کد خبر: 976241
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۵
نیرو‌های امریکایی وارد شهر الدرباسیه سوریه واقع در نزدیکی مرز‌های ترکیه شده و در نزدیکی میادین نفتی آنجا مستقر شدند. همزمان نیرو‌های ارتش سوریه ظهر روز گذشته مجدداً در بیش از ۱۰ روستا در منطقه «الدرباسیه» واقع در شمال شرق این کشور مستقر شدند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، نیرو‌های امریکایی وارد شهر الدرباسیه سوریه واقع در نزدیکی مرز‌های ترکیه شده و در نزدیکی میدان‌های نفتی موجود در این منطقه که نیرو‌های سوریه دموکراتیک نیز در آنجا حضور دارند، مستقر شدند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا پیش‌تر اعلام کرده بود که تعداد مشخصی از این نیرو‌ها برای تأمین امنیت میادین نفتی موجود در شمال و شرق سوریه در برابر حملات داعش در این کشور باقی خواهند ماند. ترامپ نیز بار‌ها آشکارا این هدف خود را اعلام کرد و با وجود هشدار‌های کارشناسان حقوقی درباره اینکه چنین اقدامی می‌تواند در سطح جنایت جنگی قرار بگیرد، پیشنهاد کرد که یکی از شرکت‌های نفتی امریکا مدیریت میدان‌های نفتی شمال سوریه را بر عهده بگیرد. رئیس‌جمهور امریکا آخرین بار نیز در یکی از مصاحبه‌هایش با خبرنگاران درباره سوریه، از علاقه خود به نفت گفت. استراتژی جدید امریکا باعث ناخرسندی روسیه، قدرتمند‌ترین بازیگر در سوریه و هم‌پیمان مهم دولت سوریه شده و وزارت دفاع روسیه نیرو‌های امریکایی را متهم به دزدی با کنترل بر میادین نفتی سوریه کرده و گفته: مالکیت این میدان‌های نفتی منحصراً برای دولت سوریه است. با این تحولات آینده میادین نفتی موجود در شمال شرق سوریه در گرو تحولات راه‌حل سیاسی در دوره آتی است.

از طرف دیگر مرکز موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» از استقرار مجدد نیرو‌های ارتش سوریه در ریف غربی منطقه «الدرباسیه» خبر داد. دیده‌بان به نقل از منابع موثق خبر داد که نیرو‌های ارتش سوریه که در هشتم آبان ماه از الدرباسیه عقب‌نشینی کرده بودند، بار دیگر وارد روستا‌های این منطقه شده‌اند.

این منابع گفتند که عملیات استقرار، با حضور بیش از ۲۰۰ نیروی ارتش سوریه که مجهز به سلاح سنگین بودند، صورت گرفته است.

دمشق: تل ابیض و رأس العین را پس می‌گیریم
یک منبع وابسته به دولت سوریه به العهد گفت: اهداف ترکیه از حمله از زمان موافقت قسد با ورود ارتش سوریه به شمال سوریه شکست خورده است و بهانه ترکیه برای حمله از بین رفته است و به محض عبور سربازان سوری به سمت شرق و شمال سوریه طرح اردوغانی از بین رفته است. به گزارش مهر، این منبع افزود: گشتی‌های روسی-ترکی موقتی است. بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در گفت‌وگوی اخیر خود با رسانه‌ها این موضوع را اعلام کرد. هدف از این گشتی‌ها اجرای توافق سوچی و اطمینان از تخلیه مناطق مرزی از سوی نیرو‌های قسد و ورود ارتش سوریه به آن است و بنابراین مرحله انتقالی است و پس از آن از گشت‌زنی‌ها کم خواهد شد و به تدریج زمانی که استقرار ارتش سوریه تکمیل شود پایان می‌یابد تا اوضاع به سوی توافق اضافه پیش برود.

منبع مذکور بیان کرد: این گشتی‌ها به طور دائم نمی‌تواند حضور داشته باشد یا ارتش ترکیه یا گروه‌های تروریستی وابسته به آن در هر نقطه‌ای نمی‌توانند حضور داشته باشند. این منبع در ادامه اعلام کرد: تل ابیض و رأس‌العین که از سوی ترکیه در شمال سوریه اشغال شده‌اند از طریق گفتگو بازپس گرفته خواهند شد و اگر ترکیه از آن عقب ننشیند تنها راه همانطور که رئیس‌جمهور اسد گفت، اقدام نظامی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار