کد خبر: 970159
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان مطرح کرد:
علیرضا صلواتی، گشت تاکسیرانی، 3 گشت اتوبوسرانی و 3 گشت حمل و نقل کالا و بار در این ایام به گشت زنی می پردازند و با تخلفات مقابله و با کمک پلیس در دو نوبت صبح و بعدازظهر در 20 روز اعمال قانون می کنند.

 

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در نشست خبری سه شنبه ها با رسانه که در راستای تشریح فعالیت بخش حمل و نقل ستاد مهر شهرداری اصفهان با شعار یک شهر مهر برگزار شد، با اشاره به برنامه های ستاد مهر امسال، اظهار کرد: همه ساله با شروع سال تحصیلی 20 درصد به حجم سفرهای شهری اضافه می شود که بر همین اساس برنامه های ستاد مهر از تیرماه با برگزاری جلسات مختلف برای داشتن ترافیک روان تر در اول مهرماه آغاز می شود.

علیرضا صلواتی، تصریح کرد: خط کشی خیابان ها، ایمن سازی مدارس، رنگ آمیزی های لازم خط کشی ها و ... طبق روال انجام و عملیات های حفاری، تردد خودروهای سنگین در سطح شهر تا 15 مهرماه صورت نمی گیرد.  

وی با بیان اینکه 9 گشت بازرسی در سطح شهر در مهرماه به فعالیت می پردازند، ادامه داد: 3 گشت تاکسیرانی، 3 گشت اتوبوسرانی و 3 گشت حمل و نقل کالا و بار در این ایام به گشت زنی می پردازند و با تخلفات مقابله و با کمک پلیس در دو نوبت صبح و بعدازظهر در 20 روز اعمال قانون می کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به برنامه های آتی این معاونت، گفت: آرام سازی ترافیکی در محدوده رینگ اول ترافیکی شهر اصفهان، طراحی ویژه روی دسترسی های خیابان چهارباغ مانند ایجاد فضای سبز و مسیرهای دوچرخه در خیابان های شیخ بهایی، آمادگاه، باغ گلدسته، کوالالامپور و عباس آباد برای رهایی از مشکلات ترافیکی و آشفتگی فعلی، همچنین تکمیل محور پیاده راه خیابان سپه و دولتخانه صفوی شامل میدان انقلاب اسلامی، میدان امام حسین(ع) میدان امام (ره) و میدان امام علی (ع) یا همان طرح میدان تا میدان و ... از جمله این برنامه هاست.

وی با بیان اینکه 200 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای اتوبوسرانی در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: بر خلاف گذشته هم اکنون مشکل تامین اعتبار وجود نداشته و با مشکل تامین اتوبوس روبرو هستیم، با داخل و خارج از کشور در حال رایزنی و تلاش هستیم تا این مشکل نیز برطرف و تا اواخر سال اتوبوس های نو وارد شود.

صلواتی با تاکید بر اجرای پروژه هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی اصفهان، ادامه داد: اقدامات جدید در حوزه اتوبوسرانی با اعتباری بالغ بر 90 میلیاردتومان با شرکت صاایران آغاز شده و اثرات هوشمند سازی در بهره برداری و استفاده از اتوبوس ها را تا پایان سال شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سه خط بی آر تی تعریف شده که همزمان با ورود اتوبوس های جدید آغاز به کار می کند، تاکید کرد: با این کار سهم بیشتری در جا به جایی و رضایت بیشتر شهروندان را شاهد خواهیم بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: بر خلاف کل کشور تنها شهری که تصادفات آن همه ساله کاهش پیدا کرده شهر اصفهان بوده، در کمال تاسف امسال پس از 10 سال کاهش، در کل کشور شیب نزولی تصادفات مجددا صعودی شده است.

وی با اشاره به احداث رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان اضافه کرد: این کار طی سالیان گذشته به تاخیر افتاده بود اما با جسارت مدیریت شهری فعلی این کار آغاز شده است، بخشی از رینگ چهارم ترافیکی از میدان فرزانگان به طول 6 کیلومتر آغاز و تا جاده فرودگاه و بزرگراه شهید اردستانی ادامه می یابد و امیدواریم این بخش تا 22 بهمن امسال به پایان برسد.

صلواتی با بیان اینکه برای نصب تجهیزات هوشمند در رینگ چهارم حدفاصل بزرگراه شهید اردستانی تا بلوار فرزانگان ۱۰ میلیارد تومان باید هزینه شود و همچنین آزاد سازی مسیر رینگ چهارم حد فاصل بزرگراه شهید اردستانی تا کارخانه قند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که البته با اجرای این پروژه بسیاری از مشکلات ترافیکی شهر برطرف خواهد شد، گفت: محور شرقی و شمالی رینگ چهارم حفاظتی شهر اصفهان نیز تا سال 1400 به بهره برداری می رسد که اتفاق ویژه ای برای شهر اصفهان است و ترافیک سنگین خیابان های شمالی و شرقی اصفهان حذف و تصادفات کاهش و خیابان های زینبیه، حصه، عاشق اصفهانی، دولت آباد، سه راه نقشینه، بعثت و ... از ترافیک سنگین و آلودگی هوا نجات پیدا می کند.

وی تاکید کرد: رایزنی های لازم در حال انجام است تا آزادسازی های محور غربی رینگ چهارم نیز انجام شود تا ترافیک بزرگراه شهید خرازی، امام خمینی و ... کاهش پیدا کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به خط دو مترو، افزود: احداث این خط قرار نیست مانند خط یک سال های زیادی زمان ببرد و زحمات ایجاد شده برای شهروندان نیز بسیار کمتر خواهد بود. عملیات عمرانی این خط از سه جبهه انجام می شود.

وی با بیان اینکه پیگیر راه اندازی تراموا در اصفهان هستیم، تصریح کرد: تحریم کار ما را در این موضوع عقب انداخته، با این وجود در حال پیش بردن کار هستیم تا خط یک تراموا را از میدان جمهوری اسلامی تا میدان آزادی به طول 16 کیلومتر در این دوره مدیریت شهری راه اندازی کنیم.

صلواتی با اشاره به معضل موتورسواران متخلف، افزود: ۵۰ درصد سهم تصادفات مربوط به موتور و عابر پیاده است و این آمار در اصفهان به ۸۰ درصد رسیده است، برای قانونمند کردن موتورسیکلت سواران شهرداری و پلیس راهور نمی‌ تواند به تنهایی اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه کارخانجات سازنده موتورسیکلت باید در تولید موتورها کاهش سرعت آنها را مورد توجه قرار دهند، گفت: دو خواسته از وزارت صمت مبنی بر کاهش توان و سرعت موتورسیکلت‌ ها و حرکت به سمت موتورهای برقی داشته ایم تا امکان تخلفات کاهش یابد اما در کمال تاسف این خواسته ‌ها عملیاتی نشده است.

صلواتی با اشاره به افزایش مسیرهای پیاده رو در شهر گفت: شهرداری اصفهان درحال آماده سازی میدان امام، چهارباغ و سپه برای پیاده روی توأم با آرامش شهروندان است. همچنین در بعضی از مناطق شهر روزهایی از هفته یکی از خیابان ‌ها به پیاده روی شهروندان اختصاص می‌ یابد که امیدواریم در سطح تمام مناطق اجرایی شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۵ درصد سفرهای شهری با خودرو انجام می‌ شود که ۸۰ درصد این خودروها تک سرنشین هستند، گفت: این درحالیست که برای مدیریت ترافیک شهر و کاهش آلودگی هوا، استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی بهترین گزینه است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار