کد خبر: 962676
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۰
رژیم صهیونیستی در راستای عادی‌سازی روابط با رژیم‌های عربی، برای اعزام نیرو و تجهیزات جنگی به عربستان سعودی در چارچوب یک توافقنامه نظامی تلاش می‌کند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: پایگاه خبری الخلیج‌اونلاین، روز جمعه در گزارشی نوشت که رژیم صهیونیستی به آرامی در حال قدم گذاشتن در خاک عربستان است و همزمان با اعزام نیرو‌های امریکایی به پایگاه هوایی سلطان بن‌عبدالعزیز، در شرق عربستان، اسرائیل نیز قصد دارد بخشی از این پایگاه را به نیرو‌ها و تجهیزات نظامی خود اختصاص دهد و در این راستا تصاویر ماهواره‌ای نشان از ساخت و ساز در این مکان دارد. در این راستا، منابع عربی از برقراری ارتباطات سری میان ریاض و تل‌آویو برای امضای یک توافقنامه نظامی خبر می‌دهند که می‌تواند نفوذ رژیم اشغالگر را تا عمق منطقه عربی توسعه بخشد.
طبق این توافق، اسرائیل می‌تواند جنگنده‌های خود را در این پایگاه فرود آورد. همچنین قرار است سربازان رژیم صهیونیستی نیز مستقر شده و رادار و تجهیزات جاسوسی نیز تعبیه شود. به گفته این منابع، خواسته اسرائیل چند ماه پیش به عربستان سعودی اعلام شده و اکنون دیدار‌ها و رایزنی‌ها در این خصوص انجام می‌پذیرد و قرار است در ازای پرداخت درازمدت پول، عربستان سعودی بخشی از خاک خود را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهد. به نوشته الخلیج‌اونلاین در صورت امضای نهایی این توافق، این اقدام ریاض بی‌سابقه خواهد بود و موجب خواهد شد چشم‌انداز جدیدی پیش روی باقی کشور‌های عربی برای برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی باز شود.
یوسف الشرقاوی، کارشناس امور امنیتی و نظامی در این خصوص گفت: «ریاض به طور حتم با درخواست اسرائیل برای ایجاد یک پایگاه نظامی در خاک عربستان به بهانه مقابله با ایران موافقت خواهد کرد».
همچنین خالد بن‌احمد، وزیر خارجه بحرین در راستای سیاست کشورش برای پیشبرد روند عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی پس از دیدار با یسرائیل کاتص، همتای صهیونیست خود در واشنگتن بر نیاز اشغالگران به آرامش و همکاری قریب‌الوقوع با آن‌ها تأکید کرد. به گزارش شبکه المیادین، وزیر خارجه بحرین روز پنج شنبه در نشست بحث و بررسی در شورای آتلانتیک واشنگتن گفت: «منامه امیدوار است که با اسرائیل در زمینه‌های گردشگری و تجارت در آینده نزدیک همکاری داشته باشد. این چیزی است که ما می‌خواهیم به آن دست یابیم. ما این هدف را داریم».
از سوی دیگر، دو مسئول وزارت دفاع امریکا روز پنج شنبه به شبکه سی‌ان‌ان گفتند که اقدامات ابتدایی در پایگاه سلطان بن عبدالعزیز برای فراهم‌سازی زمینه ورود سامانه موشکی پاتریوت و همچنین جنگنده‌های اف۲۲ و دیگر انواع جنگنده‌ها به این پایگاه در حال انجام است. به گفته این منابع، پیش‌بینی می‌شود نزدیک به ۵۰۰ سرباز امریکایی نیز به این پایگاه وارد شوند و در حال حاضر تعدادی نیروی امریکایی برای امور پشتیبانی و لجستیکی حضور دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار