کد خبر: 962513
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
نماینده مردم شبستر در مجلس از عزم مجلس شورای اسلامی برای اختصاص منابع مالی جدید جهت خرید و تامین تجهیز امدادی جمعیت هلال احمر خبر داد .

معصومه آقاپورعلیشاهی در دیدار با سعید کنعانی  مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به حوادث سیل اخیر در کشور و نقش مهم جمعیت هلال احمر در امر امدادرسانی اظهار داشت: با توجه به اینکه در سیل  ماه‌های گذشته مناطق فراوانی آسیب دید و زیرساخت‌ها دچار مشکل شد، جمعیت هلال احمر با ساماندهی نیروها و امکانات امدادی در حداقل زمان ممکن  و بدون هرگونه ریخت و پاش و هزینه های اضافی بر فرآیند نجات دهی متمرکز شد و نسبت به کنترل بحران بوجود آمده اقدام کرد.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی  به حادثه سیل استان فارس پرداخت و گفت: در حادثه سیل استان فارس با وجود اینکه همه سازمان‌ها پای کار بودند ولی مدیریت واحدی وجود نداشت با این حال جمعیت هلال احمر بر اساس تجربیات و مقررات حاکم بر اصول و مبنای امدادرسانی خود توانست ظرف کمتر از 6 ساعت نسبت به امدادرسانی اقدام و از بروز بحران جلوگیری کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات ستودنی و  بسیار زیبای هلال احمر در حوادث و بحران‌ها رسیدگی به همه اقشار آسیب دیده است و اینطور نیست که به طیف خاصی رسیدگی نمایند در حوادث سیل ماه‌های گذشته چیزی که ما از نزدیک شاهد آن بودیم رسیدگی به مادران باردار بود.

وی تصریح کرد : مادران باردار در حوادث بیشترین ضربه را می بینند و به طبع آن نسل آینده دچار آسیب می شود که رسیدگی هلال احمر به این قشر آسیب پذیر نشان از حاکم بودن مقررات  و سیستم خاص امدادرسانی است که در پیکره هلال احمر جاری و ساری است و بصورت مرتب و منظم در طول سال تمرین می شود .

آقاپور با تقدیر از اقدامات پیشگیرانه هلال احمر استان و شهرستان شبستر  ادامه داد: جمعیت هلال احمر در سال‌جاری علاوه بر فعالیت وسیع در استان‌های سیل زده در استان‌هایی که در آنها حادثه سیل منجر به آسیب نشد نیز فعالیت‌های پیشگیرانه خوبی انجام داد و در جریان طرح نوروزی و استقبال از مهمانان و شاخه گردشگری نیز شاهد فعالیت‌های درخشانی از هلال احمر بودیم.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی بر لزوم تامین منابع مالی برای خرید تجهیزات بروز امدادی برای هلال احمر تاکید کرد و گفت: ما در مجلس در اصلاحیه مالیات بر ارزش افزوده که کلیاتش در صحن علنی مجلس تصویب شد یکی از مواردی که بشدت بر روی آن متمرکز بودیم معاف از مالیات بر ارزش افزوده شدن هلال احمر در امر خرید تجهیزات امدادی بود و علاوه بر آن درصدی نیز که بعدا معین می شود جداگانه از سهم  یک نهم  مالیات بر ارزش افزوده جهت خرید تجهیزات امدادی هلال احمر در نظر گرفته شده است که ان شالله بعد از تصویب نهایی اجرایی خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر