کد خبر: 976208
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱
یک نماینده:
سرویس سیاسی جوان آنلاین: عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس معتقد است اگر اروپایی‌ها تحریم‌هایی مانند ایران را تجربه می‌کردند، حتی یک ماه هم نمی‌توانستند اقتصاد خود را سر پا نگه دارند.

جلیل رحیمی‌جهان‌آبادی در گفتگو با خانه ملت، در واکنش به ادعای اخیر وزیر خزانه‌داری امریکا برای ادامه و تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی، با بیان اینکه تحریم‌ها پدیده جدیدی در روابط ایران و کشور‌های غربی نیست، گفت: ایران پس از انقلاب به هر نوعی تحت تحریم بوده و شرایط سختی را در عین حال که همواره زیر بار ظلم بوده تحمل کرده است چنانچه صدام جنگ را آغاز کرد، اما ما تحریم شدیم و زمانی که گروه‌های تروریستی مثل داعش و تکفیری‌ها در منطقه ایجاد ناامنی کردند، به رغم مبارزه با تروریسم، باز هم تحریم شدیم. وی بر همین اساس یادآور شد: زمانی هم غربی‌ها بهانه هسته‌ای را داشتند که در کش و قوس تهدید‌ها و تحریم ها، مذاکراتی برگزار شد که بعد از سال ها، در نهایت به تصویب برجام منجر شد، اما طرف غربی نه تنها به تعهدات خود عمل نکرد بلکه باز هم ما را تحریم کردند. وی در ادامه با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی نیز به عنوان یک کشور مستقل که منافع ملی برایش اهمیت دارد، حق انتخاب دارد، عنوان کرد: در حال حاضر گزینه‌ای جز مقاومت نداریم چراکه در مقابل ما یک دشمن کینه توز قرار گرفته که به هیچ وجه به هیچ قرارداد بین‌المللی پایبند نیست.

رحیمی‌جهان‌آبادی ادامه داد: گام‌های متناوب ایران برای کاهش تعهدات برجامی، قطع همکاری‌ها و گفتگو با کشور‌های غربی و اروپایی از جمله راه‌هایی است که ایران می‌تواند در پیش بگیرد که در حال حاضر گام‌های کاهشی را برداشته، اما هنوز به سمت قطع همکاری نرفته ایم چراکه این مسیر را آخرین اقدام می‌دانیم. رحیمی جهان آبادی در ادامه با بیان اینکه ایران با کشور‌های همسایه خود متفاوت بوده و قدرت برتر منطقه است، ابراز داشت: اگر تحریم‌هایی که هم اکنون علیه ایران اعمال شده، علیه یکی از کشور‌های همسایه یا یک کشور اروپایی صورت می‌گرفت، ظرف یک ماه اقتصاد آن‌ها از هم می‌پاشید البته کاهش فروش نفت باعث کاهش درآمد ما نیز شده، اما آنقدر نیست که گفته شود اقتصاد جمهوری اسلامی از هم خواهد پاشید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار