کد خبر: 962357
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۷
هیاهوی فساد در خانه سلامت همچنان ادامه دارد؛ حالا سعید نمکی، وزیر بهداشت از واردات ۲ میلیون یورو کابل برق به جای استنت قلب خبر می‌دهد؛ وارداتی هماهنگ‌شده که تا پیش از خبردارشدن آقای وزیر از مرز رد شده‌اند!
زهرا چيذری
سرویس جامعه جوان آنلاین: وی برای نشان دادن عمق شبکه فساد و رانتی که در حوزه سلامت نفوذ کرده از کشف هفت پالت داروی بدن‌سازی تاریخ گذشته در گمرک خبر می‌دهد. نمکی این روز‌ها تریبون‌دار افشای پشت پرده فساد‌های سازمان یافته‌شده از بازشدن پای قوه قضائیه به بخشی از ماجرای این فساد‌ها و بازداشت چند تن از افراد متخلفی که با شرکت‌های مختلف همراهی داشته‌اند، خبر می‌دهد.

افشاگری‌های نمکی درباره فساد گسترده در نظام بهداشت و درمان کشور و واردات ۲ میلیون یورو کابل برق به جای استنت قلب خاطره افشاگری‌های مرضیه وحید دستجردی را درباره واردات زین اسب و غذای سگ یا دسته بیل و لوازم آرایشی با ارز دارویی در ذهن مردم تداعی می‌کند. هر چند افشاگری‌های وزیر بهداشت دولت دهم برایش گران تمام شد و موجب شد تا از قطار کابینه پیاده شود، اما انگار دومین وزیر بهداشت دولت دوازدهم می‌داند چه کار دارد می‌کند و با نقشه و برنامه جلو آمده است. هر چند ممکن است در این میان اشتباهاتی هم پیش بیاید؛ چیزی شبیه طرح فساد ۵۰ هزار میلیارد تومانی در نظام پزشکی که ساعتی بعد با مصاحبه و بیانیه مدیر روابط عمومی وزارتخانه جمع شد و کیانوش جهانپور نقل قول سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس را به طور کلی تکذیب کرد و گفت: «این عبارت به هیچ‌وجه در صحبت‌های وزیر بهداشت نبوده است!»

کشف دارو‌های تاریخ گذشته در گمرک

پس از افشای گم‌شدن یک‌میلیارد و ۳۰۰میلیون دلار ارز تجهیزات پزشکی و توزیع داروی تقلبی در بازار، نمکی در سومین جلسه هیئت امنای مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت که در وزارت بهداشت برگزار شد باز هم با دست پر آمد و پرونده‌های تازه‌ای از فساد‌ها در حوزه سلامت و سازمان غذا و دارو را پیش روی رسانه‌ها گشود.

وی این بار مصادیق ملموس‌تری از فساد را مثال زد و گفت: «برخی رفتند استنت قلب به مبلغ ۲ میلیون یورو وارد کنند و بعد کابل برق آوردند. بعد طوری هماهنگ شده‌اند که تا خبردار می‌شویم، از مرز رد شدند. این افراد چه کسانی هستند و از کجا آمده‌اند؟»

نمکی با بیان اینکه دیگر جنگ تن به تن در مرز‌ها نداریم و این نوع جنگ جای خود را به شیوه دیگری از جنگ‌ها داده معتقد است: «فساد سازمان یافته به جا‌هایی نفوذ کرده و سرمایه‌های اجتماعی به دلیل وجود برخی افراد فزون خواه تحت تأثیر قرار گرفته است.»

وی از کشف هفت پالت داروی بدن‌سازی تاریخ گذشته در گمرک خبر داد و تأکید کرد: «حدود چهار ماه است گروه‌هایی به صورت چراغ خاموش در زمینه ارز‌هایی که شرکت‌های واردکننده تجهیزات پزشکی گرفته‌اند، کار می‌کنند؛ اینکه این ارز‌ها کجا مصرف شده و چه کسانی دریافت کرده‌اند، معلوم نیست. عده‌ای تخلفاتی داشتند که در حال رسیدگی هستیم و با این موارد برخورد قانونی می‌کنیم.»

وزیر بهداشت با اشاره به واردات دارو‌های تاریخ مصرف گذشته از واردات تجهیزات پزشکی با ارز دولتی و انتقال آن به بخش خصوصی خبر داد و تأکید کرد: «در تجهیزات پزشکی سامانه به روزی ایجاد می‌کنیم تا مشاهده شود چه کسی ارز دریافت و چه چیزی وارد کرده است. درباره دارو نیز ثبت و ضبط درست نبوده است.»

باز هم پای چند تابعیتی‌ها در میان است!

وزیر بهداشت درباره آخرین وضعیت شرکت‌های هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت نیز گفت: «حسابرسی شرکت‌های هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت انجام شده و در حال اتمام است. برخی از این شرکت‌ها ادغام و برخی منحل شدند. همچنین جمع کردن برخی از این شرکت‌ها تا رسیدگی حقوقی و قضایی، مقدور نیست.»

نمکی از بازداشت و بازجویی برخی افراد که در سازمان غذا و دارو با شرکت‌های متخلف همراهی کردند، خبر داد و افزود: «این افراد اعترافاتی نیز داشته‌اند.»

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا هم درباره بازداشت کارمندان سازمان غذا و دارو و اتهاماتشان از تشکیل پرونده‌ای در مورد دارو در دادسرای تهران خبر داد. به گفته وی یکی از شرکت‌هایی که هم در کار تولید دارو و هم در کار واردات دارو فعالیت می‌کرده، ارز‌های قابل توجهی بابت دارو از سیستم بانکی دریافت کرده، اما به تعهدات ارزی خود عمل نکرده و به دلیل عدم انجام تعهدات ارزی، گران‌نمایی دارو‌های وارداتی و صدور فاکتور‌های متعدد به دلیل وجود شرکت‌های متعدد، سود نامشروعی را تحصیل کرده و تحت تعقیب قرار گرفته است.

بنا به تأکید اسماعیلی در سیر رسیدگی به این پرونده سه نفر از حوزه سازمان غذا و دارو به دلیل اخذ رشوه تحت تعقیب قرار گرفتند و به دلیل صدور قرار وثیقه و تودیع آن آزاد هستند.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این سؤال که آیا این پرونده متهم خارجی هم دارد یا خیر پاسخ داد: «یکی دو نفر از متهمان که از بخش خصوصی هم هستند دارای تابعیت مضاعف ایرانی‌الاصل هم هستند.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
0
2
آقای وزیر با درایت کامل رییس جدید سازمان غذا و دارو را منصوب کند و با نظارت دقیق و بازرسی های پنهانی بر عملکردشان اشراف داشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار