کد خبر: 976272
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه یازدهمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های الکترونیک استان اصفهان قدرت اصلی بشر را قدرت ارتباطات بر بستر اطلاعات دانست.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، محمد خدادی در اختتامیه یازدهمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های الکترونیک استان اصفهان با بیان اینکه بستر و ظرفیت رسانه‌ای اصفهان بسیار غنی است، گفت: آثار باستانی، گردشگری، تاریخ، ایثار و شهادت اصفهان غنی بوده که تمام اینها ظرفیت بسیار خوبی در حوزه رسانه به این استان اعطا کرده است.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قدرت اصلی بشر را قدرت ارتباطات بر بستر اطلاعات دانست و افزود: امروز قدرت اصلی در دنیا قدرت جمع آوری، پردازش و تولید اطلاعات بوده؛ در هر تجارتی این اطلاعات و پردازش آن است که منفعت را به وجود می‌آورد و به میزان صحیح جمع آوری و تحلیل اطلاعات اثر و نتیجه دقیق حاصل می‌شود.

وی نیاز امروز کشور را تولید اطلاعات دانست و تصریح کرد: اطلاعات رسانه باید غنی باشد تا باورپذیر شود بنابراین بحث مخاطب و تولید محتوا را فعالان رسانه‌ای باید مدنظر داشته باشند. امروز کارفرمای رسانه مخاطب آن رسانه است پس باید به سفارش مخاطب تولید محتوا نمایند.

خدادی با بیان اینکه اطلاعات برای اینکه قابل فهم شود مصداق سازی و مقایسه‌ای شود بنابراین امروز در رسانه نیازمند دگردیسی در مخاطب و محتوا هستیم، گفت: هر شخصی به میزان محتوایی که بر اساس نیاز مخاطب تولید می‌کند می‌تواند مفید و اثرگذار باشد.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به اهالی رسانه حاضر در جمع اظهار کرد: اصفهان شناسی را اولویت نخست خود قرار دهید و بررسی کنید در تولید اطلاعات مورد نیاز مخاطب چه کارهایی انجام دادید و چه کارهایی باید انجام دهید.

وی با بیان اینکه اختتامیه جشنواره مطبوعات در واقع افتتاح همکاری و همگرایی رسانه‌ای باید باشد و از فردا باید کار خود را به صورت جدی آغاز کنید، تصریح کرد: همه رسانه‌های کشور در دفاع از کیان، منافع و تمامیت ارضی در واقع یک رسانه هستند و قدرت ما برای هرکسی دشمن این ملت است همدلی و هم‌قسم بودن است و رسانه خط مقدم همه ما در برابر تهاجمات بیگانه است.

خدادی با اشاره به اینکه رسانه پل ارتباطی بین مسئولین و مردم است و این ارتباط را باید ایجاد کند، گفت: دنیای امروز دنیای تبلیغات نبوده و دنیای شریک سازی است و راه شراکت ارتباط منجر به اثر است، در این ارتباط به مردم نقش و سهم باید داده شود و مجموعه های دولتی نیز لازم است از رسانه داری به رسانه مداری تغییر موضع دهند.

خاطرنشان می‌شود، اختتامیه یازدهمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های الکترونیک استان اصفهان با حضور عباس رضایی استاندار، حیدر قاسمی معاون امور سیاسی اجتماعی استاندار، حجت الاسلام و المسلمین انصاری مدیرکل، اصغر مختاری معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای، مرضیه باقرصاد رئیس گروه مطبوعات و تبلیغات اداره کل در مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان برگزار شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار