کد خبر: 970158
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷
معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان:
مرتضی رشیدی گفت: یکی از دغدغه‌های سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، آموزش فرهنگ شهروندی است، زیرا ارتقای سطح فرهنگ شهروندان می‌تواند در دستیابی به جامعه آرمانی کمک کند.

 

   

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، برنامه "کلاس شهر" با هدف آموزش مفاهیم شهروندی به دانش آموزان سال اول ابتدایی توسط معاونت اجتماعی و شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برگزار می شود.

    همزمان با برپایی جشن شکوفه ها، تفاهم نامه همکاری شهرداری با اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان امضا و کتاب کار معلم کلاس شهر، 31 شهریور از ساعت 10:30 در دبستان حسین امین رونمایی می شود.

    معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در این رابطه اظهار کرد: بعد از اینکه سال گذشته برنامه کلاس شهر به 100 مدرسه اصفهان رفت و در آن مربیان اداره توسعه فرهنگ شهروندی مفاهیم شهروندی را به صورت خلاقانه با کاردستی نمایش و بازی با عروسک به دانش آموزان ابتدایی آموزش دادند، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به این فکر افتاد که این اتفاق نیاز به حرکت منسجم و آموزش مستقیم تری دارد.

    مرتضی رشیدی با بیان اینکه در این رابطه با معاونت ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان مذاکره شد، افزود: قرار شد کتاب کاری برای معلمان و مربیان کلاس اول ابتدایی نوشته شود که شامل 15 درس است و معلم هر هفته یکی از درس های این کتاب را به دانش آموز آموزش می دهد، بعد از آن دانش آموزان باید کاربرگ های این کتاب را پر کنند و معلمان آن را برای اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان ارسال کنند تا از بهترین کاربرگ ها تقدیر شود.

    وی با بیان اینکه مهم ترین اتفاق این است که مفاهیم شهروندی توسط معلم خود کلاس به بچه ها آموزش داده می شود، گفت: این طرح برای سال تحصیلی 99-98 در 40 مدرسه ابتدایی شهر اصفهان به صورت پایلوت برگزار می شود و قرار بر این است اگر پایلوت این طرح موفقیت آمیز بود سال آینده برای مدارس ابتدایی کل استان اجرایی شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار