کد خبر: 962220
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۰
فدرر بازنده ماراتن ۵ ساعته با جوکوویچ
ماراتن پنج ساعته فدرر – جوکوویچ با قهرمانی مرد صربستانی به پایان رسید. فینال تنیس ویمبلدون ۲۰۱۹ در حالی با قهرمانی نوواک جوکوویچ به پایان رسید که نبرد پنج ساعته با راجر فدرر فراتر از حد انتظار بود.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: مرد اول تنیس جهان در یک بازی نفسگیر ۳ بر ۲ حریف سوئیسی را شکست داد و برای دومین سال متوالی سلطان ویمبلدون لقب گرفت.

پنجمین قهرمانی
جوکوویچ برای غلبه بر فدرر انگیزه‌های زیادی داشت. نوله مرد اول تنیس جهان است و به فتح این دوره ویمبلدون امید زیادی داشت. در واقع این تنیسور با این قهرمانی قصد داشت قدرتش را به رخ فدرر باتجربه بکشد. جوکوویچ قبل از این در سال‌های ۲۰۱۱، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ جام قهرمانی را بالای سر برده بود و امسال هم به نیت پنجمین قهرمانی به میدان رفت. نوله برای رسیدن به این هدف حریفانش را یک به یک مغلوب کرد و در نیمه‌نهایی نیز از سد بائوتیستا آگوت گذشت و به فینال رسید. فدرر هم در بازی نهایی تمام تلاشش را کرد تا برنده بازی شود و اتفاقاً شانس پیروزی هم داشت، ولی در نهایت شرایط به نفع مرد اول جهان پیش رفت تا دومین قهرمانی متوالی جوکوویچ در ویمبلدون و پنجمین قهرمانی‌اش در این رقابت‌ها رقم بخورد. فدرر که برای رسیدن به فینال نادال را مغلوب کرده بود، هشت قهرمانی ویمبلدون را در کارنامه دارد. جالب‌تر اینکه تعداد قهرمانی‌های جوکوویچ در گرنداسلم‌ها به عدد ۱۶ رسیده و حالا مرد ۳۲ ساله با رکورد فدرر چهار قهرمانی دیگر فاصله دارد.

احترام به فدرر
مرد اول تنیس جهان هنوز از قهرمانی سیر نشده است. نوله بهتر از هر کسی می‌داند رسیدن به افتخارات فدرر از عهده هر تنیسوری بر نمی‌آید، اما نوواک سال‌هاست که قصد دارد رکورد‌های راجر را در اختیار بگیرد. تصاحب رنکینگ اول فدراسیون جهانی حق جوکوویچ است، اما پنجمین قهرمانی در ویمبلدون نیز باعث نشد که تنیسور صربستانی از حریفش تمجید نکند: «راجر یکی از بهترین تنیسور‌های جهان است و من همیشه به او احترام می‌گذارم. او برای من الهام‌بخش است. وقتی هواداران «راجر» را تشویق می‌کردند، من صدای «نواک» را می‌شنیدم. این احمقانه است، اما واقعاً اینطور بود. تلاش می‌کردم خودم را قانع کنم که من تشویق می‌شوم.»

مزه چمن
خوشحالی عجیب قهرمان این دوره، حرف و حدیث‌های زیادی به همراه داشت. جوکوویچ بعد از آنکه بازی دشوار را به سود خود خاتمه داد در اقدامی عجیب تکه‌ای از چمن مسابقه را کند و خورد!
این حرکت بازتاب زیادی در رسانه‌ها و به ویژه شبکه‌های اجتماعی داشت. با این حال خود نوله هرگونه برداشت از این نوع خوشحالی را رد و از آن به عنوان تعبیر رؤیای کودکی‌اش یاد کرد: «این هم یک سنت است. بچه که بودم، همیشه رؤیای قهرمانی در ویمبلدون را در سر داشتم. در آن سن و سال مثل تمام بچه‌ها دلتان می‌خواهد وقتی به رؤیایتان رسیدید، یک کار عجیب و غریب انجام بدهید. کاری که من کردم هم به همین خاطر بود.»

تبریک به نوله
تنیسور ۳۷ ساله از اینکه شانس قهرمانی مجدد در ویمبلدون را از دست داده، ابراز ناراحتی کرد. فدرر در پایان بازی گفت: «تلاش می‌کنم این فینال را فراموش کنم، اما مسابقه بسیار جذابی بود. این مسابقه بسیار طولانی بود و همه چیز داشت. من شانس‌های زیادی داشتم، اما جوکوویچ قهرمان شد. باید به خاطر عملکردم خوشحال باشم. به جوکوویچ هم تبریک می‌گویم، او فوق‌العاده بود. شما ممکن است بعد از شکست احساس ناامیدی، ناراحتی و عصبانیت داشته باشید، اما من نمی‌دانم چه احساسی دارم. فقط می‌دانم یک شانس باور نکردنی را برای قهرمانی از دست دادم و نمی‌توانم آن را قبول کنم.» در خطر بودن رکورد قهرمانی‌هایش در گرنداسلم سؤالی بود که فدرر به آن پاسخی جالب داد: «من به خاطر این موضوع تنیسور نشدم، بلکه تلاشم این بود مقابل چنین جمعیتی در ویمبلدون، مقابل ورزشکارانی مانند جوکوویچ و نادال، بهترین نمایش را داشته باشم. این دلیلی است که من به خاطر آن تنیس بازی می‌کنم.»

پاداش‌های نجومی
قهرمان این دوره ویمبلدون ۲/ ۵ میلیون یورو به جیب زد. تنیس یکی از رشته‌های سودآوری است که ورزشکاران شناخته شده آن در صورت موفقیت پاداش‌های هنگفتی را دریافت می‌کنند. رقابت‌های سال ۲۰۱۹ ویمبلدون پس از دو هفته به پایان رسید و جوکوویچ با توجه به قهرمانی‌اش بیش از ۲/ ۵ میلیون یورو جایزه قهرمانی دریافت کرد. نایب‌قهرمان سوئیسی نیز ۱ /۳ میلیون یورو جایزه گرفت. به غیر از این دو نفر، تنیسور‌های راه یافته به نیمه‌نهایی ۶۵۰ هزار یورو و تنیسور‌های حاضر در یک‌چهارم نهایی هم ۳۲۰ هزار یورو دریافت کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار