کد خبر: 968882
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: رویکرد و سیاست کلی این اداره کل تقویت و برجسته‌سازی عزاداری سنتی در بازار تاریخی تبریز است.

حجت الاسلام حسن شعبانی  اظهار داشت: هرچند طی سال های اخیر عزاداری های مشابهی در تبریز به وجود آمده است اما عزاداری بازار تبریز همچنان پابرجا مانده و در میان مردم از محبوبیت ویژه و بالایی برخوردار است که همین امر موجب توجه بیش از پیش رسانه ها به این نوع عزاداری ها شده است.

وی تلاش برای عزاداری خیابانی در تبریز را چندان موثر و مفید ندانست و افزود: نوع عزادارهای محرم در شهرها و بخش های مختلف کشور و آذربایجان شرقی متفاوت است و بر همین اساس عزاداری های خیابانی شهرهای زنجان و اردبیل نمی تواند برای تبریز جاری و ساری شود، چون اقتضاء تبریز متفاوت تر از سایر شهرها است.

شعبانی با تاکید بر اینکه تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی به هیچ عنوان راضی به بروز و ظهور برنامه های موازی با عزاداری بازار تاریخی تبریز نیست، یادآوری کرد: ما با هر گونه برنامه ای که قصد مقابله و یا موازی کاری با عزاداری اصیل مردم تبریز در بازار را داشته باشد، مخالفیم.

وی به برگزاری تجمع خیابانی هیات های مذهبی در تبریز در سال های اخیر اشاره کرد و با بیان اینکه این برنامه از سوی تشکل های خاصی ترتیب می یابد، گفت: ما معتقدیم در کنار  این برنامه ها نباید هیچ لطمه ای به عزاداری بازار تبریز وارد شود.

شعبانی دخالت نهادهای دولتی در آیین ها و برنامه های مردمی را ناپسند و غیرضروری دانست و ادامه داد: دولت باید در چنین مواردی سیاستگذار باشد نه متولی امر، چون چنین رویه ای منجر به لطمه خوردن جایگاه و پایگاه تشکل های مردمی از جمله هیات های مذهبی می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر