کد خبر: 962022
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
تیم منتخب کشتی آزاد ایران با کسب یک مدال نقره و یک برنز به کار خود در رقابت‌های بین‌المللی جام یاشاردغو ترکیه پایان داد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد جام یاشاردوغو ترکیه که جزو سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی محسوب می‌شود، روز‌های ۲۰ تا ۲۳ تیرماه در شهر استانبول ترکیه برگزار شد که در پایان تیم ایران توسط علی شعبانی در وزن ۹۷ کیلوگرم صاحب مدال نقره شد و بهمن تیموری هم در وزن ۷۹ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

بر این اساس نتایج کشتی‌گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم عرفان جعفریان نماینده کشورمان به مصاف حریفان خود رفت که در دور نخست مقابل سابان کیزیلتاس از ترکیه با نتیجه ۴ بر ۳ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر ترک در دور بعد، جعفریان از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۷۹ کیلوگرم بهمن تیموری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۱۳ بر ۲ از سد اندر جوشکان از ترکیه گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل الکساندر درینگر از آمریکا با نتیجه ۴ بر صفر شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. تیموری در دیدار رده بندی مقابل ابوبکر آباکاروف از آذربایجان با نتیجه ۷ بر ۴ پیروز و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم علی شعبانی در دور نخست با نتیجه ۶ بر ۲ آبراهام کونیدو روآنو از ایتالیا را مغلوب کرد وی در دور بعد مقابل فاتح یاشارلی از ترکیه با نتیجه ۱۰ بر صفر (سه اخطاره) پیروز شد و به دیدار نیمه نهایی راه یافت. شعبانی در این مرحله مقابل اصلان بک آلبوروف دارنده مدال برنز جهان از آذربایجان با نتیجه ۱۰ بر صفر و سه اخطاره به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. این مبارزه با حرکات ناجوانمردانه‌ای از سوی آلبوروف همراه بود که داوران به وی کارت قرمز دادند. شعبانی در دیدار فینال مقابل کایل اسنایدر قهرمان المپیک و جهان از آمریکا در یک کشتی نزدیک با نتیجه ۲ بر یک مغلوب شد و به مدال نقره دست یافت.

عباس فروتن دیگر نماینده کشورمان در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل پاولو اولینیک از مجارستان با نتیجه ۴ بر ۴ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل اسنایدر آمریکایی، فروتن از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم یداله محبی در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر عبداله اوماج از ترکیه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۱۲ بر صفر مقابل طا‌ها آکگول قهرمان المپیک و جهان از ترکیه مغلوب و راهی دیدار رده بندی شد. محبی در دیدار رده بندی با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل دانیل لیگتی از مجارستان شکست خورد و پنجم شد. در این وزن طا‌ها آکگول قهرمان المپیک و جهان از ترکیه قهرمان شد.

۵۷ کیلوگرم: ۱- جیوی داویدووی (ایتالیا) ۲- باریس کایا (ترکیه) ۳- عبدالهاک خرباچی (الجزایر) و گئورگی ادیشراشویلی (آذربایجان) … ۸- سید عرفان جعفریان (ایران)
۶۱ کیلوگرم: ۱- راهول آواره (هند) ۲- مونیر آکتاش (ترکیه) ۳- اوتکارش کالی (هند) و امره اورمان اوغلو (ترکیه)
۶۵ کیلوگرم: ۱- جو دیاکومیهالیس (آمریکا) ۲- حاجی محمد علی (بحرین) ۳- چنگیزخان اردوغان (ترکیه) و اسماعیل موسکایف (مجارستان)
۷۰ کیلوگرم: ۱- مورتازعلی مسلم اف (آذربایجان) ۲- میهایل گئورگیف (بلغارستان) ۳- الیاس ژومای (قزاقستان) و حیدر یاووز (ترکیه)
۷۴ کیلوگرم: ۱- جردن باروز (آمریکا) ۲- فرانک چامیزو (ایتالیا) ۳- تیموراز سالکازانوف (اسلواکی) و فاضل اریلماز (ترکیه)
۷۹ کیلوگرم: ۱- الکساندر درینگر (آمریکا) ۲- آخساربیک گولایف (اسلواکی) ۳- بهمن تیموری (ایران) و موحامت کوتان اوغلو (ترکیه)
۸۶ کیلوگرم: ۱- الکساندر گوستیف (آذربایجان) ۲- دیپاک پونیا (هند) ۳- عثمان گوجن (ترکیه) و سلیم یاشار (ترکیه)
۹۲ کیلوگرم: ۱- جی دن کاکس (آمریکا) ۲- بندگوئز توت (مجارستان) ۳- سلیمان کارادنیز (ترکیه) و شامیل زوبایروف (آذربایجان)
۹۷ کیلوگرم: ۱- کایل اسنایدر (آمریکا) ۲- علی شعبانی (ایران) ۳- ابراهام کونیدو (کوبا) و پاولو اولینیک (مجارستان) … ۷- عباس فروتن (ایران)
۱۲۵ کیلوگرم: ۱- طا‌ها آکگول (ترکیه) ۲- نیکولاس گویازدوفسکی (آمریکا) ۳- دانیل لیگتی (مجارستان) و سومیت (هند) ۵- یداله محبی (ایران)
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار