کد خبر: 961302
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
تحلیلگر برجسته آلمانی:
یک کارشناس و تحلیلگر برجسته آلمانی با تأکید بر اینکه ایران تسلیم فشار‌های اقتصادی آمریکا نخواهد شد تنها راه خروج از این بحران را بازگشت مجدد آمریکا به برجام دانست.
سرویس بین الملل جوان‌آنلاین: "مایکل لودرز"، از کارشناسان مسائل خاورمیانه در گفتگویی با "ان تی‌وی" آلمان به مناقشات هسته‌ای اخیر بین ایران و آمریکا پرداخته و گزینه حمله نظامی به ایران را روی میز ندانسته گفت: آمریکا سعی می‌کند ایران را از نظر اقتصادی به‌زانو درآورد و تا حدی این کشور را تسلیم خواسته‌های خود کند. اما این اتفاق نخواهد افتاد.

وی در ادامه تصریح کرد که ایرانی‌ها البته به‌شدت از تحریم‌های اقتصادی آمریکا رنج می‌برند، مثلاً صادرات نفت خام روزانه در این کشور از حدود ۲.۵ میلیون بشکه به حدود یک‌دهم کاهش پیدا کرده است. این مسئله عملاً برای اقتصاد ملی ایران فاجعه‌بار است. اما این کشور تسلیم نخواهد شد. در این مفهوم عملاً هیچ راهی برای خروج از این بحران وجود ندارد، مگر اینکه آمریکایی‌ها آماده شوند که دوباره به توافق هسته‌ای با ایران بازگردند.

لودرز در ادامه درباره کاهش تعهدات ایران نسبت به برجام نیز گفت: مسئله با اتحادیه اروپا این است که کشور‌هایی مانند انگلیس، فرانسه و یا آلمان تنها به‌صورت کلامی و زبانی به توافق اتمی پایبند هستند، اما عملاً از زمان لغو توافق هسته‌ای آمریکا در ماه می‌سال گذشته هیچ کاری برای کاهش تأثیرات اقتصادی این اقدام برای ایران انجام نداده‌اند، این به این دلیل است که اروپاییان عمدتاً بی‌میلی بزرگی نسبت به این مسئله دارند که در مسائل سیاسی و اقتصادی با آمریکا اختلاف نظر پیدا کنند.

وی همچنین تأکید کرد که مکانیسم مبادلات مالی اینستکس برای دور زدن تحریم‌های آمریکا هم خیلی دیر در دستور کار قرار گرفت و با توجه به فشار‌های آمریکا حالا دیگر تمام مبادلات کالا‌های اروپایی از این طریق نمی‌تواند محقق شود بلکه این مکانیسم تنها برای دور زدن تحریم‌های آمریکا درباره کالا‌های انسانی مانند دارو و مواد غذایی قابل استفاده است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در چنین شرایطی از به‌وجود آمدن تهدید پشت تهدید سخن گفته اظهار داشت که بسیاری بازیگران در منطقه وجود دارند که چنین نمایش و رفتاری با ایران را می‌خواهند، این واقعاً یک شرایط خطرناک است. ابر‌های جنگ بر فراز آسمان در حال حرکت است و تنها نیاز است تا یکی از طرف‌های درگیر در زمانی اشتباه کار اشتباهی را انجام دهد تا این مواد منفجره انفجار بزرگی ایجاد کند.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار