کد خبر: 972768
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
سفیر جنوبی در تهران آفریقای:
ویکامازوری کومالو،گفت :ما از جمهوری اسلامی ایران می خواهیم ،توجه خود در زمینه های اقتصادی و تجارت با آفریقا را تغییر دهد.
محمدرضا عباسی

آفریقای جنوبی در تهران ،عصر امروز در همایش تجار و تولید کنندگان شهرستان اسلامشهر ،با اتاق بازرگانی ایران و آفریقا که در محل سالن همایش‌های فرمانداری اسلامشهر برگزار شد، اظهار کرد:من از طرف کشور خودم و ۵۵ کشور آفریقایی از جمهوری اسلامی ایران می‌خواهم که توجه خود در زمینه های اقتصادی و تجارت با آفریقا را تغییر دهند.

و ی افزود: ۵۵ کشور در آفریقا با عقد قرارداد مشترک برای تجارت جهانی با دیگر کشورها با یکدیگر متحد شده و دارای فعالیت های اقتصادی مشترکی با منابع معدنی ،تااقتصاد دریایی و اقیانوسی را شامل می شود،با سایر کشورهای جهان، تجارت و همکاری می کنند.

وی با اشاره به اینکه تمامی ۵۵ کشور آفریقایی یکسان نیستند ،بیان کرد:برخی کشورها دارای منابع اقتصادی بسیار قوی و برخی دیگر با منابع اقتصادی متوسط و بعضی هم از لحاظ اقتصادی از وضعیت ضعیف تری برخوردارند و با این شرایط دارای منابع معدنی زمینه های فعالیت های اقتصاد دریا تا اقیانوس را شامل می‌شوند .

سفیر آفریقای جنوبی در تهران، تاکید کرد: بعضی از کشورها منابع بسیار غنی از نفت دارند، برخی از منابع غنی گاز بهره می‌برند و برخی دیگر هم دارای خاک حاصلخیزی برای کشاورزی هستند و با این وضعیت ما بسیار خوشحال هستیم ،که اتاق بازرگانی ایران و آفریقا بسیار قوی مشغول فعالیت است.

وی با بیان اینکه ما بسیار تمایل داریم که همکاری بسیار قوی با اتاق بازرگانی ایران داشته باشیم ،گفت: من مطمئن هستم که روابط ایران با ۵۵ کشور آفریقایی از طریق مراودات اقتصادی و صنعتی می تواند ،بسیار برای دو طرف موثر واقع شود .

مهمان ویژه این همایش، تاکید کرد :من به عنوان کاردار سفارت آفریقای جنوبی خیلی دوست دارم که برخی از تجار ایران به آفریقا بروند و تحریم‌ها را دور بزنند، فکر می‌کنم این تصمیم بسیارخوبی می تواند باشد .

وی با بیان اینکه شما کشور بسیار مقاوم و با ابتکار دارید ،اذعان کرد: ما با شما نقاط مشترک بسیار زیادی در زمینه‌های فرهنگی داریم، شمابا بسیاری از فشارهایی که بر روی کشورتان بود ،جنگیدید ولی هرگز تسلیم نشدید و این نشان از روحیه بسیار خوب شما دارد و این در مورد آفریقا هم صادق است .

کومالو افزود :آفریقای جنوبی ۶۰سال برای تحریم ها جنگید ولی تحریمهای آفریقای جنوبی با تحریم های علیه کشور شما متفاوت بود، ما نیازبه آن تحریمها داشتیم ،ولی شما نیاز نداشتید،ما از آن تحریم‌ها استفاده کردیم تا آزاد باشیم.

وی با قدردانی از تلاش ها و مساعدت های جمهوری اسلامی ایران برای خروج آفریقای جنوبی از آپارتاید و دستیابی به آزادی، گفت: رئیس جمهور ماندلا ۲ بار به ایران سفر کردند ،تا از طرف کشورهای آفریقایی از جمهوری اسلامی ایران قدردانی کند و این سفر بسیار تاثیرگذار در روابط دو کشور شد .

سفیر آفریقای جنوبی در تهران ،خاطرنشان کرد: من از طرف کشور خودم ۵۵ کشور قاره آفریقا از ایران می‌خواهم، که توجه خود در زمینه های فعالیت های اقتصادی و تجارت با آفریقا را تغییر دهد ،تمام کشورهای آفریقایی دارای پتانسیل‌های بین های زیادی هستند که با پتانسیل‌های اقتصادی ایران متناسب است .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر