کد خبر: 956354
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
معاون اول قوه قضائیه:
معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه دستگاه قضائی برای برخورد با ناهنجاری وظیفه قانونی دارد، گفت: نباید در برابر ترویج ناهنجاری در جامعه برخورد منفعلانه در پیش بگیریم.

 به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، به نقل از روابط عمومی دادگستری اصفهان ،غلامحسین محسنی اژه‌ای روز پنجشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه امروز برخی ناخواسته در حال بازی در زمین دشمن هستند، اظهار داشت: امروزه برخی با تقلب، احتکار همسو با دشمنان حرکت می‌کنند و در این میان برخی با دلار چهار هزار و ۲۰۰ تومانی اجناس غیر ضروری را وارد بازار کرده و به مردم ضرر می‌زنند.

وی با بیان اینکه شرایط کنونی اقتصادی موجب نگرانی، ناراحتی و سرگردانی مردم را فراهم کرده است، تاکید کرد: دستگاه قضا باید در تمام استان‌های کشور با افرادی که امروز تهدیدی برای اقتصاد کشور هستند و چوب لای چرخ اقتصاد کشور می‌گذارند برخورد جدی داشته باشد و هیچ کوتاهی در این ارتباط را نمی‌توانیم بپذیریم.

نباید در برابر ترویج ناهنجاری در جامعه برخورد منفعلانه در پیش بگیریم

معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر اینکه مجازات‌های مختلف را می‌توان در کنار زندان و اعدام برای افراد متخلف اعمال کرد، گفت: در برخورد با ترویج ناهنجاری‌ها باید برخورد جدی انجام شود، نباید به حالت برخورد منفعلانه در برابر ناهنجاری برسیم بلکه باید از برخورد کردن با این نوع آسیب اجتماعی سربلند باشیم.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضائی برای برخورد با ناهنجاری وظیفه قانونی دارد، تصریح کرد: مردم انتظار دارند که قوه قضائیه با ناراستی‌ها و ناهنجاری‌های جامعه برخورد جدی داشته باشند.

اژه‌ای تصریح کرد: از جمله وظایف مهم ما حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر است و در این راه باید حامی بسیج، خانواده شهدا و پلیس باشیم و اجازه توهین به آنها را ندهیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه تلاش ما باید در این راستا باشد که تعیین حکم در دادگاه بدوی به آن اندازه قوی و درست باشد که در دادگاه تجدیدنظر رد نشود، اظهار داشت: باید ورودی پرونده‌ها به دادگاه کاهش پیدا کند.

معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: در ارتباط با رسیدگی به پرونده‌های قضائی نباید این نکته را از نظر دور نگه داریم که مشورت کردن در کار یک پرونده هیچ منافاتی با کار قضاوت ندارد بلکه با توجه چند بُعدی پرونده‌ها، همفکری در این ارتباط ضرورت دارد و درست‌ترین کار است.

وی با اشاره به کار سخت قضاوت ابراز داشت: طبیعی است که همه قضات با تجربه نیستند اما نباید بدون وقت گذاشتن کافی و بدون دقت از پرونده‌ها عبور کنیم، اینجاست که نیازمند همفکری قضات هستیم تا هم کار علمی تر شده و هم ناراحتی مردم از روند طولانی

اژه‌ای اضافه کرد: در این ارتباط می‌توانیم فعالیت شوراهای حل اختلاف را افزایش دهیم تا با همکاری دیگر دستگاه‌ها شاهد کاهش ورود پرونده‌ها به دستگاه قضائی باشیم.

وی با بیان اینکه مردم به دستگاه قضائی امید دارند و باید توجه کنیم که وسوسه شیطان در اینجا بیشتر است، گفت: باید مراقب باشیم که لکه‌ای بر صفحه سفید دستگاه قضا وارد نشود که اعتماد و امید مردم را سلب کند.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه با تاکید بر اینکه مسئولان باید همه توان خود را برای خدمت به ملت ایران و ایجاد رفاه در زندگی آنها به کار گیرند، ابراز داشت: دشمن تلاش خود را به کار خواهد بست تا با ایجاد فشارهای اقتصادی بر مردم از صبر و تحمل آنها بکاهد.

وی ابراز داشت: اینجاست که مسئولان در مقابله با دشمنان با برنامه‌ریزی‌های صحیح نباید اجازه دهند این اتفاق رخ دهد، هرچه تلاش دشمنان در این راستا بیشتر شود توقع مردم نیز بیشتر می‌شود.

حجت‌الاسلام اژه‌ای با اشاره به ضرورت شناخت شیوه‌های مقابله دشمنان تاکید کرد: باید راه‌های پاسخگویی به توقعات بحق مردم و پشت سر گذاشتن دسیسه‌های دشمنان را به درستی بشناسیم و برای آنها برنامه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه اصفهان شهر شهیدان است، تاکید کرد: این مردم در یک روز بیش از ۳۰۰ شهید را تشییع کردند و در همان روز فرزندان خود را برای دفاع در برابر دشمنان به جبهه فرستادند، باید به این مردم شهیدپرور خدمات ویژه‌ای ارائه شود.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به تکریم رئیس کل دادگستری اصفهان بیان داشت: ایشان بیش از ۳۰ سال در دستگاه قضائی خدمت کرده است که ۱۵ سال آن با سمت رئیس کل بوده است.

وی ادامه داد: خسروی وفا در تمام این دوران تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم به کار گرفت و به واقع تمام توان خود را برای خدمت‌رسانی در این راه در سبد اخلاص گذاشت.

اژه‌ای با بیان اینکه خسروی وفا تاکنون دو بار برای رسیدگی به مسائل خانوادگی و احساس تکلیف در قبال آنها درخواست استعفا داشته است، گفت: ما خواهان ادامه خدمت ایشان بودیم اما به خواست وی احترام می‌گذاریم و امیدواریم در ادامه زندگی خود نیز موفق در راه خدمت‌رسانی به مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه رئیس کل جدید دادگستری اصفهان نیز قابلیت‌های خود در این عرصه را به نمایش گذاشته است، گفت: وی نیز پیش از این یک دوره دادستان اصفهان بوده است و ظرفیت‌های شهر را به خوبی می‌شناسد و امیدواریم در مسئولیت جدید خود موفق عمل کند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر