کد خبر: 962597
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
گفت و گوی "جوان آنلاین" با رئیس هیات کشتی کردستان
علیرضا دبیر در حالی با ۳۱ رای از ۴۳ رای ماخوذه برای ۴ سال به عنوان رئیس جدید فدراسیون کشتی انتخاب شد که وعده داد تا ۹۰ درصد نیرو را از هیئت استان‌ها در نظر گیرد و جلسات را برگزار کند. با تیمش به استان‌ها برود و از نزدیک پیگیر حل مشکلات باشد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری: جمشید خیرآبادی سرمربی تیم ملی امید و رئیس هیات کشتی کردستان پس از انتخاب دبیر به عنوان رئیس فدراسیون کشتی در گفت گو با " جوان آنلاین " گفت: انتخاب دبیر می‌تواند پایانی باشد بر مشکلات کشتی ، ۹ ماهی است که کشتی بلاتکلیف بود البته در دوران سرپرستی نبی تمیم همه چیز عالی بود و انصاف با مدیریتی که داشت اجاره نداد مشکلی بوجود آید، اما به هر حال کشتی رئیس نیاز داشت و مجمع رای به دبیر داد تا بتواند در آینده نزدیک بر مشکلات فائق بیاید.
خیرآبادی: دبیر وعده داد به استان‌ها توجه بیشتری داشته باشد
وی افزود: روزی که دبیر در مجمع صحبت می‌کرد قول داد تا از تمامی اعضای استان‌ها استفاده کند بالاخره کشتی نیازمند همیاری و همدلی است و اگر حمایت نشود قطعا این کشتی به روز‌های طلایی ود باز نمی‌گردد. دبیر سال‌ها دوبنده کشتی را بر تن داشته و دل سوخته این رشته ورزشی است پس باید به او کمک کنیم تا بتواند در این راه موفق شود.
سرمربی تیم ملی امید در ادامه خاطر نشان کرد: کشتی باید در شهر‌های مختلف و در بحث کشف و پرورش استعداد‌ها در اولویت قرار بگیرد. استعداد‌هایی در کشتی استان‌ها وجود دارد که قطعا اگر شناسایی شوند می‌توان تیم ملیس قدرتمندی را شکل داد.

خیر آبادی در پاسخ به اینکه رای ما در روی رای گیری کدام کاندیدا بود اظهار داشت: رای اول من و ده نفر دیگر بنی تیمم بود، چون در دوران سرپرستی با نوع مدیدریتی که درفدراسیون داشت به واقع دریافتم می‌تواند به درد کشتی بخورد البته بعد وقتی که نتوانست به مرحله بالا بیاید من و آن ۱۰ نفر با مشورتی که داشتیم به دبیر رای دادیم. به هر حال دبیر خاک خورده کشتی است. نوع مدیریتی‌ای را در شورای شهر گذرانده و در دوران کشتی گیر بودنش هم کشتی گیر با هوشی بود. می‌دانم که در این راه موفق خواهد شد.
وی در خصوص دو مرحله‌ای شدن انتخابات هم گفت: به هر حال شاهد رقابتی عادلانه و مطلوب بودیم که در نهایت علیرضا دبیر توانست با رای اعتماد اکثریت اعضای مجمع به عنوان رئیس انتخاب شود. دبیر به رغم فشار زیادی که چند روز قبل از انتخابات متحمل شد، وارد گود شده بود و همدلی و حمایت اعضای مجمع توانست در نهایت به انتخاب او منتهی شود. یک نکته مهم است که امروزه جوانان کمتری روی به کشتی می‌آورند. با توجه به جمعیت ۸۰ میلیونی آمار کشتی گیران ما بسیار پایین است و این برای ورزش ما اصلا خوب نیست.
رئیس هیات کشتی کردستان به اولویت برنامه‌های علیرضا دبیر هم اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین اولویت‌های رئیس جدید باید توجه ویژه به کشتی استان‌ها باشد چراکه ما استعداد‌های ناب و ارزشمندی در سراسر کشور داریم که باید مورد حمایت و توجه قرار گیرند. این بچه‌ها سرمایه‌های ملی ورزش ایران هستند که باید در کنار نسل قهرمانان به آن‌ها هم توجه ویژه‌ای شود. او باید تمام توان و پتانسیل خود را برای موفقیت کشتی به کار گیرد. از دیگر اقداماتی که دبیر می‌تواند در حل مشکلات کشتی گام بردارد اینکه مربیگیری را در کشتی به صورت یک شغل مطرح کند قطعا اگر مربیگری در کشتی یک شغل شود خیلی از مشکلات امروز کشتی دیگر وجود نخواهد داشت.
خیرآبادی: دبیر وعده داد به استان‌ها توجه بیشتری داشته باشد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار