کد خبر: 970203
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل:
معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: با پیوستن ایران به بازار اوراسیا سهم استان اردبیل با توجه به مرزی بودن با این کشورها باید بیشتر از سایر مناطق باشد.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اردبیل، ارژنگ عزیزی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: ما نسبت به تقویت حوزه واردات و صادرات از گمرکات استان و رفع موانع ترخیص کالاها تلاش و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم و از اختیارات استانی استفاده خواهیم کرد تا در کنار پیگیری‌های ملی مشکلات و موانع صادرکنندگان و تجار برطرف شود.

وی ارزش‌گذاری درست کالاها و رفع موانع پیمان‌سپاری را یکی از این پیگیری‌ها اعلام و خاطرنشان کرد: قیمت‌گذاری غیرواقعی و تعهدی که برای تجار به وجود آمده است بن‌بست واقعی را برای تجار ایجاد کرده در حالی که ما با استفاده از اختیارات ملی و استانی می‌توانیم این موانع را برطرف و با یک دقت نظر در قوانین و مقررات تسهیل در این حوزه را فراهم کنیم.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل در مورد اعمال 36 درصد عوارض گمرکی در ورود به بازار اوراسیا و پنج کشور عضو این مجمع بین‌المللی گفت: هر چند ایران خارج از منطقه اوراسیاست اما از پنج آبان ماه امسال براساس توافق انجام شده در قالب 503 اقلام ایرانی تلاش برای اعمال تعرفه‌های ترجیحی مدنظر است.

عزیزی ادامه داد: در گام اول قرار است برای 360 قلم کالا در قالب تعرفه های ترجیحی اعمال مقررات انجام شود تا به تدریج این تعرفه‌ها به صفر رسیده تا امکان رقابت برای تجار ما در این بازار غنی و پر از توانمندی در بخش اقتصادی فراهم آید.

وی تصریح کرد: البته قرار شده معاملات و مبادلات کالا بر مبنای ریال و روبل انجام شود که انتظار می‌رود براساس اهداف تعریف شده در مجمع کشورهای اوراسیا بتوان بخش عظیمی از تحولات اقتصادی را در این حوزه رقم زد.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل اهداف شکل‌گیری این مجمع را تسهیل تجارت، تقویت روابط مشترک کشورهای عضو، اعمال تعرفه‌های ترجیحی و همچنین تسهیل در قوانین گمرکی و اعمال سیاست‌های مشترک در برنامه‌ریزی‌های صنعتی و کشاورزی اعلام کرد و گفت: ما امیدواریم در قالب ورود به این مجمع و همکاری با کشورهای همسایه بتوانیم در این اوضاع سخت تحریم‌های اقتصادی به نوعی با دور زدن تحریم آمریکا با تقویت روابط با این کشورها تجارت و بخش سرمایه‌گذاری‌های خودمان را تقویت کنیم.

عزیزی از برگزاری همایش منطقه‌ای استان‌های هم‌مرز با اوراسیا به میزبانی اردبیل خبر داد و بیان کرد: امیدواریم در پائیز این همایش برگزار شده تا مقدمات حضور تجار و سرمایه‌گذاران ما نیز برای مشارکت در بازارهای اوراسیا به شایستگی فراهم آید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر