کد خبر: 961734
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۶
همایش سه روزه فرمانداران سراسر کشور پنج‌شنبه با سخنان معاون اول رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، سخنگوی شورای نگهبان و وزیر کشور به کار خود پایان داد. این همایش با محوریت انتخابات سال جاری و با شعار «انتخابات ۹۸: گام دوم انقلاب، قانونمداری و بی طرفی، انسجام ملی» از روز سه شنبه در وزارت کشور آغاز شد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: در این همایش معاون اول رئیس جمهور، از همبستگی و انسجام به عنوان باطل‌السحر تهدید‌های داخلی و خارجی یاد کرد، سخنگوی شورای نگهبان بر ضرورت صیانت از آرای مردم در انتخابات تأکید کرد و وزیر امورخارجه با تأکید بر اینکه انتخابات سال جاری ارزش راهبردی دارد، گفت: جمهوری اسلامی واحدی است که ذیل ارشادات مقام معظم رهبری حضور دارد. دیگران فکر نکنند ایران متشتت است و این انسجام را در اسفندماه می‌بینند.

دشمنان را مأیوس می‌کنیم
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه برگزاری انتخابات آزاد و سالم، جامعه با نشاطی را به همراه داشته و دشمنان کشور را مأیوس می‌کند، گفت: در انتخابات اسفند امسال دشمنانی را که دندان‌ها تیز کرده‌اند، مأیوس می‌کنیم.
اسحاق جهانگیری خطاب به فرمانداران افزود: کار شما فرمانداران کار مهم و سرنوشت سازی است و باید به وظیفه قانونی خود عمل کنید. مقام معظم رهبری فرمودند رأی حق‌الناس است و باید قانونمند از رأی مردم حراست کنیم و امین مردم باشیم. معاون اول رئیس جمهور باطل السحر تهدید‌های داخلی و خارجی را همبستگی و انسجام عنوان و تصریح کرد: یک نمونه تقویت همبستگی انتخابات مجلس شورای اسلامی است. انتخابات همیشه مهم بوده و است و جزو معدود کشور‌های منطقه هستیم که مسئولان مستقیم و غیرمستقیم توسط مردم انتخاب می‌شوند.

صیانت از آرا، وظیفه شورای نگهبان
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان نیز در این همایش با بیان اینکه مبانی نظام جمهوری اسلامی نظام مردم سالار است، گفت: انتخابات یکی از اصلی‌ترین روش‌های اداره جامعه بوده که از آغاز نظام، انتخابات به درستی و بدون هیچ وقفه‌ای انجام شده است. وی افزود: نظام ما نظام مردمی است و صیانت پایداری از آرای مردمی وظیفه همه ماست و فرقی هم ندارد شورای نگهبان باشد یا وزارت کشور. راهبرد مطرح شده مقام معظم رهبری حق‌الناس بودن آرای مردم است که مفاهیم بزرگی پشت آن نهفته است. کدخدایی گفت: در بعد تخصصی شورای نگهبان و هیئت‌های تخصصی و دوستان وزارت کشور مدیریت اجرا را برعهده دارند. در جهت حفاظت و صیانت از آرای مردم باید کار کنند.
کدخدایی یکی از نقش‌های استانداران و فرمانداران را اجرای صحیح قانون دانست و گفت: علائق و سلیقه‌ها محترم است، اما همه مشارکت و امنیت باید با اجرای صحیح قانون همراه باشد و در این صورت نگران از هیچ مسئله‌ای نخواهیم بود. می‌توانیم بگوییم همه تابع قانون هستیم و اگر قانون انجام شود بقیه موارد را هم می‌توانیم انجام دهیم. وی ادامه داد: اجرای صحیح قانون ایجاد اعتماد عمومی می‌کند و مردم با اعتماد بیشتری به کارگزاران نظام نگاه می‌کنند.

ارزش راهبردی انتخابات از نگاه ظریف
«امسال هم مردم با حضورشان ثابت می‌کنند که سیاست امریکا سیاستی شکست‌خورده است. مهم نیست چه کسی پیروز می‌شود؛ مهم این است که در انتخابات ایران پیروز شود و امریکا شکست بخورد بنابراین، انتخابات امسال و سال آینده ارزش راهبردی برای کشور دارد.» این مطلب را محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در همایش فرمانداران کشور عنوان کرد و گفت: «امروز فشار حداکثری برای جدا کردن مردم از حاکمیت است. امریکا احساس می‌کند از نظر سیاسی شکست خورده است. امریکا در صحنه سیاسی منزوی شده و مقداری از آن به دلیل، سیاست‌های خودشان است. بی‌جهت نیست جلسه شورای امنیت و حکام می‌گذارند کسی از آن‌ها دفاع نمی‌کند.»
وزیر امور خارجه تصریح کرد: «ما هم سر جنگی با کسی نداریم. ما اگر سه حوزه را تعیین کنیم در دو حوزه پیروز هستیم. جمهوری اسلامی زمانی که تصمیم گرفت برخی اقدامات برجامی خود را متوقف کند در شرایط ضعف این کار را نکرد در شرایط قدرت این کار را کرد. جمهوری اسلامی یک واحدی است که ذیل ارشادات مقام معظم رهبری حضور دارد. دیگران فکر نکنند ایران متشتت است و این انسجام را در اسفندماه می‌بینند. ایران به عنوان کل نظام جمهوری اسلامی ذیل ارشادات مقام معظم رهبری در حوزه میدانی دست برتر را دارد و اهرم اقتصادی آخرین اهرم امریکا است و آن هم به ترسوترین شکل آن یعنی مردم عادی را هدف قرار داده‌اند.»
ظریف افزود: «الان که وارد انتخابات می‌شویم، باید با این دید که ایران قدرتمند است وارد شویم. مهم‌ترین منبع قدرت جمهوری اسلامی ایران تاکنون و تا حضور ولی‌عصر (عج) حمایت مردم است. ما مستأجر هستیم و مالک مردم هستند. ما می‌آییم و می‌رویم و این مردم هستند که مالکند.»

موظف به اجرای بی‌طرفانه قانون هستیم
وزیر کشور هم با بیان اینکه با وجود همه هجمه‌ها و تبلیغات، از وحدت هماهنگی و انسجام خوبی بین مردم، احزاب و مسئولان برخورداریم، اظهار داشت: شاید یکی از دلایل این موضوع این باشد که مردم حساسیت شرایط کنونی را خوب می‌فهمند. باید قدر بدانیم و با حفظ و تأیید و به رسمیت شناختن نظرات مختلف تعمیق کنیم. رحمانی فضلی با تأکید بر موضوع نشاط سیاسی، ادامه داد: مردم باید احساس کنند این فضای سیاسی فضایی نو شونده، تازه و متغیر و تحول به تعالی بیشتر است. وی درعین‌حال اذعان کرد: اینکه هر کسی با وجود مسئله امنیتی، اخلاقی یا اقتصادی بیاید قانون می‌گوید نه. مستندات برای اجازه حضور یا عدم حضور برخی نامزد‌ها باید قانونی و دقیق باشد و القائات، بی توجهی‌ها باید در مسیر پیگیری شود.
وزیر کشور با مهم دانستن مشارکت در انتخابات گفت: مشارکت امر بسیار مهمی است و پارادایم و نگاه غالب در اجرا باید قانون باشد و قانون را اجرا و بی طرفانه عمل کنیم. نباید از حزبی طرفداری کنیم. جامعه قضاوت می‌کند پس با این کار‌ها اعتماد مردم را از دست ندهیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار