کد خبر: 966491
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۴
فریدون حسن
«ستاد انضباطی با هر کسی و در هر جایگاهی که باشد و قواعد و قوانین را رعایت نکند برخورد خواهد کرد. تأکید داریم صدور آرای انضباطی به‌سرعت و حتی تا قبل از پایان روز مسابقه باشد و در این مورد با کسی تعارف نداریم.»
این را مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال پیش از آغاز رقابت‌های لیگ عنوان کرده، رقابت‌هایی که هنوز سوت آغاز آن به صدا در نیامده، حاشیه‌هایش پررنگ و داغ شروع شده است. به نظر نویسنده باید حرف‌های تاج را قاب گرفت و در جایی مثل ورودی تمام ورزشگاه‌ها چه آن‌ها که تأیید شده‌اند (فقط شش ورزشگاه طبق حرف خود آقایان شرایط برگزاری لیگ را دارند) و چه آن‌هایی که تأیید نشده‌اند، گذاشت تا فصل‌الخطابی برای همه باشد از جمله خود این حضرات که فراموش نکنند اعمال قانون بزرگ و کوچک و مسئول و غیرمسئول نمی‌شناسد.
تاج می‌گوید با هر متخلفی در هر جایگاهی برخورد می‌کنیم، اما همین چند هفته قبل را به یاد داریم که چگونه بر سر احکام انضباطی صادر شده برای فتحی، طالقانی و بهاروند شمشیر را برای کمیته اخلاق کشید و اینقدر شلوغ‌بازی به راه انداخت که همه چیز به سود متخلفان اتفاقات تلخ لیگ رقم خورد و در حالی که باید برکنار می‌شدند با حمایت همین فدراسیون و هیئت رئیسه به راحتی آب خوردن بازگشتند و برای لیگ نوزدهم برنامه‌ریزی کردند. حالا ما مانده‌ایم با برنامه‌ای که مسببان اصلی بلوا‌های لیگ هجدهم ریخته‌اند، چگونه و با چه امیدی باید لیگ نوزدهم را شروع کرد.
حرف‌های تاج را باید به قول ما مطبوعاتی‌ها بولد کرد و با فونتی درشت نوشت، چون می‌دانیم که خیلی زودتر از آنچه تصورش را داریم به کار می‌آیند. اینکه آرای انضباطی را به سرعت صادر کنند قبول، اما سؤال اینجاست آیا واقعاً برای همه اینگونه خواهد بود. سابقه که چیزی جز این را می‌گوید. این سرعت به کنار، آیا فدراسیون اجازه چنین کاری را می‌دهد؟ در عمل که تاکنون چیزی غیر از این بوده و البته فراموش نکرده‌ایم که تا بوده از این وعده و وعید‌های عمل نشده وجود داشته است.
فدراسیون فوتبال قرار نیست مقابل بی‌قانونی و بی‌اخلاقی کوتاه بیاید. ما هم امیدواریم، هرچند که بعید به نظر می‌رسد، اما هرچه باشد آرزوی داشتن یک فوتبال پاک و اخلاق‌مدار را می‌توانیم داشته باشیم، ولی درست که نگاه کنید، آن‌وقت به این پرسش می‌رسید که چگونه یک فدراسیون که پرونده فسادش باز و آمار تخلفات ریز و درشتش هر روز بالا و بالاتر می‌رود، قرار است مقابل بی‌قانونی و بی‌اخلاقی بایستد؟
حرف زدن کار راحتی است، چیزی که مسئولان ورزش به‌خصوص فوتبال در آن تبحر خاصی پیدا کرده‌اند. نمونه‌اش همین جملات جناب تاج، رئیسی که سفت و سخت تأکید داشت لیگ را تا فراهم شدن تمام امکانات برگزار نخواهد کرد، چون نمی‌خواهد اتفاقات تلخ گذشته تکرار شود. حالا یک سؤال مهم از فدراسیون فوتبال؛ کدام امکانات فراهم شد که هم اجازه برگزاری لیگ را صادر کرده‌اید و هم از مبارزه با بی‌اخلاقی و بی‌قانونی حرف می‌زنید؟
واقعیت این است که هیچ اتفاق خاصی نیفتاده، آش همان آش است و کاسه همان کاسه، یعنی اینکه از عصر پنج‌شنبه که سوت شروع لیگ نواخته می‌شود دوباره همه چیز شروع خواهد شد. همه چیز، یعنی همان بی‌اخلاقی‌ها و بی‌قانونی‌ها که اگر غیر از این بود فدراسیون خودش را اینگونه آماده نمی‌کرد. فقط منتظریم تا نوع برخورد آقایان را ببینیم که آیا طبق گفته جناب رئیس بدون در نظر گرفتن پست و مقام آرا صادر می‌شود یا اینکه فقط مخصوص بی‌پشت و پناه‌هاست و آقایان راه فرار دارند. حرف‌های تاج را حتماً به خاطر بسپارید؛ کاربرد‌های زیادی در طول فصل خواهد داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار