کد خبر: 960207
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۲
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده:
نخستین نشست علی بهادری‌جهرمی رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه برگزار شد. بهادری در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه وکلای عضو کانون‌ها و مرکز فرقی با یکدیگر نمی‌کنند، گفت که کانون‌های وکلای دادگستری و مراکز وکلای قوه قضائیه همگی عضو یک خانواده هستند: نزاع این دو نهاد وکالت را تضعیف می‌کند و ما انرژی خود را صرف این نزاع نخواهیم کرد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: بهادری از صدور دستوری برای اجرای تمامی آرا و دستورات موقت دیوان عدالت اداری که در زمان مدیریت پیشین مرکز وکلای قوه قضائیه اجرا نشده است، خبر داد و افزود: وقتی وارد مرکز شدم، متوجه شکایت بسیاری از اعضا از مرکز شدم که احکام یا دستور موقت از دیوان گرفته بودند. سیره مدیریت قبلی عدم اجرای آن‌ها بود، اما با توجه به اینکه من پیش از آیین‌نامه جدید دیوان را صالح به رسیدگی این شکایات می‌دانم، دستور اجرای تمامی آرا و دستورات موقت دیوان را دادم، اما در آئین‌نامه جدید رسیدگی به شکایات به هیئت نظارت واگذار شده است. وی در این‌باره افزود: با وجود این دستورات کلی نیازی به ملاقات با رئیس مرکز نیست. با این حال من روزانه ۱۵۰ پیام را در پیام‌رسان‌های قانونی کشور پاسخ می‌دهم و روز‌های سه‌شنبه را از ساعت ۱۱ تا ۱۳ برای ملاقات حضوری در نظر گرفته‌ام که افراد با ثبت‌نام قبلی در سایت مرکز می‌توانند مراجعه حضوری داشته باشند.
رئیس مرکز وکلای قوه‌قضائیه همچنین از برگزاری مسابقه‌ای برای طراحی لباس رسمی وکلا به زودی خبر داد و افزود: طراحان مد و لباس و حتی خود وکلا می‌توانند با ارسال اثر در این مسابقه شرکت کنند تا وکلا در مراسمات رسمی یا مراجعاتشان به محاکم از این لباس استفاده کنند و این درخواست خود وکلا وکارشناسان بوده است.
بخشی از اظهارات بهادری در پاسخ به سؤالی در رابطه با آیین‌نامه تعرفه حق‌الوکاله بود که در این زمینه اعتقاد داشت: آیین‌نامه موجود با نرخ‌های قدیمی کارآمدی لازم را ندارد. وی در توضیح بیشتر اظهار داشت: باید میانگینی در نظر گرفته شود که عرف باشد. هر نوع قرارداد مالی برای تکالیف مالیاتی باید اعلام شود و این اعلام از سوی وکلا به صورت نرخ نهایی است تا به فرار مالیاتی هم منجر نشود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار