفت ۵۳ میلیارد بشکه است.

روحانی گفت: این نشان آن است که ما کشور ثروتمندی داریم و علی‌رغم دشمنی‌های آمریکا به کاخ سفید اعلام می‌کنیم که به کوری چشم همه دشمنان ملت ایران، در آن ایامی که شما فروش نفت ایران را تحریم کرده و به ملت ایران فشار آوردید، کارگران و مهندسان عزیز‌مان توانستند ۵۳ میلیارد بشکه نفت را در یک مخزن بزرگ کشف کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در این میدان نفتی مهم نحوه و ضریب بازیافت است که از این میزان چه مقدار می‌توانیم خارج کرده و بفروشیم، گفت: اینجاست که دانش و تکنولوژی حرف می‌زند و اگر یک درصد بازیافت نفتی این میدان افزایش یابد، درآمد نفتی ما ۳۲ میلیارد دلار اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: آن‌هایی که در سال‌های اخیر مرتب می‌گویند شرکت‌های خارجی نباید وارد کشور شوند، ما باید از فناوری‌های پیشرفته جهان استفاده کنیم و هر کجای دنیا علم و فناوری باشد باید استفاده کنیم.

روحانی افزود: اگر ضریب بازیافت این میدان ۱۰ درصد باشد یعنی ۳۲۰ هزار میلیارد درآمد ماست و اگر ضریب ما بیشتر شود، درآمد بیشتری به دست می‌آوریم؛ بنابراین ما باید با علم، دانش و تکنولوژی مردم را ثروتمند کرده و راه و مسیر درست را مشخص کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مردم یزد چند سرمایه بزرگ دارند که به این استان داده که اولین آن استعداد است و کنکور ما شهادت می‌دهد که ۲۶ سال، جوانان ما در کنکور اول شدند، پس خداوند استعداد به این مردم داده است، خاطرنشان کرد: سختکوشی مردم یزد جزو ذات آن‌ها در طول تاریخ است، همه قنات‌های یزد حکایت از سختکوشی این مردم دارد و از دل و عمق زمین در بیابان‌های خشک آب را درآوردند و با سختی کشاورزی کردند.

روحانی گفت: این ملت، ملت بزرگ و فداکار است، اما برای این استان، دو کار بزرگ باید انجام بشود و من امروز در این سفر اعلام می‌کنم که کار اول برای مردم یزد مسئله آب است، چه آب صنعتی و کشاورزی و چه آب آشامیدنی؛ من امروز اعلام می‌کنم که در شورای عالی آب تصویب کردیم که آب آشامیدنی ۳۰ سال آینده استان یزد تامین است.

وی خاطرنشان کرد: تمام جزئیات این مصوبات روشن است که از کدام حوزه آبریز آب آشامیدنی مردم یزد در طول سال‌های آینده تا ۳۰ سال چگونه تامین می‌شود.

رئیس جمهور مسئله دوم را آب صنعت دانست و گفت: همانطوری که در سفر قبل قول دادم، آب جنوب شیرین‌سازی خواهد شد و به عمق فلات قاره، یزد و کرمان می‌رسد و ان‌شاالله سال آینده ۲۰ میلیون از این آب وارد یزد می‌شود.

روحانی افزود: امروز اعلام می‌کنم که در شورای عالی آب تمام آب مورد نیاز صنعت و کشاورزی یزد از دریای عمان تصویب و مقدار آن تخصیص داده شده است.

وی گفت: این کار بزرگ و عظیم برای این استان است و من مطمئنم اگر آب کافی به این استان برسد، در صنعت، کشاورزی، گردشگری و سایر امور شهر یزد توسعه می‌یابد.

وی با بیان اینکه شهر یزد شهر ثبت شده در جهان است و این شهر شهر جاذبه‌هاست، با گردشگری باید بیکاری را در استان یزد ریشه کن کنیم گفت: استان یزد جزو استان‌های پیشتاز در کشت گلخانه‌ای است و این حوزه می‌تواند بیکاری را در این استان ریشه کن کند.

روحانی تصریح کرد: اعتبارات لازم برای تکمیل راه آهن یزد اقلید تصویب شده و امیدوارم تا پایان سال آینده شاهد تکمیل این خط و ایجاد رونق در زندگی، مسافرت‌ها و معادن این استان ایجاد شود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در سفر قبلی ۴۶ طرح و پروژه با ۹۷۰ میلیارد تومان مصوب شد که یک هزار و ۹۱ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها پرداخت شده، ولی همه پروژه‌ها تکمیل نشده و ۲۲ طرح افتتاح شده، ۱۶ طرح بالای ۷۰ درصد و ۸ طرح زیر هفتاد درصد پیشرفت دارند.

وی بیان کرد: در این سفر بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای ۳۷ پروژه اختصاص دادیم و انشاالله امروز در شورای اداری جزئیات آن را برای مردم عزیز و بزرگوار یزد اعلام می‌کنیم.
منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
0
0
حرف های بی ..... اگر مقاومتی بوده برای برخی مسئولان بوده است زیرا حقوق و مزایای انها بابت کاری که انجام نمیدهند همیشگی است . نه مردم و کسبه بیجاره که در گرفتاری های خودشان باید بدبخت شوند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
0
0
کسانی را که حق گو ، حق طلب و حق جو هستند را عده ای قلیل نامید ؛

عملکرد قوه قضائیه را بکلی زیر سؤال برد ؛

به خواسته های مردم یزد و حتی ملت ایران اصلا توجه و اشاره ای ننمود
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
0
0
خوب این خبر جه تاثیری در زندگی کنونی مردم یزد میزاره. همجین خبر هایی که نیاز به رییس جمهور داشتن ندارد یک نفر عادی در وزارت نفت هم میتواند بگوید. روحانی بگو برای معاش مردم و مملکت جه کردی؟ برای ازدیاد طلاق و بیکاری و اعتیاد و فساد و دزدی و خودکشی جه کردی؟
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
0
0
فقط و فقط در ارتیاط با نصب بنرها و داربستهایی که برای سفر رئیس جمهور به یزد انجام شد ، چه هزینه گزافی بر دوش استان نهاد!!!!؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار