کد خبر: 961656
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد با بیان اینکه کار امر به معروف و نهی از منکر با محوریت مساجد انجام شود، گفت: با توجه به شناخت اهالی مسجد و محلات از یکدیگر، مساجد می تواند به محل مناسبی برای امر به معروف و نهی از منکر تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه کار امر به معروف و نهی از منکر با محوریت مساجد انجام شود، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر توسط نمازگزاران در مساجد و در محله های مختلف، کارایی فراوانی دارد چراکه مردم همدیگر را می شناسند و با خوش رویی می توانند یکدیگر را راهنمایی کرده و گره از مشکلات بازگشایند.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد افزود: یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در این است که با ایجاد اشتغال از برخی از گناهان جلوگیری شود که این گناهان به دلیل بیکاری و غیره صورت می گیرد، برای مثال می توان کارگاه های خیاطی برای تولید مانتوها و لباس های زیبا، با پارچه های خوب و با رنگ های مختلف ویژه بانوان راه اندازی کرد که دو مقوله ایجاد اشتغال و تولید مانتوی مناسب و اسلامی را پوشش دهد.

وی با انتقاد از مشارکت نداشتن بانوان در تولید مانتوهای اسلامی تأکید کرد: برخی می گویند که مانتوی مناسب و بر اساس موازین اسلامی در بازار وجود ندارد در حالیکه بانوان می توانند با راه اندازی کارگاه هایی، اینگونه مانتوها را با کیفیت مناسب تولید کنند که این کار، یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی به شمار می رود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از مسائل مهم اسلامی است، عنوان کرد: در روایتی آمده است که همه اعمال خوب حتی جهاد در مقابل امر به معروف و نهی از منکر همچون قطره ای در مقابل دریا است.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به آیات و روایات فراوانی که درباره امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد یادآور شد: سوره عصر شناسنامه انسان مؤمن است، در این سوره آمده است که انسان ها سرمایه عمر خود را از دست می دهند به جز کسانی که ایمان آوردند، عمل صالح انجام دادند و به راهنمایی دیگران(هدایت دیگران) می پردازند و توصیه به حق و استقامت و صبر از جمله صفات انسان مؤمن است.

وی با بیان اینکه اجرای امر به معروف و نهی از منکر نیاز به صبر دارد، گفت:  قرآن کریم می فرماید اگر خداوند بخواهد هر کسی که ظلم و گناهی انجام داد را مؤاخذه کند، جنبده ای روی زمین باقی نمی ماند و خداوند برای بازگشت انسان های گناهکار صبر می کند و به آنان مهلت داده است.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: اعضاء مجمع یاوران امر به معروف و نهی از منکر با زبان خوش و با صبر و حوصله باید دیگران را راهنمایی کنند، از روش های صحیح و کاربردی استفاده کنند و برای هدایت جامعه وقت اختصاص دهند، بدون شک حق ماندگار است و هر چه بشر رشد بیشتری داشته باشد، گرایش بیشتری به دین دارد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام صادق زاده با بیان اینکه مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر به صورت گروه مردم نهاد در مساجد و فضای مجازی فعالیت دارند، اظهار داشت: تا کنون 5 کارگروه شامل کارگروه خانواده، عفاف و حجاب، تربیت فرزند، فرهنگیان و غیره در اصفهان برنامه ریزی و تشکیل شده است.

وی افزود: به کارگیری تذکر لسانی در قالب اجرای طرح «یاوران معروف» با همکاری پلیس و سپاه ناحیه امام صادق(علیه السلام) در نقاط مختلف شهر، به کارگیری حدود 3 هزار خواهر در فعالیت های مجمع در قالب طرح های مختلف، اجرای چهارشنبه های آسمانی در چهارباغ و برنامه ریزی برای مشارکت 110 مسجد در حوزه امر به معروف و نهی از منکر از جمله اقدامات این مجمع به شمار می رود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر