کد خبر: 962821
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۰
از همان روز اول پس از پیروزی لیست امید در انتخابات، طیفی از اصلاح‌طلبان بر سر ما کوبیدند که شما نیرو‌های درجه ۲ و ۳ اصلاح‌طلب هستید؛ انتظار آن‌ها این بود که ما مجلس ششم بشویم.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: محمدعلی وکیلی، عضو فراکسیون امید مجلس در گفت‌وگویی تفصیلی با مهر، اعضای فراکسیون امید را اصلاح‌طلب‌تر از اصلاح‌طلبان مجلس ششم می‌داند و می‌گوید «اگر هر کدام از ما در مجلس ششم بودیم درخشش متفاوتی داشتیم.» نماینده مردم تهران تأکید کرده است: روحانی به دلیل تقابلی که در حاکمیت ایجاد کرد و حساسیت‌هایی که در ایام انتخابات ریاست جمهوری برانگیخت، اصلاح‌طلبان را با حاکمیت مسئله‌دارتر کرد. اعتقاد وکیلی این است که «ما انتظار نداشتیم روحانی ادای خاتمی را دربیاورد و دولت اصلاح‌طلب تشکیل دهد.»
وکیلی در پاسخ به این سؤال که آیا فراکسیون امید در قبال عملکرد دولت مسئولیتی ندارد و نباید پاسخگوی عملکرد دولت باشد؟ تصریح کرده است: اگر ما به عنوان اصلاح‌طلبان سهم خود را در وضعیت موجود کشور نپذیریم بزرگ‌ترین ناصداقتی را با مردم انجام داده‌ایم. ما به عنوان اصلاح‌طلبان در بروز وضعیت کنونی کشور سهمی داریم، اما باید دید این سهم به چه میزان است؟
وی در ادامه گفته است: من به دلیل تعریفی که از خاستگاه فکری فراکسیون امید دارم معتقدم کسانی که از بیرون بر سر فراکسیون می‌کوبند، معیار غلطی دارند. ما با مقیاس جامعه حداکثری اصلاح‌طلبی نقد می‌شویم، انتظار این عده این بوده است که ما مجلس ششم بشویم یعنی از ما انتظار حرکات مجلس ششمی داشتند در حالی که برآیند فراکسیون امید کاراکتر‌های مورد نیاز برای این انتظارات را نداشت. ما روایت حداقلی از اصلاح‌طلبان هستیم. وکیلی در پاسخ به این سؤال که اصلاح‌طلبان تندرو از شما چه انتظاراتی داشتند که کاراکتر‌های انجام آن را نداشتید؟ گفته است: اعضای فراکسیون امید از این منظر که نطق‌های آتشین مجلس ششمی انجام نمی‌دهند قابل نقد نیستند. ما فراتر از کاراکترهایمان ظاهر شدیم، به نظر من این مقدار نطق از طرف فراکسیون امید نباید در مجلس انجام می‌شد. نباید مواضع اصلاح‌طلبانه در نطق‌ها اتخاذ می‌شد و این میزان صراحت در کلام و مرزداری با گفتمان رقیب لازم نبود. اما متأسفانه انجام شد و کار درستی نبود.
عضو فراکسیون امید در بخش دیگری از این گفتگو عنوان کرده است: مأموریت روحانی این بود که با جلب اعتماد، سوء تفاهم ایجاد شده بین اصلاح‌طلبان و حاکمیت را برطرف کرده و از این راه حصر را برطرف کند، اما روحانی نه تنها این کار را نکرد، بلکه به دلیل تقابلی که ایجاد کرد خودش برای حاکمیت به یک مسئله تبدیل شد. به دلیل رفتار‌های روحانی اگر تا دیروز گره اصلاح‌طلبان با حاکمیت یک گره بود الان به دو گره تبدیل شده است و اصلاح‌طلبان مسئله‌دارتر شده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار