کد خبر: 964986
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲
معاون سیما اعلام کرد که طبق آخرین نظرسنجی انجام شده، بالای ۸۰ درصد مردم برنامه‌های تلویزیون را دنبال می‌کنند.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: مرتضی میرباقری در آیین نکوداشت روز خبرنگار که به همت اداره کل روابط عمومی صداوسیما برپا شده بود، در سخنانی گفت: هر جامعه پیشرفته‌ای نسبت به عنصر آگاهی و مطالبه گری باید حساسیت داشته باشد. کشور ما ظرفیت هنگفتی از مسائل فرهنگی دارد و انصافا در سراسر دنیا کمتر کشوری مثل ایران است که ظرفیت‌های فراوانی برای پرداختن به موضوعات فرهنگی داشته باشد.
وی ادامه داد: کار خبرنگاران ایجاب میکند هم خودتان آزادی معنوی بالایی داشته باشید و کار شما ایجاب میکند دایم مراقبت داشته باشید و حقیقت و عدالت در نفس شما قرار بگیرد که نکند حریت خود را در مقابل موضوعات مختلف از دست بدهید.
میرباقری اظهارداشت: در کار خبرنگاری شما باید مدام مجاهدت و مراقبت داشته باشید و نگذارید واژه‌های عدالت و آزادگی و مسائلی که حریت خبرنگار را در برابر حقیقت‌گویی و عدالت‌مداری، از دست برود. شما باید مراقب باشید که مجموعه‌ها و افرادی نظیر شما مثل شما درگیر زر و زور و تزویر می‌شوند که در مقابل شما صف آرایی می‌کنند و مانع تراشی می‌کنند. گاهی تحریک می‌شود و در چشم قرار می‌گیرد. باید مراقبت لازم داشته باشیم و بسیار موانع بیرونی وجود دارد.

معاون سیما با بیان اینکه ۴۰ سال انقلاب اسلامی مسیر خودش را طی می‌کند برای اینکه موانع برداشته شود، اظهارداشت: در این مسیر برای اینکه ظرفیت‌ها ارتقا پیدا کند، به اطلاع رسانی درست و آگاهی نیاز دارد و بدون تعارف کشوری که به یک تمدن بزرگ رسیده برای نیل به نقطه هدف با چالش‌های متعددی روبرو است.

وی تاکید کرد: رسانه ملی در هر صورت علی رغم همه فراز و فرود‌هایی که دارد، بدون مسامحه بزرگترین حوزه تولید محتوا در مدیریت و همراهی افکار عمومی است. رسانه صداوسیما در ایران به طور متوسط سه ساعت و ۲۰ دقیقه بیننده دارد و ۸۰ درصد مردم آن را می‌بینند. این عدد توسط مرکز تحقیقات به دست آمده که برای چنین پژوهش‌هایی وقت و انرژی زیادی می‌گذارد.

وی در پایان گفت: ما به شدت نیاز داریم که کارهایمان مورد نقد و بررسی قرار بگیرد و اصلا با کسانی کار می‌کنیم که در سطح نقادان قرار دارند. ما بیشتر نقدهایمان را در رسانه به زبان فیلم و سریال‌هایی نظیر «گاندو» بیان می‌کنیم و یا آن‌ها را از زبان رضا رشیدپور، مهران مدیری، علی ضیاء و... بیان می‌کنیم.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار