کد خبر: 960084
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۳
اوج هیجان در نیمه‌نهایی کوپا‌آمه‌ریکا
هرچند سطح مســـابــقات کوپا‌آمه‌ریکا در مقایسه با فوتبال اروپا به شدت پایین است و این مسئله در جریان رقابت‌های مرحله گروهی به‌وضوح دیده شد، اما حالا با پایان یافتن مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌ها و مشخص شدن چهار تیم مرحله نیمه‌نهایی باید منتظر داغ شدن بیشتر تنور این مسابقات باشیم.
حامد قهرمانی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: نمایش‌های ضعیف آرژانتین تا اینجای کار باعث شده که این مدعی قهرمانی تمام هواداران خود را ناامید کند، اما آلبی‌سلسته با پیروزی ۲ بر صفر مقابل ونزوئلا در یک‌چهارم نهایی حالا در نیمه‌نهایی باید به مصاف رقیب سنتی خود در امریکای جنوبی یعنی برزیل میزبان برود. آخرین رویارویی دو تیم در کوپا به سال ۲۰۰۷ برمی‌گردد، جایی که سلسائو ۳ بر صفر پیروز شد و حالا برای اینکه جام را در کشورش نگه دارد، چاره‌ای جز تکرار آن پیروزی ندارد. در مقابل آرژانتینی‌ها هم به رهبری مسی در داخل زمین اصلاً نمی‌خواهند بازنده این نبرد باشند، چراکه شاید این آخرین فرصت لئو برای فتح یک جام با پیراهن تیم ملی کشورش و به دست آوردن دل آرژانتینی‌ها باشد.
البته آرژانتین تا اینجای کوپا خوب نبوده و نشانی از یک تیم بزرگ و مدعی نداشته است، اما در آن سوی میدان بازی‌های برزیل هم چندان چنگی به دل نمی‌زند. نوع بازی تیم تیته باعث شد آن‌ها بعد از بازی دوم خود مقابل ونزوئلا از سوی هواداران هو شوند. برزیل هرچند به‌عنوان تیم صدرنشین گروه اول مسابقات صعود کرد، اما کارش در برابر پاراگوئه نیز به مشکل خورد و سرانجام به سختی موفق به شکست این تیم در ضربات پنالتی شد. بدون هیچ شکی تیته و تیمش حق اشتباه و شکست مقابل آرژانتین، آن‌هم در برزیل را ندارند، چون خوب می‌دانند در صورت چنین اشتباهی هم باید با جام وداع کنند و هم با تیم ملی برزیل!
در دیگر بازی مرحله یک‌چهارم نهایی، شیلی مدافع عنوان قهرمانی و تیمی که طی دو دوره گذشته به لطف ضربات پنالتی قهرمان شده باز هم در ضیافت پنالتی‌ها پیروز شد و این‌بار کلمبیای کارلوس کی‌روش را ۵ بر ۴ شکست داد. کلمبیایی که بدون گل خورده راهی این مرحله شده بود، بدون گل خورده حذف شد. شیلی، اما در نیمه‌نهایی باید مقابل برنده دیدار اروگوئه و پرو قرار بگیرد، دیداری که در ساعات پایانی دیشب برگزار شد. رسیدن اروگوئه به نیمه‌نهایی یعنی تکرار بازی مرحله گروهی دو تیم، دیداری که با پیروزی یک بر صفر اروگوئه به پایان رسید. شیلی حالا این فرصت را دارد تا با جبران شکست بازی قبل یا با بردن پرو برای سومین بار متوالی فینالیست شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار