کد خبر: 961497
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با اشاره به توقیف نفتکش حامل نفت ایران از سوی بریتانیا اظهار کرد: وقتی این نوع برخورد‌های غیر دوستانه و اشتباه انجام می‌شود طبیعی است روی روابط اثر منفی می‌گذارد.
سرویس سیاسی جوان آ‌نلاین: محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در حاشیه جلسه صبح چهارشنبه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره استفاده از تعبیر پلیس خوب برای کشور فرانسه در جریان به دلیل موضعگیری‌های اخیر سران این کشور در خصوص برجام با تاکید بر این که تعبیر پلیس بد یا پلیس خوب برای نقش فرانسه یک خیال پردازی است اظهار کرد: فرانسه یکی از کشور‌های ۱+۵ است که در مذاکرات طولانی برجام به طور فعال حضور داشت همچنین با توجه به نزدیکی اروپا با ایران و مسائل مختلفی که وجود دارد طبیعی است که اروپایی‌ها باید نگرانی‌های امنیتی بیشتری نسبت به آمریکا داشته باشند.

وی افزود: بر همین اساس که عزم جمهوری اسلامی ایران درباره برجام در دو ماه نخست و همچنین اقدامی که در مرحله دوم آغاز شده است را مشاهده کرده‌اند، طبیعی است که با جدیت بیشتری در تلاش هستند تا بتوانند به راه حلی برسند که برجام باقی بماند. آن‌ها تلاش‌های خود را با برقراری تماس‌های مختلف و همچنین ارسال نمایندگانی به ایران انجام دادند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: اگر بتوانیم به آن چه که منافع ملی ما در برجام تأمین می‌کند برسیم، طبیعی است ما هم در این زمینه همراهی می‌کنیم.

واعظی همچنین در پاسخ به پرسشی دیگر درباره اقدامات اخیر و طرح اظهاراتی از سوی مقامات انگلستان در خصوص برجام و مطرح شدن شایعه قصد انگلستان برای خروج از برجام با اشاره به اقدام اخیر این کشور در خصوص توقیف نفتکش حامل نفت ایران اظهار کرد: کاری که برای نفتکش حامل نفت ایران انجام شد از نظر قوانین بین الملل کاری بسیار اشتباه بود و یک راهزنی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اقدام انگلستان را شدیداً محکوم کرد و ما به دنبال آن هستیم تا جایی که می‌توانیم از طریق سیاسی و دیپلماتیک این موضوع را حل کنیم، اما نباید این ماجرا را به برجام ارتباط بدهیم، بالاخره در جهان و مسائل بین المللی اتفاقات مختلفی می‌افتد و نمی‌توان همه را به یکدیگر مرتبط کرد، ولی طبیعی است وقتی که این نوع برخورد‌های غیر دوستانه و اشتباه انجام می‌شود روی روابط اثر منفی می‌گذارد.

رئیس دفتر رئیس جمهوری در ادامه در پاسخ به پرسش دیگری درباره طرح اظهاراتی از سوی سران اروپا مبنی بر عملیاتی کردن سیستم ماشه در برجام با بیان این که چنین اتفاقی نمی‌افتد خاطر نشان کرد: فکر می‌کنم این‌ها حدسیاتی است که مطرح می‌شود چرا که همان قدر که همه تلاش کردند تا برجام ایجاد شود، خود اروپایی‌ها نیز دنبال آن نیستند تا به راحتی از برجام خارج شوند.

واعظی در ادامه در پاسخ به پرسشی در خصوص مسائل مطرح شده در مجموعه تلویزیونی گاندو با بیان اینکه من این سریال را تا کنون ندیده‌ام اظهار کرد: طی هفته‌های گذشته تماس‌های بسیاری با دفتر ارتباطات مردمی ریاست جمهوری انجام شد و طی آن‌ها مردم گلایه‌های بسیاری از اینکه در صدا و سیما سناریوسازی‌هایی در حال انجام است مطرح شد.

وی با بیان اینکه دولت در شش سال گذشته به رفتار‌های صدا و سیما که در برنامه‌های مختلف سعی می‌کنند به دولت انتقاد کنند و برخوردی با حالت جناحی و حزبی با دولت داشته است عادت کرده، خاطرنشان کرد: تلاش کردیم تا جایی که امکان دارد این مسائل حل شود و اوضاع آرامتر شود. همچنین فکر می‌کردیم وقتی شرایط کشور این‌گونه است و دشمن خارجی وجود دارد و فشار‌هایی به کشور وارد می‌شود و گرانی‌هایی وجود دارد، صدا و سیما با دولت همراهی و به او که خط مقدم جبهه است کمک می‌کند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه در اینکه سریالی ساخته شود مشکلی وجود ندارد افزود: اینکه در یک سریال مطالبی را مطرح می‌کنند که به گفته نویسنده آن ۸۰ درصد آن حاصل تخیل است، این سوال ایجاد می‌شود که چرا در ابتدا به مردم می‌گویند که سریال بر اساس یک موضوع واقعی است و سپس طوری صحنه سازی می‌کنند که ذهن مردم را نسبت به موضوعات مختلف مشغول کنند.

واعظی با بیان اینکه متاسفانه در سریال گاندو بر اساس گزارشی که به ما رسیده است جایگاه قوه قضائیه، دبیرخانه و شورای عالی امنیت ملی در صحنه‌هایی تنزل داده شده است گفت: با وزارت خارجه‌ای که امروز در خط مقدم جبهه مقابله با دشمنان است در این سریال برخورد بدی شده است و همچنین این اتفاق درباره وزارت اطلاعات کشور نیز افتاده است. در نهایت تلاش شده در ۳۰ قسمتی که این سریال به نمایش در آمده، عده‌ای را مسئولان انقلابی و ارزشی و عده‌ای را افراد نفوذپذیر و نفوذپرور و غرب گرا و وابسته به خارج معرفی کنند.

وی ادامه داد: این دو قطبی کردن مسئولان و جامعه کار بسیار خطایی است و مقام معظم رهبری همواره تذکر داده‌اند که در رفتارهایتان تلاش نکنید که جامعه یا مسئولین را دو قطبی کنید. در این سریال مطالب دروغ و تهمت بسیار زیاد است و دولت و مسئولان و بخش‌های مختلف این حق را دارند که شکایت، برخورد و روشنگری کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به دعوت از عوامل مختلف سریال گاندو در شبکه‌های تلویزیونی گفت: رفتار صدا و سیما با سریال گاندو در مقایسه با همه سریال‌های دیگر فرق دارد؛ طی روز‌های اخیر در بخش‌های مختلف خبری اعم از سیاسی یکی از موضوعات مطرح شده این سریال است یا اینکه در شبکه‌های مختلف تلویزیونی عوامل و بازیگران این سریال را دعوت کرده‌اند تا با مردم ارتباط برقرار کنند. به نظر می‌رسد صدا و سیما در حال انجام کار غیر معمولی است و من فکر می‌کنم که این مجموعه باید حتماً در رفتار‌های خود تجدید نظر کند.

واعظی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا به رئیس صدا و سیما که در جلسات هیات دولت نیز حضور دارد تذکری در خصوص رفتار‌های رسانه ملی داده نشده گفت: در جلسه امروز به رئیس صدا و سیما تذکر داده شد.

وی در پایان در پاسخ به پرسشی درباره ادعای رسانه‌های بیگانه در خصوص تماس دولت با چهار حزب منطقه کردستان خاطرنشان کرد: دولت تماسی در این زمینه نداشته است.
منبع: ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
0
2
رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: اگر بتوانیم به آن چه که منافع ملی ما در برجام تأمین می‌کند برسیم،

کدوم منافع؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
1
3
آقای واعظی حنای شما دیگه پیش ملت رنگی ندارد به جای فرافکنی و فرار به جلو بهتر است از ملت عذرخواهی بکنید و اظهار ندامت .
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
0
1
به چه جرمی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ به جرم گفتن مشکلات و حقایق؟؟؟؟؟؟ شما که مشکلی ندارین و دارین خالصانه کار می کنین اینا به کسایی بود که مشکل درست کردن و هنوز دارن میکنن انقدر بی ظرفیت نباشین
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
0
1
راست میگن حرفو بنداز صاحبش برش میداره
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار