کد خبر: 957317
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تشریح جزئیات مرگ مادر باردار سنندجی، نارسایی تنفسی و عفونت خونی را دلیل اصلی مرگ این مادر باردار عنوان کرد.

وحید یوسفی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج اظهار داشت: بیمار مادر باردار ١٩ هفته به نام گلاویژ زندی به دلیل تب و لرز شدید و تنگی نفس و افت فشار خون از بخش پرخطر مادران باردار به icu بیمارستان بعثت منتقل شده بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان تصریح کرد: این بیمار به دلیل کاهش ایندکس‌های خونی و پان‌سیتوپنیک با پلاکت خون و گلوبول سفید بسیار پایین و افزایش آنزیم‌های کبدی در زمان بستری دارد، تحت مراقبت ویژه توسط دو متخصص زنان، متخصصین قلب و داخلی و بیهوشی و دو متخصص عفونی و فوق‌تخصص‌های خون و روماتولوژی قرار گرفته بود.

وی اضافه کرد: تمام اقدامات تشخیصی و درمانی لازم بر اساس نظر جمعی پزشکان مذکور انجام شده بود ولیکن متاسفانه علی‌رغم تمام اقدمات در مدت زمان چند روزی که این مادر باردار در آی‌سی‌یو بستری بود، فوت کرد.

به گفته یوسفی‌نژاد، برای تعیین علت فوت بیمار تحت کالبد شکافی توسط سازمان پزشکی قانونی قرار گرفت و نمونه‌برداری‌های لازم برای تعیین علت دقیق فوت اخذ و به محض وصول نتایج گزارشات اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی تصریح کرد: تمام مادران پرخطر در استان شناسایی و تحت مراقبت ویژه قرار می‌گیرند و حتی مادرانی که در مناطق صعب‌العبور استان زندگی می‌کنند در هفته‌های آخر بارداری جابجا می‌شوند.

یوسفی‌نژاد همچنین یادآور شد: سال گذشته دو مورد مرگ مادران باردار در استان اتفاق افتاده است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر