کد خبر: 969748
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
به گزارش جوان آنلاین، محمد ایمانی تحلیل‌گر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت:
 
«نتانیاهو، آینه عبرت ترامپ شد

گفته می‌شد تحرکات نظامی نتانیاهو ظرف چند ماه اخیر علیه سوریه و لبنان و غزه، برای قدرت نمایی و جلب افکار عمومی صهیونیست‌ها در آستانه انتخابات است.

اما طبق نتایج اولیه انتخابات اسرائیل، موقعیت حزب او به شدت افت کرده و در معرض شکست قرار گرفته است.
به نظر می‌رسد ضربات غافلگیر کننده حزب الله و حماس و جهاد اسلامی در نه ماه گذشته، تاثیر مهمی در سقوط موقعیت نتانیاهو داشته است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس ساعتی پیش نوشت "آینده سیاسی نتانیاهو با تردید رو به رو شد نخست‌وزیر اسرائیل و متحدان تندروی او موفق به کسب اکثریت پارلمان نشدند".

همچنین خبرگزاری اردن به نقل از یک کارشناس عرب اسراییلی تاکید کرد "دوره نتانیاهو به سر آمد و توافق قرن هم با او به پایان رسیده است". اگر شکست نتانیاهو قطعی شود، خانه بعدی او زندان است.

ترامپ هم در آمریکا در حالی به استقبال انتخابات می‌رود که بهتر از هر کس می‌داند کمترین درگیری نظامی می‌تواند به چاه ویلی بی انتها و باتلاقی مهلک برای او تبدیل شود؛ بنابراین مرتکب چنان حماقت پر ریسکی که جمع کردن آن با آمریکا نیست، نخواهد شد، مگر این که قصد خودکشی به سرش زده باشد و او مرد این کار هم نیست.

اکنون جنگ طلبی دیگر موجب دوپینگ انتخاباتی در اسرائیل و آمریکا نمی‌شود. بلکه قربانی می‌گیرد. نظم جهانی تازه‌ای آغاز شده است. مقاومت، ورق را برگردانده است.

به تعبیر کاندولیزا رایس، وزیر خارجه اسبق آمریکا در گفتگو با فرید زکریا در شبکه جی پی اس، نشانه‌های فروپاشی نظام جهانی مورد حمایت آمریکا پس از جنگ جهانی دوم مشاهده می‌شود:

"ایالات متحده از دوره اوباما و سپس ترامپ، دیگر از این نظم، آن‌چنان که شاید و باید حمایت نمی‌کند. این نظم در لحظه از هم گسیختگی قرار گرفته است".»
 
نتانیاهو، آینه عبرت ترامپ شد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار