کد خبر: 974812
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
گفت وگوی جوان آنلاین" با سرمربی تیم ملی جوانان ووشو
تیم ملی ساندای مردان و بانوان ایران در پانزدهمین دوره رقابت‌های ووشوی قهرمانی بزرگسالان جهان مقتدرانه با کسب ۸ مدال طلا عنوان قهرمانی رقابت‌های ووشوی بزرگسالان جهان در بخش ساندا را از آن خود کرد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری: امیر اوجاقی سرمربی تیم ملی جوانان و نوجوانان در گفت وگو با " جوان آنلاین" درباره قهرمانی سانداکاران گفت: تا آنجا که اطلاع دارم مسابقات در سطح بسیار بالایی برگزار شد. بیش از ۱۰۲ کشور امریکایی، آسیایی و اروپایی در این دوره شرکت کردند که ایران توانست با اقتدار با کسب ۸ مدال طلا در کشور چین مهدد ووشوی دنیا بر بام جهان بایستد و پرچم کشورمان را به اهتزار درآورد.
 
اوجاقی: با این قهرمانی ایران بی نظیرترین رکود ساندای جهان را زد
وی افزود: معتقدم تیم ملی ایران در این دوره رکوردی بی نظیر را در تاریخ ووشوی جهان و ایران به ثبت رساند و مدال طلا را از چنگ چینی‌ها درآورد. چینی که همواره بر قله این رشته قرار داشت و اجازه نمی‌داد کسی بتواند کسی جای پای آن‌ها بگذارد، اما امروز می‌بینیم که ووشوکاران ما با اصلابت و اقتدار مثال زدنی شان تمام حریفان خود را شکست دادند و مدال طلا را از آن خود کردند.
سرمربی تیم ملی جوانان در ادامه خاطر نشان کرد: ما امسال در بخش تالو هم توانستیم خوش بدرخشیم و توسط محمدعلی مجیری در این رقابت‌ها مدال طلای مسابقات تالو را کسب کنیم. خانم رجبی هم دو مدال نقره و زهرا کیانی هم یک مدال برنز کسب کردند که همه این‌ها نشانگر پیشرفت ما در بخش تالو است. در کل ایران در این دوره در مجموع مدال‌های ساندا و تالو با ۹ مدال طلا، دو نقره و یک برنز به عنوان نایب قهرمانی رسید. چین با ۱۴ طلا، یک نقره و یک برنز سکوی قهرمانی را از آن خود کرد و هنگ کنگ با پنج مدال طلا، چهار مدال نقره و یک مدال برنز به مقام سومی رسید.

اوجاقی در پاسخ به این سئوال که چرا ما در تالو نتوانستیم مثل ساندا پیشرفت چشمگیری داشته باشیم اظهار داشت: واقعیت این است که ما هنوز در بخش حرکات نمایشی نمی‌توانیم خیلی حرف برای گفتن داشته بشیم و چینی‌ها خیلی بهتر از ما هستند. ما باید دراین زمینه کارشناسی زیادی داشته باشیم. به شخصه معتقدم که باید در بخش تالو از وجود چند مربی چینی طراز اول باید استفاده کنیم تا برای چند مدتی بهره لازم را ببریم. ما باید مثل ساندا که الان حرف اول را در دنیا می‌زنیم در بخش تالو هم به این پیشرفت برسیم. ما در ساندا در رده جوانان و نوجوانان سال قبل توانستیم با ۸ ووشوکار ۷ مدال طلا کسب کنیم. امسال هم در بخش ساندا بازهم در آسیا که حریفان قدری، چون چین حضور داشتند ۶ مدال طلا و ۲ برنز کسب کردیم در واقع ما در ساندا خدا را شکر مشکلی نداریم، اما باید برای اهمیت ووشو در تالو هم سرمایه گذاری خوبی کنیم و با استعدادیابی و فراهم کردن زیر ساخت لازم شرایط را برای این بخش هم فراهم کنیم. آینده ووشو به استعدادیابی و زیر ساخت وابسته است وگرنه این عنوان‌ها می‌تواند مقطعی باشد و دوباره چینی‌ها آن را از ما پیش بگیرند. حالا که ما قدرت اول دنیا شده ایم باید کاری کنیم تا از عنوان قهرمانی مان حالا حالا‌ها دفاع کنیم وگرنه کشور‌هایی مثل چین و ویتنام جاپای ما می‌گذارند. در همین مسابقات اگر کمی ما تعلل می‌کردیم نمی‌توانستیم قهرمان شویک، چون پشت سر ما چین ۶ مدال طلا کسب کرد. باید همواره این موضوع یادمان باشد که حریفان بیکار نمی‌نشینند تا ما قهرمان شویم.



اسامی مدال آوران ایران به شرح زیر است:

طلا:
محمدعلی مجیری، الهه منصوریان، شهربانو منصوریان، مریم هاشمی، عرفان آهنگریان، محسن محمدسیفی، یوسف صبری،
میلاد عارفی مقام و علی خورشیدی

نقره:
هانیه رجبی (۲ نقره)

برنز:
زهرا کیانی
اوجاقی: با این قهرمانی ایران بی نظیرترین رکود ساندای جهان را زد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار