کد خبر: 974759
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: از ابتدای هفته آینده بر شدت و گستره بارش‌ها افزوده می‌شود.
سرويس جامعه جوان آنلاین: صادق ضیائیان  اظهار کرد: براساس خروجی آخرین مدل‌های هواشناسی طی پنج روز آینده برای شمال غرب، غرب، برخی مناطق مرکز و جنوب غرب کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی، زاگرس جنوبی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی رشته کوه البرز بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان این‌که طی این مدت برای استان‌های واقع در سواحل دریای خزر بارش باران رخ می‌دهد، تصریح کرد: همچنین برای ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات شمال غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی امروز و فردا (۱ و ۲ آبان) شدت بارش در استان‌های کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، البرز، قزوین، لرستان، استان مرکزی، غرب و جنوب غرب اصفهان و برخی از مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد و استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، گیلان و مازندران پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان با اشاره به این‌که از ابتدای هفته آینده برشدت و گسترش بارش در مناطق ذکر شده افزوده می‌شود، اظهار کرد: همچنین امروز (۱ آبان‌ماه) در برخی مناطق جنوب کرمان، جنوب فارس و پاره‌ای از مناطق هرمزگان رشد ابر، رگبار باران و گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید رخ می‌دهد که خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی را به دنبال دارد.

ضیائیان با بیان این‌که طی امروز و روز‌های پنج‌شنبه و جمعه (۲ و ۳ آبان) علاوه بر مناطق فوق در جنوب غرب کشور رگبار باران، همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: در این مدت وقوع گرد و خاک در استان‌های خوزستان، بوشهر و ایلام دور از انتظار نیست.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت‌: آسمان تهران فردا (۲ آبان) نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات بارش باران همراه با رعد و برق با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۳ آبان) نیمه ابری، گاهی بارش پراکنده همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار