کد خبر: 976525
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۴
انتشار فیلمی از جلسه علی مطهری، نماینده تهران با دانشجویان که در آن مطهری به دانشجوی معترض با کنایه‌ای زشت پاسخ می‌دهد، موجی از اعتراض را در فضای رسانه‌ای و مجازی متوجه جریان اصلاح‌طلب و شخص نماینده مجلس کرد. در فیلم منتشر شده، صدای یک دانشجو شنیده می‌شود که با فریاد به مطهری معترض است و با کنایه به او می‌گوید: «آقای دکتر شما باید قرص فراموشی همراه داشته باشید.» و این نماینده مجلس که عضو کمیسیون «فرهنگی» مجلس هم است، بلافاصله در پاسخ می‌گوید: «من قرصام همیشه همراهمه، انواع قرصا رو هم برای شما دارم. قرص ضدبارداری هم خواستی، برای شما دارم.» سه ساعت پس از اتمام مراسم در دانشگاه شهید بهشتی، ویدئوی این بخش از جلسه، با عنوان «توهین علی مطهری به یک دانشجو» در خبرگزاری فارس منتشر شد و شوخی زشت علی مطهری، با واکنش اعتراضی مخاطبان مواجه شد. مطهری در گفت‌وگویی از بر زبان آوردن چنین عبارت سخیفی دفاع کرد و گفت: «باید به دانشجوی گستاخ، پاسخ درخور داد.»

سپس خبرنگار از او می‌پرسد: «آیا این پاسخ شما درخور یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بود؟» و او جواب می‌دهد: «بله؛ در مقابل صحبت‌هایی که او کرد، این پاسخ برای تأدیبش لازم بود.»

گرچه مطهری پذیرفته که چنین جمله‌ای را گفته و هدف آن و فضای ایجاد شده را شوخی دانسته، اما در عین حال مصطفی ترک همدانی وکیل علی مطهری از شکایت موکلش از فارس خبر داده است: «به دنبال انتشار کلیپی تقطیع شده از سخنان موکل من در یک سخنرانی، علیه خبرگزاری فارس تحت عناوین اتهامی نشر اکاذیب و توهین اقامه دعوا کردیم.» روشن نیست دلیل این شکایت چیست.

این اول بار نیست که علی مطهری در گفتگو با منتقدان از ادبیات نامناسب بهره می‌برد. او پیش از این یک‌بار در صحن علنی مجلس و خطاب به نماینده‌ای دیگر، از عباراتی زشت استفاده کرد که از تکرار آن‌ها معذور هستیم. بار دیگر هم او با تبختری عجیب که از شأن شهید آیت‌الله مطهری به دور است، خود را بزرگ‌زاده و نماینده مقابلش را کوچک‌اف خطاب کرد؛ زمانی هم در مراسم عید غدیر در گلپایگان، یکی از شهروندان پس از اتمام سخنرانی علی مطهری به او گفت چرا به جای صحبت در خصوص گرانی‌ها درباره عید غدیر سخن می‌گوید که مطهری در پاسخ، او را احمق خطاب کرد؛ درگیری فیزیکی با نمایندگان مجلس و فحاشی به نماینده‌ای دیگر هم در سوابق مطهری موجود است و یک بار هم با دفاع از برخورد فیزیکی در مجلس گفت: «گاهی کف گرگی هم برای کسانی که جلوی آزادی بیان را می‌گیرند لازم است.» مطهری با لیست سی نفره اصلاح‌طلبان در تهران و با حمایت محمد خاتمی به مجلس راه یافت. یکی از شعار‌های اصلی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ «ادب مرد به از دولت اوست» بود. گویا ادب برای نماینده مجلس شدن لازم نیست.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
1
0
در انقلاب کبیر فرانسه بعد از مدتی کتابی نگاشته شد با عبارت " انقلاب فرزندان خود را میخورد " که توضیحی بر وقایع پس از انقلای کبیر فرانسه است.. خیلی جالبه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
0
0
عجله نکنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
0
0
عجبببب
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار