کد خبر: 976471
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۸
سرویس ایران جوان آنلاین:‌ رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از برنامه‌ریزی برای ایجاد ۴۵۰۰ شغل در استان زنجان طی سال‌جاری خبر داد.
سیدمرتضی بختیاری که به زنجان سفر کرده بود با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال مهم‌ترین برنامه کمیته امداد است، گفت: آمار حاکی از آن است که این نهاد در سال گذشته موفق به ایجاد ۲۵۰۰ شغل برای مددجویان در این استان شده و در همین راستا برای امسال هم ایجاد ۴۵۰۰ شغل در نظر گرفته شده است. وی با یادآوری اینکه امسال برای ایجاد این تعداد شغل ۱۳۱ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و پارسال نیز ۳۱ میلیارد تومان اعتبار در این راستا هزینه شد، افزود: یکی از اقداماتی که این نهاد در راستای ایجاد اشتغال برای مددجویان در نظر گرفته، تخصیص اعتبار برای کارآفرینان است که سقف آن ۵۰۰ میلیون تومان بوده و شرط برخورداری از آن، اشتغال ۱۰ نفر در مجموعه مذکور است. رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه یک‌سوم اشتغال ایجاد شده در کشور، مربوط به این نهاد است، ادامه داد: بی‌تردید مهم‌تر از ایجاد اشتغال، استمرار و تداوم اشتغال ایجاد شده و پایداری آن است، به همین خاطر معتقدیم برای اینکه اشتغال ایجاد شده از پایداری و تداوم لازم برخوردار باشد، باید نسبت به نظارت‌های مستمر در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.
بختیاری در ادامه از بهره‌برداری هشت مرکز نیکوکاری در استان زنجان خبر داد و با بیان اینکه همه این مراکز امروز به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: یکی از کار‌های ارزشمند، ایجاد مراکز نیکوکاری در کشور است که در همین راستا برنامه‌ریزی برای ایجاد ۳ هزار مرکز انجام شده است. امسال قرار است ۱۱۰ مرکز نیکوکاری در کشور افتتاح شود که تا به امروز ۶۰ مرکز راه‌اندازی شده است. رئیس کمیته امدادامام خمینی (ره) همچنین از اجرای طرح «دوباره زندگی» خبر داد و با بیان اینکه ۱۶۰ زوج با اجرای این طرح زندگی مشترک خود را آغاز کرده‌اند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۷۰ درصد مددجویان کمیته امداد را زنان سرپرست خانواده تشکیل می‌دهند، به همین خاطر معتقدیم ارائه خدمات به بانوان باید توسط خانم‌ها صورت گیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار