کد خبر: 963797
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳
دبیرکل سازمان ملل در گزارش خود به شورای امنیت، ائتلاف متجاوز سعودی و امارات را همچنان در لیست سیاه کشور‌های نقض‌کننده حقوق کودکان باقی گذاشت.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش شبکه خبری الجزیره، روز جمعه حین گزارش آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل درباره نقض حقوق کودکان در مناطق درگیری به شورای امنیت تأکید کرد که ائتلاف متجاوز سعودی و امارات دست کم تاکنون ۷۲۹ کودک را کشته‌اند تا نام این دو کشور در لیست سیاه نقض‌کنندگان حقوق کودکان باقی نگه داشته شود.
در این گزارش آمده است که برای سازمان ملل به اثبات رسیده است که طی سال ۲۰۱۸ دست‌کم هزار و ۶۸۹ کودک یمنی کشته یا مجروح شده‌اند.
از سوی دیگر وزارت بهداشت یمن روز جمعه به ارائه آماری از فاجعه حمله ائتلاف به رهبری سعودی علیه این کشور فقیر در منطقه غرب آسیا پرداخت.
به گزارش المیادین، بر اساس گزارش وزارت بهداشت دولت یمن، حمله ائتلاف به سرکردگی سعودی علیه یمن سبب شده بیش از ۱۰۰ هزار غیرنظامی نقص عضو شوند.
بر اساس گزارش وزارت بهداشت یمن، حملات ائتلاف و محاصره همه‌جانبه عربستان سعودی علیه این کشور فقیر در غرب آسیا باعث شده تا دست‌کم ۳/۲ میلیون کودک زیر پنج سال با سوء تغذیه مواجه شوند و طی آن هر ۱۰ دقیقه یک کودک به دلیل سوء تغذیه جان خود را از دست می‌دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار