کد خبر: 975441
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
حدود ده روز دیگریکی از مهمترین رویدارد‌های ورزشی جهان در کشورمان و در جزیره زیبای کیش اتفاق می‌افتد.کیش، در سواحل زیبای خلیج فارس از ۱۸ تا ۲۵ آبان ماه پذیرایی تیم‌های ملی ۱۶ کشور از قاره‌های مختلف جهان است تا اولین دوره مسابقات کبدی قهرمانی جوانان جهان را در این جزیره زیبا شاهد باشیم.
سیدرضا فیض آبادی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: فدراسیون کبدی پس از قهرمانی همزمان تیم‌های ملی زنان و مردان در المپیک آسیایی جاکارتا مورد توجه همه بخش‌ها حتی غیر ورزشی‌ها قرار گرفت و تازه در جاکارتا بود که که بخش زیادی از مردم خوب کشورمان و مسئولین متوجه اهمیت این رشته ورزشی شدند.
آغاز شمارش معکوس برای مهمترین اتفاق جهانی کبدی جوانانجاییکه برای اولین بار ورزش بانوان در یک رشته تیمی توانست اولین مدال طلای خود را صید کند و بانوان کشورمان با این طلای ناب به خود ببالند.

هنور لحظاتی از قهرمانی بانوان در جاکارتا نگذشته بود که فینال کبدی آقایان شروع شد هر چند که فینال اصلی را مردان کبدی ایران روز قبل از فینال رسمی از هند برده بودند و در دیدار پایانی کره جنوبی حریفی نبود که برای کبدی ایران مانع ایجاد کند، ولی ورزش است و هزار و یک اتفاق.

با این وجود جشن قهرمانی کبدی در پایان آن مسابقه تکمیل شد و زنان و مردان کبدی ایران در آسمان ایران آواز قهرمانی سردادند.

اهمیت قهرمانی کبدی آنقدر بالا بود که رهبر فرزانه در دیدار با قهرمانان ورزشی، کبدی و کبدی کاران را تحسین کرد و بیانات رهبری یک پشتوانه معنوی قوی برای فدراسیون کبدی شد ضمن اینکه مسئولیت فدراسیون کبدی را دوچندان سنگین‌تر کرد.

با این وجود و با تصویت شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان، ایران تقاضای میزبانی مسابقات جوانان جهان راداد.

مسابقاتی که هندی‌ها تاکنون بار‌ها و به عناوین مختلف از برگزاری جهانی آن امتناع کرده بودند و همین الان هم با شک و تردید به حضور در این مسابقات نگاه می‌کنند، ولی پشتوانه جهانی و داخلی کبدی ایران آنقدر بالاست که بیش از ۳۰ کشور تقاضای حضور در مسابقات جهانی جوانان را داشتند، ولی فدراسیون کبدی که رییس این فدراسیون یعنی دکتر اورسجی نایب رییس جهانی کبدی هم هست با همت دبیرکل کنفدراسیون آسیایی کبدی دکتر "محمد سرور" از پاکستان تشخیص دادند مسابقات با استاندارد‌های جهانی و در سطح کیفی بالایی برگزار شود از این رو از ۵ قاره به تناسب قدرتی که کشور‌ها دارند ۱۶ تیم را برای حضور در مسابقات کبدی قهرمانی جوانان جهان گزینش کردند.

کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش، سازمان منطقه آزاد کیش، استان هرمزگان به عنوان میزبان، و برخی دیگر از نهاد‌ها آمادگی خود را برای برگزاری مطلوب مسابقاتی که ۳۰ رییس فدراسیون از سراسر دنیا علاوه بر تیم‌های ۱۶ کشور هم خواهند آمد اعلام کرده اند، اما فدراسیون کبدی نیاز به همیاری بیشتری دارد. اسپانسر‌هایی باید از سوی دولت برای کمک به برگزاری مسابقات معرفی شوند که هنوز چنین اتفاقی نیفتاده، اما ستاد برگزاری مسابقات از یک ماه قبل در فدراسیون کبدی با حضور رییس و دبیر فدراسیون و همه عوامل درگیر در این مسابقات به همراه دبیر ستاد برگزاری مسابقات علی رحمانیون که از سوی وزارت ورزش به این سمت انتخاب شده تمام تلاش خود را به صورت شبانه روزی بکار بسته اند تا ایران میزبانی موفق و شایسته و سربلند باشد.

موضوع افتتاحیه و اختتامیه مسابقات بسیار مورد تاکید رییس فدراسیون و سایر عوامل اجرایی است به گونه ایی که اکنون یک تیم مجرب در کیش مستقر شده اند تا مقدمات برگزاری افتتاحیه، آمادگی سالن، ترانسفر و ایاب و ذهاب تیم‌ها، هتل استقرار تیم‌ها و مهمانان و خبرنگاران را آماده کنند.

شبکه ورزش سیما پوشش مستقیم و سراسری مسابقات را بر عهده گرفته ضمن اینکه شبکه خبر، شبکه اول، خبرگزاری صدا و سیما، معاونت برون مرزی صدا و سیما، رادیو ورزش و سایر رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها به اضافه چند رسانه خارجی خواهان پوشش خبری و تصویری این رویداد مهم جهانی هستند.

تنها نکته ایی که می‌تواند به پربارتر شدن برگزاری مسابقات کمک کند اینجاست که وزیر ورزش از دولت بخواهد که یکی از شرکت‌های معتبر به عنوان اسپانسر در کنار ستاد برگزاری و رییس فدراسیون باشد چرا که واقعا آبروی ایران و ورزش ایران در میان است و هرچقدر بتوانیم مسابقات را با شکوهتر و در حد استاندارد‌های بین المللی برگزار کنیم در آینده راه برای میزبانی‌های مهمتر باز خواهد شد.

تنها نکته ایی که الان باعث دلگرمی ستاد برگزاری شده اتحاد و یکپارچگی تمامی عوامل در فدراسیون کبدی است که همگام و همپای رییس فدراسیون شبانه روز خود را گذاشته اند تا مسابقات به بهترین شکل ممکن برگزار شود و این یکدلی و وفاق یقینا رمز اول موفقیت در هر عرصه ایی بخصوص مسابقات مهم ورزشی است.

آن‌ها که میزبانی کرده اند می‌دانند پذیرایی ۱۶ تیم و استقبال هر تیم که در یک ساعتی مشخص از شبانه روز وارد فرودگاه امام می‌شود و ترانسفر آن‌ها به کیش بدون اینکه وقفه‌ای در رفت و آمد آن‌ها بیفتد کاری بس دشوار است و جز با برنامه ریزی دقیق و همت و پشتکار عالی اعضای برگزاری و همکاران فدراسیون امکان پذیر نیست، اما تا جاییکه ما اطلاع داریم الان ساعت ورود و خروج تیم‌ها و شماره اطاق هرکدام از تیم‌ها مشخص شده و مهمانان و برای مهمانان و خبرنگاران هم به خوبی برنامه ریزی شده حتی برای هواداران پرشوری که از کیش و مدارس کیش به سالن می‌آیند تمهیداتی اندیشیده شده است و ما هم به عنوان رسانه آرزو می‌کنیم کشورمان از این میزبانی سربلند خارج شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار