کد خبر: 961410
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۹
سه پلیس قلابی که برای پس گرفتن چک میلیاردی یکی از ابربدهکاران بانکی، پسری نوجوان را به جای پدرش گروگان گرفته و شکنجه کرده بودند روز گذشته در جلسه دادگاه ماجرا را شرح دادند.
سرویس جامعه جوان‌آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، بی‌پروایی افراد تبهکار برای رسیدن به اعمال مجرمانه‌شان سبب شده‌است تا آن‌ها به راحتی در نقش پلیس یا هر مقام امنیتی وارد شوند و زندگی دیگران را با خطر مواجه کنند. بسیاری از این افراد به علت تکرار جرم خود چنان در نقش مأموران وارد می‌شوند که بعید است پلیس‌های واقعی هم متوجه نقش‌آفرینی دورغین آن‌ها شوند. در یکی از این پرونده‌ها، اما سه مأمور قلابی به جای ربودن مردی میانسال، پسر نوجوان او را ربوده بودند که روز گذشته محاکمه شدند.
اوایل سال‌۹۵، مردی با مراجعه به پلیس‌آگاهی پایتخت از سه‌مرد مأمور‌نما به اتهام آدم‌ربایی پسر ۱۸‌ساله‌اش شکایت کرد و گفت: «روز حادثه سینا قصد داشت با خودرو از خانه خارج شود که سه‌مرد جوان مقابل پارکینگ سد راهش شدند. آن‌ها خودشان را مأمور معرفی کردند و با تهدید اسلحه او را ربودند. آن‌ها بعد از شکنجه و کتک زدن پسرم، او را رها کردند.»
با طرح این شکایت، تحقیقات، برای شناسایی و دستگیری سه‌مرد متهم آغاز شد تا اینکه در روند تحقیقات، مأموران به یکی از دوستان شاکی که مردی به نام حسن بود، مظنون شدند. حسن یکی از ابربدهکاران بانکی بود که در زندان به سر می‌برد و احتمال داشت که نقشه آدم‌ربایی از سوی او طراحی شده‌باشد.
کارآگاهان پلیس در بررسی تماس‌های حسن موفق شدند سه‌مرد آدم‌ربا را شناسایی و بازداشت کنند. متهمان در بازجویی‌ها به جرمشان اقرار کردند و پرونده بعد از کامل شدن تحقیقات به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
صبح دیروز متهمان در همان شعبه به ریاست قاضی قربان‌زاده حاضر شدند. ابتدای جلسه پسرنوجوان در جایگاه قرار گرفت و گفت: «آن روز قصد داشتم با خودروی پدرم که مدل بالا بود برای گردش بیرون بروم. ناگهان مقابل در پارکینگ سه‌مرد‌جوانی را دیدم که در پوشش مأمور سد راهم شدند. آن‌ها با تهدید اسلحه سوار ماشین شدند و به زور مرا به مکانی خلوت در حاشیه شهر بردند و به شدت کتک زدند و شکنجه کردند. حین شکنجه بود که فهمیدم مرا به جای پدرم اشتباه گرفته‌اند و قصد دارند چک ۲‌میلیارد و ۷۰۰‌میلیون تومانی حسن را که دست پدرم بود، پس بگیرند. متهمان بعد از چند ساعت مرا رها کردند و گریختند. این حادثه تأثیر بدی در روحیه‌ام گذاشته است. برای متهمان درخواست اشد مجازات دارم.»
در ادامه متهمان که همگی با اقرار وثیقه آزاد بودند با انکار آدم‌ربایی از خودشان دفاع کردند و یکی از آن‌ها گفت: «حسن، اسپانسر شرکت‌های بزرگ بود و ما از قبل او را می‌شناختیم. روزی با او صحبت کردیم که او پیشنهاد داد، اگر چک ۲ میلیارد و ۷۰۰‌میلیون‌تومانی‌اش را از دست پدر سینا بگیریم، درصدی از آن پول را به ما خواهد داد. این شد که پیشنهاد حسن را قبول کردیم و با گرفتن مشخصات خودروی پدر سینا مقابل خانه آن‌ها رفتیم. آن روز وقتی خودرو را دیدیم با ادعای مأمور سوار ماشین شدیم و پسر جوان را اشتباهی به جای پدرش به مکان خلوتی بردیم و خواستیم آن چک را برگرداند.» دو متهم دیگر حرف همدستشان را تأیید کردند. در پایان هیئت قضایی وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار