کد خبر: 973985
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت:متأسفانه بیشترین مواجهه با مسائل اجتماعی، پاک کردن صورت مسأله بوده است، در حالی که اگر در زمان مناسب به نیازهای مردم پاسخ داده شود و راهکار قانونی پیش روی مردم قرار داده شود، از بسیاری از تخلفات نیز پیشگیری می‌شود.

جواد رحمتی در دومین جلسه کارگروه ویژه مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استان، با بیان اینکه بخش عمده ساخت‌وسازهای غیرمجاز، نتیجه برخورد غیرمنطقی با پدیده‌هایی مانند مهاجرت و توسعه مناطق است، اظهار داشت: دستگاه‌های مسئول باید متناسب با افزایش جمعیت، برای توسعه مناطق در حوزه مسئولیت خود برنامه‌ریزی کنند.

وی افزود: منطبق نبودن طرح‌های توسعه با نیازها و تقاضاهای مردم و چشم‌پوشی برخی دستگاه‌ها از تخلفات، مهم‌ترین عامل ساخت‌وسازهای غیرمجاز بویژه در حاشیه شهرهاست.

رحمتی گفت: حاشیه‌نشینی و ساخت‌وساز غیرمجاز در حاشیه شهرها ناشی از عدم پاسخگویی به پدیده‌های طبیعی مانند مهاجرت است که در نهایت منجر به برخوردهای سلبی و اجباری و طرح‌هایی مثل بازآفرینی شهری می‌شود که تبعات خاص خود را دارد.

وی اضافه کرد: متأسفانه بیشترین مواجهه با مسائل اجتماعی، پاک کردن صورت مسأله بوده است، در حالی که اگر در زمان مناسب به نیازهای مردم پاسخ داده شود و راهکار قانونی پیش روی مردم قرار داده شود، از بسیاری از تخلفات نیز پیشگیری می‌شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در عین حال بر مشارکت و عزم جدی همه دستگاه‌های مسئول برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز تأکید کرد و گفت: برای دست‌یابی به نتایج مورد انتظار، باید تمام نهادها و دستگاه‌های دخیل در این حوزه مشارکت جدی داشته باشند و پیشگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز را در حوزه مسئولیت خود جدی بگیرند.

وی همچنین بر هماهنگی کامل دستگاه‌های مسئول با مراجع قضایی، پیگیری جدی احکام تخریب و برچیدن خدمات زیربنایی در ساخت‌وسازهای غیرمجاز، نصب تجهیزات مانیتورینگ در نقاط حساس و مستعد ساخت‌وساز، تشکیل به موقع پرونده‌های ماده 99 و 100 به محض مشاهده تخلفات ساختمانی، گزارش تخلفات ساخت‌وساز در محدوده روستاها توسط بخشداران به کمیسیون ماده 99 و ضابطه‌مند کردن حمل نخاله‌های ساختمانی تأکید کرد.

بابک محبوب علیلو، دادستان تبریز هم در این جلسه اهتمام جدی شهرداری تبریز در برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محدوده و حریم این شهر را خواستار شد و گفت: با توجه به حجم ساخت‌وسازهای غیرمجاز، انتظار است اقدامات عملی بیشتری در این خصوص انجام شود.

رضا طوسی، مدیرکل دفتر فنی استانداری آذربایجان شرقی نیز علمی کردن فرایند بررسی پرونده‌های تخلفات ساختمانی را ضروری دانست و گفت: عدم برخورد علمی و نداشتن وحدت رویه در مواجهه با این پدیده موجب بروز تبعات اجتماعی و مشکلات بعدی می‌شود.

در این جلسه اقدامات شهرداری تبریز برای جلوگیری و برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در داخل حریم و محدوده شهر بررسی شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر