کد خبر: 974152
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۴
استیضاح فعلاً متوقف شده است، اما دموکرات‌ها به رهبری نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان به جدال رئیس‌جمهور ادامه می‌دهند و فعلاً پروتکل‌های تشریفاتی و ادبیات معمول سیاسی دیگر بی‌معنا شده است و لفاظی میان دو طرف در حد بیمار خواندن هم اوج گرفته است.
استیضاح فعلاً متوقف شده است، اما دموکرات‌ها به رهبری نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان به جدال رئیس‌جمهور ادامه می‌دهند و فعلاً پروتکل‌های تشریفاتی و ادبیات معمول سیاسی دیگر بی‌معنا شده است و لفاظی میان دو طرف در حد بیمار خواندن هم اوج گرفته است. طبق معمول لفاظی از ترامپ شروع شد که پیرو سیاست شخصی‌سازی مسائل و تحقیر شخصیت رقبا پلوسی را «بیمار» و نیازمند دعا خوانده است و در همین راستا عکسی معنا‌دار منتشر کرده است که در جلسه کاخ سفید و اعضای کنگره سرپا ایستاده است و با دست به ترامپ اشاره می‌کند و مشخص است که عصبی است؛ جلسه‌ای که پلوسی آن را با عصبانیت نیمه‌کاره ر‌ها کرده بود. پلوسی هم متقابلاً گفته است که برای ترامپ دعا می‌کند تا فعلاً وارد بازی‌ای شده باشد که ترامپ استاد آن است.

بعد از آنکه رئیس‌جمهور امریکا به دلیل مخالفت دموکرات‌ها با خروج نیرو‌های امریکایی از سوریه و نیز آغاز روند استیضاح خود از کوره در رفته بود، نیمه‌کاره ماند، دونالد ترامپ، در توئیتی نوشت: «نانسی پلوسی سریعاً نیاز به کمک دارد! یا او مشکل مغزی دارد، یا او آشکارا کشور بزرگ ما را دوست ندارد. او امروز در کاخ سفید حسابی از کوره در رفت. دیدن این صحنه بسیار ناراحت‌کننده بود. برای او دعا کنید، او فردی بسیار بیمار است!»

این در حالی است که بر اساس گزارش‌ها ترامپ در جلسه خطاب به پلوسی، او را یک سیاستمدار درجه سوم خواند! پس از این پرخاشگری ترامپ، سران دموکرات به نشانه اعتراض جلسه را ترک کردند. دموکرات‌ها می‌کوشند به دلیل رسوایی ترامپ در موضوع اوکراین‌گیت، روند استیضاح وی را وارد فاز رأی‌گیری کنند. با این وجود، کاخ سفید اعلام کرد تا زمانی که استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان به طور رسمی به تصویب نرسیده است از همکاری با این پرونده خودداری خواهد کرد؛ اتفاقی که باعث شد روز چهار شنبه پلوسی رأی‌گیری در صحن علنی مجلس را متوقف سازد. مخصوصاً که اعضای وزارت دفاع و خارجه تحت فشار ترامپ از اجرای دستور کنگره خودداری می‌کنند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا همچنین در پیامی توئیتری دیگر نوشت: آدام شیف، عضو فاسد کنگره از اینکه می‌بیند نمایندگانی که او فکر می‌کرد به بازی سیاسی فریبکارانه‌اش کمک می‌کنند، به نفع من عمل کرده‌اند – و برخی واقعاً خوب عمل کرده‌اند- عصبانی است! او همه نشست‌ها را غیرعلنی برگزار کرد. هیچ شفافیتی در کار نبود، فقط اطلاعاتی به شکل غیرقانونی از خود او به بیرون درز کرده است. یک آدم بسیار نابکار و متقلب! رئیس‌جمهور امریکا افزود: از آنجایی که مجلس نمایندگان از قبل علیه روند استیضاح رأی داده است، بررسی فعلی کاملاً نامعتبر است. فریبکاری فعلی به اسم بررسی و تحقیق، چیزی بیش از ربودن غیرقانونی قدرت نیست. این روند باید پایان یابد. ترامپ در نهایت با بیان اینکه پلوسی و استیضاح از قبل سه رأی‌گیری وجود داشته است و همه آن‌ها به شکل خفت‌باری شکست خورده‌اند و به این علت است که نباید رأی‌گیری چهارمی در کار باشد و ۱۳۷ دموکرات در آخرین رأی‌گیری علیه آن رأی دادند، تهدید کرده است: بسیاری از کسانی که رأی موافق دادند، در ۲۰۲۰ تاوان خواهند داد!

واکنش پلوسی
نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور این کشور درباره خودش در جلسه سران کنگره واکنش نشان داد و از همه خواست تا برای سلامتی او دعا کنند. رئیس مجلس نمایندگان امریکا در کنفرانسی خبری اعلام کرد من همیشه برای رئیس‌جمهور دعا می‌کنم و این را به او می‌گویم. من برای امنیت او و خانواده‌اش دعا می‌کنم. اکنون ما مجبوریم برای سلامتی او دعا کنیم، زیرا این (رفتار ترامپ در جلسه سران کنگره) یک فاجعه و سقوط بسیار جدی از جانب رئیس‌جمهور بود. یکی از خبرنگاران حاضر پرسید که آیا پلوسی منظورش این است که ترامپ از نظر روحی در وضعیت ناخوشایندی است. پلوسی در پاسخ گفت من از نظر روحی صحبت نمی‌کنم. من تنها درباره برخورد او با حقیقت حرف می‌زنم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار