کد خبر: 962677
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۴
تمام تلاش امریکا در شرق دور در بیش از نیم قرن گذشته شیطان‌نمایی از کره‌شمالی بوده است، اما هم منافع اقتصادی و هم تاریخ خونبار این منطقه متحدین امریکا را مستعد اختلافات شدید کرده است. در حالی که بیش از نیمی از مردم کره‌جنوبی به جنبشی ملحق شده‌اند که هدف آن تحریم کامل کالا‌های ژاپنی در کره است، وزارت خارجه ژاپن، سفیر کره‌جنوبی را در ارتباط با اختلافات در مورد مسائل تجاری احضار کرد. در سئول کار یک معترض عصبانی به خودسوزی در مقابل سفارت ژاپن کشید.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: خبرگزاری رسمی چین روز جمعه در گزارش خود خاطرنشان کرد بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته بیش از ۵/ ۵۴ درصد از مردم کره‌جنوبی به این جنبش پیوسته‌اند که پس از ممنوعیت صادرات چندین قلم از تولیدات فنی پیشرفته ژاپن به کره‌جنوبی شکل گرفت.
نظرسنجی شرکت «ریل میتر» در کره‌جنوبی نشان می‌دهد شمار کسانی که مایل به تحریم کالا‌های ژاپنی هستند در مقایسه با نظرسنجی قبلی در چند هفته قبل ۵/ ۶ درصد بیشتر شده است. این جنبش همچنین اعلام کرده است بسیاری از مردم تشویق شده‌اند که دیگر سفری به ژاپن نداشته باشند و از سوی دیگر مردم به طور جدی پشتیبان سیاست‌های قاطع کشورشان در مقابل زیاده‌خواهی‌های ژاپن هستند. پیش‌تر دادگاهی در کره‌جنوبی فرمان داده بود که شرکت‌های ژاپنی به اتباع قربانی کار اجباری کره‌جنوبی در فاصله سال‌های ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۵ یعنی زمانی که این کشور در اشغال ژاپن بوده است، غرامت پرداخت کنند. از طرفی، کره‌جنوبی ژاپن را متهم کرده است که از تجارت به عنوان عاملی در برابر حکم دادگاه استفاده می‌کند. ژاپن محدودیت‌ها بر صادرات فناوری برتر به کره‌جنوبی را تشدید کرده است. این اقدام می‌تواند بر تولیدات کره‌جنوبی از جمله ساخت تلفن همراه تأثیر منفی بگذارد. برخی از ناظران بر این باورند که استمرار این شرایط می‌تواند باعث بزرگ‌ترین مناقشه تجاری میان دو کشور در دنیا پس از نزاع بزرگ تجاری چین و امریکا شود که از یک سال و اندی قبل شروع شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار