کد خبر: 959123
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۳
رویارویی ایران با پرتغال، استرالیا و فرانسه در هفته چهارم لیگ ملت‌ها در اردبیل
بعد از یک هفته رؤیایی در ارومیه، حالا ملی‌پوشان والیبال به اردبیل رفته‌اند تا آماده هفته چهارم لیگ ملت‌ها شوند. هفته چهارم از فردا آغاز می‌شود و شاگردان کولاکوویچ برای حفظ صدرنشینی و نزدیک شدن به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها در اردبیل دورخیز کرده‌اند و این بار پرتغال، استرالیا و فرانسه را پیش‌رو دارند. با این حال آن‌ها می‌خواهند با ادامه درخشش فوق‌العاده‌شان یک هفته رؤیایی دیگر را این‌بار در کنار دریاچه شورابیل اردبیل ثبت کنند.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: همه چیز تا اینجای لیگ ملت‌ها برای والیبال کشورمان با بهترین شرایط پیش می‌رود، برخلاف دوره‌های گذشته که تعداد شکست‌هایمان بیشتر از پیروزی‌هایمان بود، در فصل ۲۰۱۹، تیم کشورمان پیش از آغاز هفته چهارم لیگ ملت‌ها، صدر جدول را در قرقش دارد، با هشت برد و تنها یک باخت و با ۲۴ امتیاز بالاتر از غول‌های والیبال دنیا ایستاده است. در حالی هفته چهارم از فردا در اردبیل آغاز می‌شود که تیم کشورمان پس از پشت سر گذاشتن یک هفته رؤیایی در ارومیه و سه برد مقابل کانادا، لهستان و روسیه به اردبیل آمده‌است تا در هفته چهارم با سه حریف دیگر دست و پنجه نرم کند.

به دنبال قطعی کردن صعود به فینال
کولاکوویچ در حالی شاگردانش را آماده بازی‌های هفته چهارم کرده‌است که به نظر می‌رسد این مربی مونته‌نگرویی از ترکیب ثابت سه هفته پیش استفاده کند و کمترین تغییر را در ترکیب تیم کشورمان شاهد باشیم. هر چند استفاده از یک ترکیب ثابت و بدون تغییر در سه هفته گذشته گروهی از منتقدان را به دلیل فرصت ندادن کولا به بازیکنان جوان به واکنش واداشته است، اما کولاکوویچ معتقد است که دستش برای تغییرات زیاد باز نیست و او بر خلاف تیم‌های دیگر به صعود به مرحله نهایی فکر می‌کند: «برای ما خیلی مهم‌تر است که به فینال برسیم. همه بازیکنانی که ما در اختیار داریم، در یک سطح نیستند. به عنوان مربی تیم صربستان افتخارات زیادی کسب کردم و امیدوارم با ایران هم این اتفاق تکرار شود.»
در چنین شرایطی با نتایجی که والیبال تا پایان هفته سوم گرفته است، تیم ملی کشورمان به دومین صعود به مرحله نهایی نزدیک شده‌است و در صورت ادامه این روند می‌توان ایران را یکی از تیم‌های حاضر در شیکاگو به عنوان میزبان مرحله نهایی لیگ ملت‌ها به حساب آورد.
البته کولاکوویچ هفته چهارم لیگ ملت‌ها، یکی از بهترین بازیکنانش را در اختیار ندارد. بزرگ‌ترین غایب تیم کشورمان در اردبیل، محمد موسوی است که با تأیید سیامک افروزی پزشک تیم ملی والیبال، بازی‌های اردبیل را از دست داده‌است و به نظر می‌رسد علی اصغر مجرد جایگزین موسوی در ترکیب اصلی تیم کشورمان شود، تغییری که تنها تغییر ترکیب ایران نسبت به هفته گذشته خواهد بود.

سومین میزبانی بین‌المللی در ۲ سال
پس از ارومیه، دومین میزبانی ایران در لیگ ملت‌های والیبال به اردبیل رسیده‌است و این شهر از فردا میزبان هفته چهارم لیگ ملت‌هاست و ورزشگاه ۶ هزار نفری حسین رضازاده این شهر، سه شب داغ را با آغاز این رقابت‌ها تجربه خواهد کرد. این سومین میزبانی بین‌المللی والیبال در دو سال اخیر است. اردبیل اردیبهشت ۹۶ میزبان رقابت‌های والیبال قهرمانی امید‌های آسیا و در مرداد همان سال نیز میزبان رقابت‌های انتخابی والیبال قهرمانی جهان در منطقه آسیا بود. حالا دو سال پس از میزبانی این رقابت‌ها، اردبیل از جمعه میزبان هفته چهارم لیگ ملت‌ها است تا سومین تجربه میزبانی رقابت‌های بین‌المللی را تجربه کند.

هم سخت هم آسان
تیم کشورمان در هفته چهارم لیگ ملت‌ها، نسبت به هفته سوم حریفان آسان‌تری پیش‌رو دارد. پرتغال، استرالیا و فرانسه حریفان کشورمان در هفته چهارم هستند که به نظر می‌رسد فرانسوی‌ها تنها حریف سرسخت و قدرتمند کشورمان در اردبیل باشند. طبق برنامه تیم کشورمان روز جمعه از ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف پرتغال می‌رود، اولین حریف ایران در هفته چهارم لیگ ملت‌ها، جایگاه چندان مناسبی در جدول ندارد و با هفت باخت و تنها دو برد در ۹ بازی گذشته، با هفت امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار گرفته‌است. این اولین حضور پرتغال در لیگ جهانی است و آن‌ها جایگزین کره جنوبی شده‌اند. میانگین سنی تیم ملی پرتغال در این دوره از رقابت‌ها ۲۵ سال و میانگین قدی این تیم نیز ۱۹۳ سانتی‌متر است که از تیم‌های نسبتاً کوتاه قد این دوره مسابقات به شمار می‌روند و به نظر نمی‌رسد بتوانند برای تیم کشورمان مشکل جدی ایجاد کنند.
شنبه اول تیر، تیم کشورمان در دومین بازی از ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف تیم استرالیا می‌رود، حریفی که ششمین حضورش در لیگ جهانی را تجربه می‌کند و در ۹ مسابقه گذشته هشت باخت و تنها یک برد آن هم مقابل آلمان داشته است تا با هفت امتیاز در رده پانزدهم جدول ۱۶ تیمی لیگ ملت‌ها قرار بگیرد. چاردز و والکر بهترین‌های این تیم محسوب می‌شوند و الکساندر ویلیامز نیز با کسب ۱۰۳ امتیاز در سه هفته گذشته، امتیاز‌آورترین بازیکن این تیم به شمار می‌رود و سرویس‌ها نقطه‌قوت این تیم محسوب می‌شود.
یک‌شنبه، دوم تیر در آخرین روز هفته چهارم نیز تیم ملی والیبال به مصاف فرانسه قدرتمندترین حریفش در این هفته می‌رود. فرانسوی‌ها در ۹‌بازی اخیر با شش برد و سه باخت در رده چهارم لیگ ملت‌ها قرار دارند. اروین انگاپت فوق ستاره سیاهپوست و مسلمان و کامرونی‌الاصل فرانسه به همراه کوین تیلیه، لباف و کربینکوف هر چند با فرانسه به اردبیل نیامده‌اند، اما فرانسوی‌ها با تیونیتی و جان باتری و له روکس در کنار بازیکنان جوان این تیم، قطعاً سبب خواهند شد تا یک‌شنبه شب سخت و البته جذابی در انتظار شاگردان کولاکوویچ باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار