کد خبر: 967466
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
با انجام مراسم سنتی طشت گذاری
زاداران بنابی با برگزاری آیین احرام عزا در مسجد آقاسلیم این شهرستان سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و شهدای کربلا را آغاز کردند.

 بر اساس یک سنت دیرینه برای اعلام آغاز رسمی عزاداری ماه محرم همه ساله در ایام آخر ذی الحجه تا اول محرم مراسم طشت گذاری در مساجد شهرستان بناب برگزار می شود.

با این مراسم که به نوعی اعلام شروع عزاداری ماه محرم است، پارچه‌ها و بیرق‌های سیاه در همه خیابان‌ها، سردرب مساجد و تکایای شهرستان بناب نصب می‌شود.

در این مراسم معنوی سخنرانان با تشریح تاریخچه عزاداری بر سیدالشهداء(ع) و همچنین تبیین اهداف قیام آن حضرت به ذکر مصیبت پرداختند.

در بخش دیگری از این مراسم ولی الله کلامی زنجانی شاعر دلسوخته اهل بیت(ع) و مداحان منطقه اشعار زیبایی را در رثای شهادت امام حسین(ع) قرائت کردند که با استقبال گرم عزاداران شهرستان مواجه شد.

این گزارش حاکی است، همچنین در آستانه ماه محرم نظیر این مراسم در سطح مساجد شهری و روستاهای شهرستان بناب با حضور عزاداران برپا شد.

گفتنی است، شهرستان مذهبی بناب با 140 هزار نفر در 110 کیلومتری جنوب مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده و هم اکنون این شهرستان دارای حدود 130 هیأت عزاداری و 180 مسجد است و همواره عزاداری مردم این شهرستان در ایام محرم زبانزد بوده و همه ساله مشتاقان و ارادتمندان حضرت سیدالشهداء(ع) از شهرها و استان‌های دور و نزدیک مهمان مردم بناب می‌شوند و از نزدیک در مراسمات عزاداری این شهرستان شرکت می‌کنند.

دادن احسان و نذری در طول ایام محرم در سطح مساجد شهرستان از دیگر ویژگی‌های ایام عزاداری محرم در شهرستان بناب است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر