کد خبر: 976239
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۵
رهبر حزب کمونیست کوبا، رئیس‌جمهور این کشور و رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کردند، تحریم‌های امریکا صرفاً باعث نزدیکی بیشتر هاوانا و کاراکاس می‌شود.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، رائول کاسترو، رهبر حزب کمونیست کوبا، میگوئل دیاز کانل، رئیس‌جمهور این کشور و نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا با انتقاد از سیاست خارجی دولت امریکا تأکید کردند تحریم‌های تنبیهی ایالات متحده صرفاً موجب تحکیم اراده آن‌ها در اتحاد بیشتر و حمایت از تغییر اجتماعی در منطقه می‌شود.

این سه تن در نشست سه روزه همبستگی در هاوانا، پایتخت کوبا شرکت کرده بودند که بیش از ۱۳۰۰ فعال اجتماعی به ویژه از امریکای لاتین در آن حضور داشتند. در این نشست سه روزه که یک شنبه پایان یافت، همچنین به بررسی راه‌هایی برای مقابله با تهاجم سازمان‌یافته امریکای امپریالیست علیه دولت‌ها و جنبش‌های سوسیالیست و مترقی پرداخته شد. رؤسای جمهوری ونزوئلا و کوبا در پایان نشست مذکور در یک سخنرانی تلویزیونی اتهامات مطرح شده از سوی واشنگتن درباره دست داشتن آن‌ها در ناآرامی‌های سایر کشور‌ها یا مسئول بودن آن‌ها در برابر دولت‌های چپگرا را مورد تمسخر قرار دادند. حضور رئیس‌جمهور ونزوئلا در این نشست همچنین نشان داد که کوبا، این متحد استراتژیک خود را با وجود اقدامات واشنگتن و سایر کشور‌های غربی و امریکای لاتین در متقاعد کردن هاوانا برای کنار گذاشتن کاراکاس، به حاشیه نرانده است. مادورو همچنین در بخشی از صحبت‌هایش در این نشست گفت: اتهامات سازمان کشور‌های امریکایی درباره دست داشتن کوبا در ناآرامی‌های شیلی، احمقانه است. وی ادامه داد: «این دیکتاتوری قدیمی پینوشه و صندوق بین‌المللی پول است. مردم حق دارند دنبال جایگزین باشند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار