کد خبر: 962056
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹
برای نخستین بار،
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری از اجرای ۷۰ کیلومتر روکش آسفالت حفاظتی فوگسیل برای نخستین بار در محورهای پرتردد این استان خبر داد.
حمیرا رحیمی

شهرام ندیمی  اظهار داشت: این طرح در راستای افزایش ارتقای ایمنی و نگهداری محورهای مواصلاتی و برای رفاه حال رانندگان جاده‌ای اجرا شده است و توسعه این طرح زیربنایی تا پایان سال جاری در دستورکار قرار دارد.
وی با بیان اینکه، در این استان ۳ هزار و ۷۳۲ کیلومتر راه اصلی و فرعی وجود دارد، تصریح کرد: ترمیم جاده‌های استان به صورت فوگسیل بر اساس درصد تخریب و حجم ترافیک در اولویت قرار دارد.

فوگسیل پخش قیر امولسیونی رقیق است بدون استفاده از پوشش سنگدانه ای و مصالح که به منظور احیاء سطوح آسفالتی صورت می گیرد، فوگسیل از اساس برای افزایش چسبندگی در سطح اسفالت و توانمند کردن سطوح اسفالتی خشک و اسیب دیده در اثر شرایط اب و هوایی بکار می رود.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری، مقاومت بالا در برابر فرسایش، تمایز رنگ، بی نیاز به غلطک زنی، هزینه بسیار کم در مقایسه با سایر طرح‌های آسفالت، ضخامت کم و سرعت اجرای بسیار بالا را از جمله مزایای مهم روکش آسفالت حفاظتی فوگسیل ذکر کرد.

وی بیان کرد: با توجه به استفاده از قیر امولسیون در اجرای این نوع پوشش و همخوانی آن با محیط زیست با اجرای این روکش آسفالت حفاظتی از آلودگی‌های محیطی نیز جلوگیری می‌شود.

ندیمی با اشاره به اینکه بیشترین تردد ثبت شده امسال برخط محورهای چهارمحال و بختیاری در جاده‌های شهرکرد - سورشجان، شهرکرد - فرخشهر، شهرکرد - اصفهان (تونل رخ) گزارش شده است، افزود: این توسعه و ترمیم این محورها در دستورکار قرار دارد.
وی ادامه داد: اطلاعات تردد ۲۸ محور مواصلاتی اصلی در چهارمحال و بختیاری با استفاده از بیش از ۶۲ دستگاه تردد شمار به صورت برخط به مرکز مدیریت راههای استان ارسال می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر